Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Spissing av akademiet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spissing av akademiet

http://m.vif-fotball.no/news/id/1pxn32e0akisn1f6cpap7om8ni

《Vi kommer til å redusere antall spillere fra neste år til ca 45 mot dagens ca 80 på talentavdelingen, samtidig som vi går ned fra fire til to treningsgrupper.》

《Hovedtrener på gruppene blir i prinsipp fulltidsansatte, og får enn sentral rolle i hele utviklingsspåret fra 12 til 19 år. De skal sammen med Utviklingssjefen og U19 treneren møtes daglig i administrasjonen på Valle

Ansettelseprossesen for neste års trener er igang, og vi håper å kunne presentere de så snart treningene kjører igang neste mandag.

- Det ser veldig lovende ut, vi har flere gode kandidater på vei inn og jeg kan love at vi kommer til å ha et av Norges sterkeste og beste trenerteam》

Kan vel ikke tolkes annerledes, og jeg ønsker det velkommen. Kun de aller, aller beste talentene, får trenernes fulle oppmerksomhet. Er vel én av Rekdals kjepphester. Riktig vei å gå.

Originally posted by VIFpatriot View Post
    http://m.vif-fotball.no/news/id/1pxn32e0akisn1f6cpap7om8ni

《Vi kommer til å redusere antall spillere fra neste år til ca 45 mot dagens ca 80 på talentavdelingen, samtidig som vi går ned fra fire til to treningsgrupper.》

《Hovedtrener på gruppene blir i prinsipp fulltidsansatte, og får enn sentral rolle i hele utviklingsspåret fra 12 til 19 år. De skal sammen med Utviklingssjefen og U19 treneren møtes daglig i administrasjonen på Valle

Ansettelseprossesen for neste års trener er igang, og vi håper å kunne presentere de så snart treningene kjører igang neste mandag.

- Det ser veldig lovende ut, vi har flere gode kandidater på vei inn og jeg kan love at vi kommer til å ha et av Norges sterkeste og beste trenerteam》

Kan vel ikke tolkes annerledes, og jeg ønsker det velkommen. Kun de aller, aller beste talentene, får trenernes fulle oppmerksomhet. Er vel én av Rekdals kjepphester. Riktig vei å gå.
    Så vi kommer til å bli blant de beste i landet på talentutvikling ved å kutte ned på både talenter og bemanning?

Veldig tvilsomt.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
      Så vi kommer til å bli blant de beste i landet på talentutvikling ved å kutte ned på både talenter og bemanning?

Veldig tvilsomt.
      Kanskje særlig siden målet er nådd før disse endringene...

Comment

Merkelig tolkning. Det kuttes ned 45 spillere som får SEKS trenere. Hvis du har sett junior 2 i aksjon, vil du fort se at ikke alle trenger å være i VIF. De kan dra til elendige klubber på breddenivå som FC Lyn f.eks.

Comment

Merkelig tolkning. Det kuttes ned 45 spillere som får SEKS trenere. Hvis du har sett junior 2 i aksjon, vil du fort se at ikke alle trenger å være i VIF. De kan dra til elendige klubber på breddenivå som FC Lyn f.eks.
          Sånne som Carew?
          Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
            Sånne som Carew?
            Har han noen gang spilt på VIF U? Du tenker kanskje på Kah som var nede i jr 3, men det var ikke sportslige grunner til han var der.

Comment

Junior 2 har ingenting med satsingslag å gjøre. De er et reint breddelag. Det har vært 20 spillere på satsingslag i hver aldersklasse. Sånn jeg ser det nå, så må dette bety dobbeltklasser, altså at G13 og G14 slås sammen, det samme med G15 og G16.
              in Absinthia

Comment

Sånne som Carew?
                Hæ? Han kom da direkte fra Lørenskog til Engas A-lag.

Blir usikker jeg. For meg virker dette som spissing av akademiet. Altså KUN de største talentene får sjansen, med en haug av trenere. McCabre mener det motsatte.

Jaja, klarer ikke å tolke det annerledes.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                  Har han noen gang spilt på VIF U? Du tenker kanskje på Kah som var nede i jr 3, men det var ikke sportslige grunner til han var der.
                  Nei, jeg tenkte på at Carew var håpløs ganske lenge. I Lørenskog.
                  Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Nei, jeg tenkte på at Carew var håpløs ganske lenge. I Lørenskog.
                    Jeg mener å huske at han var et ganske så stort talent lenge før han kom til Vålerenga.
                    Mulig jeg husker feil, men oppe i hodet mitt har det satt seg et minne om at også Rosenborg prøvde å signere gutten før han gikk til oss.
                    In the beginning the Universe was created.
                    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                    - Douglas Adams

Comment

Originally posted by JohnF View Post
                      Jeg mener å huske at han var et ganske så stort talent lenge før han kom til Vålerenga.
                      Mulig jeg husker feil, men oppe i hodet mitt har det satt seg et minne om at også Rosenborg prøvde å signere gutten før han gikk til oss.
                      Det er helt korrekt, han var et stort talent lenge før vi fikk han.
                      Var en del snakkis om han, før han endelig kom.
                      Husker godt første gang jeg så han, på Bislet, hvor han "varma opp" i pausen. Lobba ball etter ball i tverrligger fra midtsirkelen, med et ganske så rufsete hår. Resten er historie, og det er faktisk synd han ikke hadde mer fokus på fotball, da hadde vi nok sett en enda bedre spiller.
                      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Første gang jeg så Carew spille var i en Norway cupfinale på begynnelsen av 90 tallet. Lørenskog spilte finale mot et bra peruansk eller colombiansk lag, men det var bare en spiller man la merke til. Han var rett og slett mye bedre enn alle de andre på banen. Var ikke vanskelig å se at han kom til å bli en storspiller!

Comment

Husker godt den kampen. Året var 1993, John Carew var 14 år og finalen gikk på Bislet mot russiske Chaika og Lørenskog vant 2 - 0. Carew scora sjøl 2 - 0 målet. Husker Ivar Hoff klikka i vinkel på dommeren da han blåste av Carew for høyt spark da han tok brasse omtrent på midtstreken. Hoff mente dommeren burde applaudere i stedet for å blåse friskpark når 14-åringer gjorde sånne kunststykker på banen.

Med ett unntak (Lørenskog vant igjen klasse C i 1999) har det kun vært utenlandske lag som har vinni klasse C i Norway Cup siden. Vålerenga har prøvd flere ganger, men det blei finaletap i 2000 (captains med Alex Mathisen), 2001 (Blåbær med Mats Zuccarello Aasen), 2004 (Christian Brix, Christer Jensen, Harmeet Singh) og 2013. Ironisk nok alle gangene mot Pequeninos do Jockey fra Brasil.
                          in Absinthia

Comment

Originally posted by Flem View Post
                            Det er helt korrekt, han var et stort talent lenge før vi fikk han.
                            Var en del snakkis om han, før han endelig kom.
                            Husker godt første gang jeg så han, på Bislet, hvor han "varma opp" i pausen. Lobba ball etter ball i tverrligger fra midtsirkelen, med et ganske så rufsete hår. Resten er historie, og det er faktisk synd han ikke hadde mer fokus på fotball, da hadde vi nok sett en enda bedre spiller.
                            Jeg husker alle lo da vi betalte en million for Carew. Det tok jaggu ikke lang tid før den latteren satt fast i halsen. Carew er det største spiss-talentet Norge har hatt noen sinne, i en alder av 17 år herjet han i norsk fotball. Du har helt rett Flem, hadde Carew hatt bedre folk rundt seg, folk som hadde fått ham til å fokusere mer på fotballen så kunne han ha vært en mye bedre spiller.
                            Mvh.

mcolafs

Comment

Working...
                            X