Re: Hvem skal overta etter kjetil?
Re: Hvem skal overta etter kjetil? tir, 22 august 2006 10:51
ice69
Sitat: Den tir, 22 august 2006 10:11 skrev KampenUltras:
> Semb, han tror jeg kan få skikk på spillerene.
Hm. Vel...han hadde vel ikke akkurat kontroll på Mykland og Co når det gjaldt festing og alkohol.
Jeg liker Semb - men har han baller nok? Han virker som en utrolig hyggelig fyr, en som du vil ha med ut i snekka om sommern og drikke pils og spise reker. Men er det det vi trenger...?
Bare lurer...
Vel,tror det er liten tvil om at Semb har baller nok.Han tok over Norge etter at vi hadde blitt (etter norsk standard) bortstkjemt med fine resultater under Drillo,han tok oss til EM og har troligens opplevd det hardeste mediakjøret en landslagstrener i norge har kjent på kroppen.Tror han har mer enn nok ryggrad til å ta over Vålenga.
Og ikke minst ,så har han som nevnt fotballkunnskap som går utenpå de aller,aller fleste i Norge.
Kunngjøringer
Collapse
No announcement yet.
Hvem skal overta etter Kjetil?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Re: Hvem skal overta etter Kjetil?
Vidar Davidsen må ta over. Det var han som igangsatte Vålerengas nye æra med å ordne opprykk og cup-gull i '97. Noe uforståelig ble han belønnet med et spark bak. Siden har det ikke gått så bra med ham som trener, men det har stort sett vært ytre årsaker til det. I tillegg spilte han på det gyldne åttitalslaget, og har et hjerte som banker for Vålerenga. Det er nettopp en sånn trener laget trenger akkurat nå!
Leave a comment:
-
Langt intervju med Petter Myhre ute på viftv.no
Leave a comment:
-
Joda, vi har spillere som hver for seg har ballsikkerhet til en viss grad. En kollektiv usikkerhet kan alltids være forklaringen på mangelen på at de viser det i kamp.
De tekniske spillerne du ramser opp har underprestert noe forferdelig i år, til tross for store ord om faste landslagsplasser, stor fremtid og minst 20 mål på bl.a. Daniel Fredheim Holm. I en sesong der de skulle gå fra å være spennende talenter til å ta mer ansvar og utnytte sitt potensiale har det sett ut som kroneksempler på hvordan man kan floppe. Eller kanskje Playstation, pils og blonde berter på byen er mer interessant?
Jeg skal ikke kategorisk si at en mann som Mitsian er feil for klubben, men en ny trener bør ha mer og bredere erfaring med en bevist evne til å tåle det presset og trykket det medfører å være hovedtrener i Vålerenga.
Og når en beviselig mentalt tøff person som Rekdal gang på gang har knelt under trykket bør man se seg om etter noen som har en enda større kapasitet til å håndtere skandaljegere fra Akersgata og feterte spillere med kronisk blåmandag.
Leave a comment:
-
Jeg personlig har ikke noe tro på Nils Johan.
Kampen mot Slovenia er nevnt her, jeg var ringside på den og husker den godt.
Allikevel husker jeg kampen i play off finalen mot Spania hjemme bedre. Der torde vi ikke og gå over midtstreken engang.
Det jeg husker best med Nils Johan som landslagsjef, utenom at han kvalet oss til EM selvsagt, er nok at han hele tiden terpet på hvor gode og farlige motstanderne var. Moldova og Bosnia var lag som var fantastisk gode blant annet.
Synes han hadde en altfor feig og defensiv innstilling.
Klar at mannen kan mye fotball, det er det jo ingen tvil om, men personlig håper jeg han blir i tv2, der gjør han en glimrende jobb.
Leave a comment:
-
Semb virker ikke akkurat frastøtet av tanken om å være vår nye trener:
Ikke hørt fra VIF
Leave a comment:
-
Takk for konstruktivt innlegg.
Skjønner ikke helt hvordan du kan påstå at vi ikke er ballsikre nok til å spille ut motstandere. Vi har/hadde flere av Norges mest tekniske spillere i Fredheim Holm, Hoset, Grindheim, Mathisen osv. Jeg mener vi har ballsikre nok spillere til å spille ut de fleste lagene i tippeligaen, men det er bare min påstand. At spillere som har en haug med landskamper ikke er taktisk kloke nok tror jeg iallefall ikke noe på. Isåfall er det en treners jobb å få de til å forstå - Spillerne har vært 100% lojale til Rekdals system, og det skal de også være. Jeg er opptatt av å få maksimalt ut av stallen vi råder over, og det synes jeg ikke vi har klart i år.
Jeg har vært på flere Manglerud/Star-kamper i år, og jeg har sett hvordan laget der har utviklet seg i løpet av sesongen, og der har laget en helt klar plan på hvordan spillerne opptrer mens når de har ballen. Det er det jeg har savnet i Vålerenga. Når gutta har en så totalt bedriten dag på jobben som de hadde mot Fr.Stad så har de iallefall et klart spillemønster som kan gi litt etterlengtet trygghet. Vålerengas viktigste ( og kanskje eneste? ) angrepsvåpen under Rekdal har vært aggresiviteten. Vi skal ta med oss det beste fra Rekdal og utvikle oss videre derfra, og ja, da trekker jeg frem en mann som Mitsian som jeg tror kan ta oss videre.
Jeg er enig med deg at det er stort forskjell mellom a-lag og juniorlag. Sier ikke at u-laget skal ta over for de etablerte, men litt flere innhopp og litt mer tillit blant de unge tror jeg neppe skader. Eneste som har fått noen små innhopp i år er Glenn Roberts. Dessuten tror jeg det gir en god signaleffekt for andre talenter som vurderer en overgang til Vålerenga at de får prøve seg.
Vi har vel en bra juniortrener i Andreas Holter, så jeg ser ingen grunn til å bytte ut han.
Vet ikke om du har sett eller lest noe intervju med Mitsian, men jeg har iallefall karisma og entusisme. Jeg har intervjuet han flere ganger, og da har han fremstått som selvsikker og positiv.
> En ny trener kan godt være en same med talefeil og trebein for min del så lenge Enga presterer godt.
Nå er ikke Mitsian verken same eller har trebein, men hvorfor er du så sikker på at han ikke kan få laget til å prestere godt?
Leave a comment:
-
Min liste av realisme er som følger:
1. Jørn Andersen (tror disiplinen hans kan være viktig)
2. Ole Bjørn Edner (vil være garantist for offensiv fotball langs bakken)
3. Bengt Eriksen (dersom han endrer syn på det å være heltidstrener, som var grunnen til at han ga seg i Skeid)
4. Sture Fladmark (overbeviste før han fikk sparken i Lyn)
5. Nils Johan Semb (sterk fotballfaglig i det minste)
Leave a comment:
-
Sitat: Den tir, 22 august 2006 10:11 skrev KampenUltras:
> Semb, han tror jeg kan få skikk på spillerene.
Hm. Vel...han hadde vel ikke akkurat kontroll på Mykland og Co når det gjaldt festing og alkohol.
Jeg liker Semb - men har han baller nok? Han virker som en utrolig hyggelig fyr, en som du vil ha med ut i snekka om sommern og drikke pils og spise reker. Men er det det vi trenger...?
Bare lurer...
Leave a comment:
-
Har fra en tidligere Skeid spiller hørt at tilbake i ´99, da Bengt Eriksen var en av favorittene til å ta over Vål´enga, håpet Skeid på at vi skulle kjøpe han ut av kontrakten.
Mannen er visst sånn nogenlunde på angrepsfoppal, men forsvar... det er litt mere fritt. Helst ikke Bengt Eriksen inn i en trener rolle, men andre roller tror jeg han hadde vært flink.
Nils Johan Semb, totalt omvendt av Eriksen vel. Står for en veldig kjedelig fotball og er ikke det noe vi vil luke bort?
Tom Nordlie. Hvem i svarte kan nevne ham i denne diskusjonen?
Min favoritt av norske trenere er nok definitivt Tor Todesen.
Mannen er jo kjent med klubben fra før av. Dyktig til å finne riktige spillere og få mye ut av lite. Står for en veldig offensiv og morsom fotball.
Med det riktige spillermatriale, noe jeg mener vi EGENTLIG har, så kan han føre oss til ganske morsomme sesonger.
Leave a comment:
-
Semb... jeg tror det kommer til å ta en stund før jeg klarer å forbinde den mannen med noe annet enn Slovenia- Norge Em 2000. Grøss.
Men ok, jeg tror det dårlige ryktet hans som en som står for kjip fotball er litt urettferdig. Det var interessant å høre på han som kommentator under VM, hvor han var mest opptatt av angrepsspill og om lagene spilte underholdene fotball eller ikke. Flink og fornuftig som kommentator er han iallfall, men det er kanskje ikke helt det samme som å være trener.
Som en annen skrev her, han klarte ikke å få landslaget ut av drillo-sporet selv om han prøvde. Hvorfor klarte han ikke det, på seks år?
Semb... ja, kanskje.
Leave a comment:
-
Sitat: Den tir, 22 august 2006 09:37 skrev arne s-k:
> Jan Derek Sørensen skal ha sagt at Bengt Eriksen er den dårligste treneren han noengang har vært borti.
>
> Nils Johan Semb er den mest meriterte treneren vi kan få, og Norges mest undervurderte trener.
>
> En utenlandsk? Hvis vi får en som har ført et landslag til EM og til play-off i VM-kvalik, da er jeg imponert. Men jeg vil foretrekke Semb. Han har også erfaring med unge talenter fra sin tid som U21-landslagstrener (vant bronse i EM!).
>
> arne s-k
>
Enig i at Semb er en bedre trener enn det alskens bortskjemte Drillos-supportere mente, men har han noen som helst erfaring som klubbtrener? Et gedigent sjansespill.
Leave a comment:
-
En outsider: Youri Mulder. Tidligere Nederland og Schalke 04, 37 år, sønn av legenden Jan Mulder, trenerutdanna i tyskland og spådd en stor trenerkarriere, fotballanalytiker på tv - OG så har han kone og barn som bor i Norge. Minuset er at han er uerfaren.
Leave a comment:
-
Jeg skal sette penga mine på Semb!
Og ikke bare fordi jeg tror det men fordi jeg håper det!
De som ikke ønsker han.. Semb fikk en noe utakknemlig oppgave med å friske opp et norsk lag etter Drillo. Men greide ikke å komme ut av sporet.. Lkevel kom han til EM, selv om en def mentalitet der gjorde at Norge røk..
Men se på Åge Hareides nye Norge.. Hvor NYTT er egentlig Norge med ÅH?
Semb er en tydelig person, i hvert fall ovenfor media, og jeg vil tro også at spillerne føler at det er en person de er på bølgelengde med samtidig som han har respekt og autoritet i gruppen..
Spillestilen til NJS er jeg sikker på han har brukt tid på å utvikle og studere etter landslaget.. Husk at han ikke bruke U-landslaget til å pælme 60m pasninger..
Vote for Semb!
Leave a comment:
-
Sitat: Den tir, 22 august 2006 08:32 skrev bartulf:
> Må si jeg er rystet at en sådan samling av sterkt fotballinteresserte ikke enes om det soleklare valget; mannen med medfødt Engenbohemsjel: Ivar Morten Normark! Oh yeah.
Historisk erfaring viser at det går an å bli FOR mye Enga.
Leave a comment:
Leave a comment: