Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvem skal overta etter Kjetil?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Arnehgr
    replied
    Re: Semb en bra kandidat.....

Sitat: Den tor, 24 august 2006 13:00 skrev Bohem1:

> Sitat: Den tor, 24 august 2006 11:52 skrev Annette:

>

> > Semb er på topp tre lista mi, og for å si det som en på VGD...

> >

> > Er dette samme mannen som tok oss til EM i 2000?

> > Er dette samme mannen som vant bronse med U23 gutta?

> >

> > Litt div her...

> > http://www.fxt.no/tippeligaen/vif/article716601.ece

> >

> >

> > Trond Sollied hadde nok kanskje vært førstevalget, men han kommer nok ikke hjem med det første. Så lista mi blir Nils Johan Semb, Jørn Andersen, Og Knut Torbjørn Eggen. Men jeg håper jo også Myhre skal slå til da......

> >

> >

> >

> >

>

> Nevn et punkt, der Semb er dyktigere en trenere som Magnus Haglund eller René Meulensteen... - ta en rundspørring av supporterne i Elfsborg (ManU) og Brøndby og så sammenligner du de svarene med de svarene du får når du spør de som fulgte med landslaget under Semb... - det kan nesten ikke kalles klassesforskjell engang...

Nevn en plass det er antydet at det finnes svære summer til å kjøpe fri en topptrener? Dannu Bild klarer seg med lønna så det kunne jo vært en tanke, men min liste er som følger, ikke prioritert: Nils J Semb, Jørn Andersen og Roar Stokke

>

>

Leave a comment:

• Bohem1
    replied

Sitat: Den tor, 24 august 2006 11:52 skrev Annette:

> Semb er på topp tre lista mi, og for å si det som en på VGD...

>

> Er dette samme mannen som tok oss til EM i 2000?

> Er dette samme mannen som vant bronse med U23 gutta?

>

> Litt div her...

> http://www.fxt.no/tippeligaen/vif/article716601.ece

>

>

> Trond Sollied hadde nok kanskje vært førstevalget, men han kommer nok ikke hjem med det første. Så lista mi blir Nils Johan Semb, Jørn Andersen, Og Knut Torbjørn Eggen. Men jeg håper jo også Myhre skal slå til da......

>

>

>

>

Nevn et punkt, der Semb er dyktigere en trenere som Magnus Haglund eller René Meulensteen... - ta en rundspørring av supporterne i Elfsborg (ManU) og Brøndby og så sammenligner du de svarene med de svarene du får når du spør de som fulgte med landslaget under Semb... - det kan nesten ikke kalles klassesforskjell engang...

Leave a comment:

• Annette
    replied

Semb er på topp tre lista mi, og for å si det som en på VGD...

Er dette samme mannen som tok oss til EM i 2000?

Er dette samme mannen som vant bronse med U23 gutta?

Litt div her...

Trond Sollied hadde nok kanskje vært førstevalget, men han kommer nok ikke hjem med det første. Så lista mi blir Nils Johan Semb, Jørn Andersen, Og Knut Torbjørn Eggen. Men jeg håper jo også Myhre skal slå til da......

Leave a comment:

• Alex Malager
    replied
    Re: Uhyre skeptisk til Semb:

Sitat: Den tor, 24 august 2006 11:37 skrev bERTILsVENDSSON:

> Har N.J. Semb noen sinne trent et toppserielag?

> Har det noen gang tidligere vært spekulasjoner rundt ham i forbindelse med ledige jobber?

> Er det noen sinne et annet tippeligalag som har henvent seg til ham angående ansettelse?

> Ikke så vidt jeg vet.

> Hvorfor skal vi pluttselig ha ham?"

Fordi de fleste ikke har så god oversikt over trenere og han er på TV, og på TV fremstår jo alle eksperter som verdensmestere. Hvem andre er det som blir nevnt igjen? Bengt Eriksen,Nordlie,Davidsen.... så fort Normark dukker opp på skjermen igjen (RL sendinger) så blir nok han nevnt igjen og.

Leave a comment:

• stigo22
    replied
    Re: Uhyre skeptisk til Semb:

Sitat: Den tor, 24 august 2006 11:37 skrev bERTILsVENDSSON:

> Har N.J. Semb noen sinne trent et toppserielag?

> Har det noen gang tidligere vært spekulasjoner rundt ham i forbindelse med ledige jobber?

> Er det noen sinne et annet tippeligalag som har henvent seg til ham angående ansettelse?

> Ikke så vidt jeg vet.

> Hvorfor skal vi pluttselig ha ham?

-----------------------------------------------------

Nei, aldri et toppserielag.. men et landslag til EM, pluss lang fartstid i U-lagene..

Ja han blir linket stort sett hver gang det er en ledig jobb

Og ja han har blitt tilbudt ansettelse i blant annet Aafk

Og vi bør ha han fordi vi trenger en fotballfaglig sterk person!!!

Eneste ankepuntket ang Semb som jeg ser er at mange tror det du ant. tror.. at han fortsatt lever i en Drillo verden hvor alt går i været.. Dermed kan spillere kanskje være redd for å komem til Enga? bare en tanke..

Leave a comment:

• bERTILsVENDSSON
    replied
    Uhyre skeptisk til Semb:

Har N.J. Semb noen sinne trent et toppserielag?

Har det noen gang tidligere vært spekulasjoner rundt ham i forbindelse med ledige jobber?

Er det noen sinne et annet tippeligalag som har henvent seg til ham angående ansettelse?

Ikke så vidt jeg vet.

Hvorfor skal vi pluttselig ha ham?

Leave a comment:

• Ogni M
    replied
    Re: Hvem skal overta etter Kjetil?

Sitat: Den ons, 23 august 2006 16:51 skrev Ajax:

> Som nederlender (med norske aner) leser jeg med interesse debatten om ny trener. Det er tydelig at mange mener at bare utenlandske trenere erg ode nok for et ?storlag? som VIF. Følger norsk football via internet og det som bør være en tankevekker for VIF er at av de seks lagene foran VIF på tabellen er det bare to som har utenlandske trenere. Så vidt jeg vet er det ingen grunn til at VIF skulle karakterisere seg mer som et storlag enn de fleste av disse lagene, hverken nær det gjelder tilskuere, økonomi, historie eller resultater. På meg virker det som om Norge har veldig mange dyktige og velutdannede trenere som også har resultater å vise til. Selvsagt er det mange dyktige utenlandske trenere også, men ikke blant dem som norske lag normalt rekruterer fra. Man blir ikke automatisk en bedre trener av å ha svensk, tysk eller britisk pass. Skal dere gå utenlandsk må dere være villige til minst å doble lønnen. Selvsagt kan dette være vel anvendte penger, men også et sjansespill. Ett tips dersom dere går utenlandsk. Ikke glem Nederland. Ingen land i verden har produsert så mange topp internasjonale spillere de siste 35 årene. Ikke en gang Brasil. Danny Blind, fjorårets Ajax trener er ledig på markeded.

Du skriver som om det er de som frekventerer dette forumet som styrer klubben...

Leave a comment:

• Muppetkokken
    replied
    Re: Hvis VG.NO ovetar henger jeg meg

Med varsel om at denne kanskje har blitt postet før:

- Svennis, Hoff, Hareide, By Rise og Bengtsson

Rykteflom om ny VIF-trener.

NOEN har vært innom forumet her, og VGDebatt.

Leave a comment:

• carlsb3rg
    replied

Odd frykter trenerne kan forsvinne

Men Andersen innrømmer også at det finnes en frykt for at andre klubber, som for eksempel Vålerenga, skal snappe trenerne rett foran øyne på dem.

- Blir ikke overrasket om Vålerenga henvender seg

Nils Johan Semb blir ikke overraskende koblet til jobben som Vålerenga-trener etter Kjetil Rekdal. Men Tore Andersen i Odd blir heller ikke overrasket dersom Oslo-klubben viser interesse for Arne Sandstø eller Gaute Larsen.

Leave a comment:

• slaktern
    replied

Sitat: Den ons, 23 august 2006 10:06 skrev Svein Å:

> Det går en spørrerunde på vg.no nå: "Hvem tror du blir ny VIF-trener?"

> Keiko leder suverent foran Nordmark som også er langt foran Sem på tredjeplass.

> Så du kan foreløpig la tauet ligge. Selv om det er langt større grunn til å ta repern om VG-lista blir sann !

Mao:

Hovedtrener: Keiko (inn for reka)

Asstrener: Nordmark (inn for Myhre)

Semb: Spillerutvikler (inn for Åbrekk)

Spørsmålet da er hvem som skal ta over analyse-jobben etter Drillo! Jeg tror Bengt Eriksen kunne passet bra inn der. Han har endel trening med dette fra TV2, dessuten hadde sikkert analysemøtene på Vale blitt mye morsommere med de snertne kommentarene til Bengt.

Leave a comment:

• Sasukhan
    replied

Er litt overrasket over at folk nevner Sollied.

Selfølgelig drar han ikke fra Olympiakos med den sukseen han har nå.

Har Jørn Andersen en jobb, eller er han ledig? Hvis han er ledig må styret ta kontakt!

Leave a comment:

• xxerikxx
    replied

Er så lei av at klubben i mitt hjerte bytter ut et tosifferet antall spillere hvert år. At spillerene har så lite klubbfølelse at de uttaler at Vålerenga er et fint alternativ mens de venter på større klubber eller mens de venter på at konkurransen om spissplassen i Tromsø ikke skal være så hard!! Spillere som synes det er så flaut å tape 0-3 for Fredrikstad at de ikke viser ansiktet sitt på byen samme kveld!

Det var en gang spillere var stolte over å spille i Vålerenga. Ikke fordi vi var norges beste lag, men fordi vi var Vålerenga. Det var en gang vi følte at spilleren ute på banen ofret like mye for klubben som vi som sto på tribunen

Vålerenga er i dag en klubb i krise. Styret er nødt til å gjøre grep for å få stoltheten tilbake i klubben og entusiasme rundt klubben.

Første steg bør være å få tak i en trener som har hjertet sitt i klubben og som er stolt av å være trener for Vålerenga.

Kandidater som Bengt Eriksen, Vidar Davidsen, Anders Jakobsen og Knut Arild Løberg bør vurderes. Jeg sier ikke at alle disse har den nødvendige balasten som skal til for å gjøre Vålerenga til et topplag, men det kandidater som styret bør vurdere og evaluere før de begynner å se seg om etter eksterne kandidater.

Av de nevnte er helt klart Bengt Eriksen mitt klare førstevalg. Kritikken mot han går selvfølgelig på at han ikke har nok meritter å vise til som trener, men det er begrenset hvor store meritter du kan få som trener for Skeid eller Drøbak/Frogn. Kan ikke huske at det er noen andre trenere har hatt noe særlig mer suksess en Bengt med disse klubbene..

Det er selvfølgelig en større utfordring å trene Vålerenga enn Skeid og Drøbak/Frogn, men det er nok av trenere i eliteserien som har gjort det bra med betydelig mindre trenererfaring enn Bengt (Henning Berg, Üve Rössler, Mons Ivar Mjelde og Kjetil Rekdal).

Og selv om de fleste sikkert synes det er verdens dårligste argument så tror jeg det ville vært bra for Vålerengas sjel og identitet. Bengt Eriksen, sønn av tidenes mest sukserike Vålerenga-trener (Leif Eriksen) ville knyttet stolte bånd mellom dagens Vålerenga og gullaget fra 80-tallet slik at den oppvoksende generasjon også blir klar over hvilken stolt og suksessrik klubb Vålerenga en gang var!

Leave a comment:

• Blackster
    replied

Sitat: Den ons, 23 august 2006 15:29 skrev KnutH:

> Bengt Eriksen !

> Som en annen på forumet skrev, elsker enga og er passe breial !

> Og.... der tolereres ingen "kjære mor" ! Bengt veit å si fra.

> Og Skog.... jeg er enig !

-------------------------------------------------------------------

jeg er også passe breial, har hjertet i enga, har ufattelig mange timer med CM bak meg, har vært trener selv, og er ganske så rappkjefta...og vet hvordan man sier ifra..

men jeg blir ikke trenerkandidat for det

hvis du tar vekk elsker enga...så definerer du også Ivar Hoff eller Erik Foss

Leave a comment:

• hp29
    replied

Jeg kunne ikke vært mer enig. Det jeg er usikker på er om klubben har råd, eller er villigige til å betale prisen.

Leave a comment:

• Bohem1
    replied

Sitat: Den ons, 23 august 2006 18:44 skrev hp29:

> René Meulensteen er tidligere reservelagstrener for Man Utd (ledet de til reservelags-treble i fjor) og er regnet som et stort treneremne. Jeg er redd vi ikke kan hoste opp nok til å fristille han fra hans kontrakt.

Er enig i at Meulensteen kommer til å bli svindyr, men sannsynligheten for at han er verdt det er ekstremt store... -han har imponert meg stort og han er en type som passer inn i enga...

Synes det er bedre å bruke mye penger på en god trener og videreutvikle de spillerne vi har - istedenfor å få en trener rimelig og bruke masse penger på spillekjøp...

P.S. hadde ikke vi et budsjett på 100 mill i år - hvor mye av dette går til den aller viktigste stillingen vår - trener?

Leave a comment:

Working...
X