Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvem skal overta etter Kjetil?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: "- Vet ikke om jeg blir VIF-trener"

Sitat: Den ons, 01 november 2006 12:11 skrev Marsh:

> Sitat: Den ons, 01 november 2006 09:51 skrev usbenga:

>

> > (...)Men markedsmessig har det vært stusselig(...)

>

> Men det er vel ikke et område Myhre absolutt *MÅ* ta seg av, er det vel? Jeg ser heller for meg at selve markedsavdelinga vår, evt. en ny direktør e.l. tar seg av sånt. Så, hvorfor vi trekker inn det at markedet er stusselig i en trenertråd, blir litt off-topic - selv om kanskje navnet til Reka var en magnet for en del av spillerne (Brocken f.eks.)

Off-topic er det absolutt ikke, så sant du ikke allerede har definert trenerrollen som en rent sportslig stilling.

Fotballen er i forandring, det er (dessverre) pengemakta som rår. Brorparten av de i etasjen over Klanen (UBC) bryr seg døyten om flotte resultater i JET og Norway Cup, de er mer opptatt av et tryne som selger. Vi får enten godta at det er slik eller gjøre som Skeid.

Tror forøvrig at Petter blir en bra trener (men han må få 2-3 år), men da blir det helt avgjørende å ansette en adm dir med peil,medietekke og et stort nettverk - og ikke en kar fra Hamar.

Comment

• Re: "- Vet ikke om jeg blir VIF-trener"

Sitat: Den ons, 01 november 2006 12:45 skrev usbenga:

> Tror forøvrig at Petter blir en bra trener (men han må få 2-3 år), men da blir det helt avgjørende å ansette en adm dir med peil,medietekke og et stort nettverk - og ikke en kar fra Hamar.

Det er nettopp det jeg mente. En administrativ direktør med peil, medietekke og et stort nettverk. Da vil jo ikke Myhre behøve å måtte ta seg av alt sånt, eller(?)

Og ja, jeg tenkte at treneren skal få fokusere mest på det sportslige. Er det ikke nettopp pga. arbeidsfordelinga at vi nå ser etter en sportslig direktør, en administrativ direktør, trener og speider?

Comment

• Re: Klart det blir Petter

Er også temmelig sikker på at det blir Myhre, og grunnen til at de ikke går ut før søndag er vel ganske åpenbar.

Selv om det er en del diskusjoner og spekulasjoner i presse og her inne nå, er det ingenting i forhold til hvilket trykk det kommer til å bli etter at det er offentliggjort. Det er jo heller ikke alle som er enige at han er den rette.

Nå er størstedelen av maset utsatt og han får noenlunde fred fram til søndag.

Comment

Sitat: Den ons, 01 november 2006 14:32 skrev elmo:

> Er også temmelig sikker på at det blir Myhre, og grunnen til at de ikke går ut før søndag er vel ganske åpenbar.

> Selv om det er en del diskusjoner og spekulasjoner i presse og her inne nå, er det ingenting i forhold til hvilket trykk det kommer til å bli etter at det er offentliggjort. Det er jo heller ikke alle som er enige at han er den rette.

> Nå er størstedelen av maset utsatt og han får noenlunde fred fram til søndag.

Tror også at Petter kan bli en bra trener om noen år - det eneste jeg er usikker på - er at han ikke er autoritær. Nevn en internasjonal topptrener som ikke er autoritær... - det klarer du ikke... - Men mener han er mer en god nok til status quo - tror ikke han er god nok - foreløpig - til å gjøre oss til et godt internasjonalt lag... - blir derfor litt skuffa hvis det er han.. - men kommer til å bli veldigg glad for at det ikke er semb eller Høgmo..
          Panzer er gud og Vålenga min rellion

Comment

Sitat: Den ons, 01 november 2006 15:33 skrev Bohem1:

> Tror også at Petter kan bli en bra trener om noen år - det eneste jeg er usikker på - er at han ikke er autoritær. Nevn en internasjonal topptrener som ikke er autoritær... - det klarer du ikke... - Men mener han er mer en god nok til status quo - tror ikke han er god nok - foreløpig - til å gjøre oss til et godt internasjonalt lag... - blir derfor litt skuffa hvis det er han.. - men kommer til å bli veldigg glad for at det ikke er semb eller Høgmo..

Jeg vet ikke hvor autoritær han egentlig skal være jeg altså. Det er klart at det kan være greit med en sånn fyr i bra stunder, men i dårlige perioder er det nok litt irriterende med en sånn eksploderende Alex Ferguson-type som kaster støvler og blåser seg opp i farlig hjerteinfarkt-land. Røsler og Nordlie er vel de mest autoritære trenerne vi har her i landet, og se hvordan det går når lagene deres møter litt motgang. Rekdals autoritære taktiske grep har jo også flere ganger møtt berettiget kritikk av spillerne, og mange var jo enige i at han ikke taklet vanskelige stunder så bra. Jeg tror det er helt greit å få en litt mer jovial, lyttende trener, som spillerne kan snakke med og som ikke sitter inne på tegnebordet og finner opp nytt krutt til hver eneste kamp.

Se på Tørum, som helt klart har funnet noen spillere som han lytter til, han framstår jo ikke akkurat som verdens mest autoritære, Mjelde har vel knapt noe han skal ha sagt i Bergen, med mindre Martin Andresen har sagt det før ham, etc.

Og hvem ser du egentlig for deg med denne autoriteten? Hadde Mourinho vært ledig på markedet, så hadde jo han helt klart vært en god ide, og han har jo en viss autoritet, men jeg ser ikke helt hvem vi skulle ha tatt som er aktuell for det norske markedet som både kan brumle og lytte på samme måte.

Comment

Myhre er tilbudt jobben i følge Tv2 sporten.
              Rekdal har levert varene: Cupmester 2002, seriesølv 2004 og seriegull 2005

Comment

Det blir Petter! Var på Tv2 sporten nå, kun forhandlinger står igjen mellom trener og klubb. Det var gode nyheter

Comment

8 kamper var det som skulle til for å gjøre en person til den mest kvalifiserte. Ikke verst.

Comment

Nå skal det sies at han har vært i klubben lengre enn 8 kamper så tror de vurderer etter mer enn det du utpeker.

Comment

På meg virker det som at enkelte folk rett og slett ikke vil se hva Myhre har gjort med laget utenom resultatene i de kampene han har ledet. Virker som det for all del ikke er snakk om å se bak resultatene.

- Ser spillerne ut til å trives godt ute på banen? (Ja.)

- Har vi sett mye til elendig gampefotball under Myhre? (Nei!)

- Roterer Myhre mye og bruker spillere på feil plasser o.l? (Nei.)

- Har vi fått et tydeligere spille- og angrepsmønster under Myhre? (Ja!)

Alle disse punktene kan faktisk bidra til å opprettholde den gode seiersstatistikken i fremtida.

Men dere hadde vel kanskje vært fornøyde med en überprofilert trener med stort navn, og som så viser seg å bruke en spillestil - totalt uten midtbaneledd, null organisering defensivt, og ingen mønster offensivt?

Nei takk, da tar jeg heller Myhre som har vist hva slags spillerstil han vil bruke i gruppa, og klarer å få til noe med dette.

Comment

Joda, men vi hadde satt opp en liste med ting som vår nye trener skulle inneha. Et punkt var blant annet evnen til å tåle press osv. Hvor mye press får en assistenttrener fra media? Var han under press i Skjetten? Har hørt Romerikes Blad kan være fæle, men...

Men nok sutring. Blir det Myhre står jeg så klart bak han. Jeg bare tror ikke klubben har leita godt nok og innehar de kvaliteter som skal til for å finne bra og passende kandidater.

To stykker har vi sannsynligvis hatt til intervju. Av sikkert mange hundre vil Bohinen hevde. Yeah right.

Comment

Sitat: Den ons, 01 november 2006 18:49 skrev Bislet:

> Det blir Petter! Var på Tv2 sporten nå, kun forhandlinger står igjen mellom trener og klubb. Det var gode nyheter

Gratulerer i så fall!

Var ikke mitt førstevalg, men har etterhvert gjort at jeg har blitt i tvil - hvis det er han som er valget har han ihvertfall 100 % av min støtte!

Er vanvittig lettet over at det ikke ble semb i så fall..

Panzer er gud og Vålenga min rellion

Comment

Ja, der har du meg også. Som nevnt tidligere, blir jeg lettet så lenge det ikke er Semb, Høgmo, Jørn Andersen eller Henning Berg. Kan jo også tilføye Arne Erlandsen på skrekklista.

Comment

NRK sier det samme, Vålerenga er i forhandlinger med Myhre.

Comment

Sitat: Den ons, 01 november 2006 19:13 skrev Bohem1:

> Sitat: Den ons, 01 november 2006 18:49 skrev Bislet:

>

> > Det blir Petter! Var på Tv2 sporten nå, kun forhandlinger står igjen mellom trener og klubb. Det var gode nyheter

>

> Gratulerer i så fall!

>

> Var ikke mitt førstevalg, men har etterhvert gjort at jeg har blitt i tvil - hvis det er han som er valget har han ihvertfall 100 % av min støtte!

>

> Er vanvittig lettet over at det ikke ble semb i så fall..

>

>

Det er jeg også!

Synes laget spiller bra under Myhre så jeg er glad han fortsetter

Comment

Working...
                                X