Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

RBK - VIF Søndag 19. Okt. Klokka 20.00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jaja, det gikk som forventet. Vi slipper inn en haug med mål. Så ekke skuffa når jeg ser på hva jeg forventet før kamp.

Men er forbanna og oppgitt på et pissdårlig forsvar som egentlig burde bli forvist på benken neste sesong. 1,7 mål i mot pr kamp. Og mange kamper hvor vi slipper inn 3 - 5 mål.

I mine øyne er det en som får godkjent av de som startet, og det er Iqbal. Näsberg får også godkjent etter at han kom inn. Men både Gunnarsson og Larsen får stryk. De må opp til eksamen igjen, eller fått sparken som oss "dødelige" hadde fått hvis vi hadde vært så dårlige i jobben vår.

Nå gleder jeg meg til Vålerengafri i noen mndr for å få tilbake energien og troen på at vi er Norges beste lag.
    Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

Gutta spiller hvertfall med hjertet, gir alt de kan. Hvis man taper er det fordi nivået ikke holder. Blir fint å kjøre inn Nation, han holder forhåpentligvis bedre stopper nivå. Larsen og Gunnarsson må ta flere steg. Muri og Høgh er nå helt ute.
      Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Jeg vil bare si at Grindheim og Heltne Nilsen har muligens vært vår dårligste sentrale midtbaneduo, Grindheim gjorde det bra i dag, men er alt for ustabil. Heltne Nilsen har balltouch som en voldtektsmann og null blikk, han hadde en god vår-sesong, men etter sommerferien har jeg ikke sett han være i nærheten av nivået han innehar. Ville heller gitt plassene til en av disse to til Stengel, som egentlig er best i en dypere midtbaneposisjon.

Comment

Originally posted by wanderer View Post
          Jaja, det gikk som forventet. Vi slipper inn en haug med mål. Så ekke skuffa når jeg ser på hva jeg forventet før kamp.

Men er forbanna og oppgitt på et pissdårlig forsvar som egentlig burde bli forvist på benken neste sesong. 1,7 mål i mot pr kamp. Og mange kamper hvor vi slipper inn 3 - 5 mål.

I mine øyne er det en som får godkjent av de som startet, og det er Iqbal. Näsberg får også godkjent etter at han kom inn. Men både Gunnarsson og Larsen får stryk. De må opp til eksamen igjen, eller fått sparken som oss "dødelige" hadde fått hvis vi hadde vært så dårlige i jobben vår.

Nå gleder jeg meg til Vålerengafri i noen mndr for å få tilbake energien og troen på at vi er Norges beste lag.
          Var ikke Iqbal sterkt delaktig i bartenes 2 første mål da?
          Synes ikke han gjør det spesielt bedre enn t.eks Gunnarsson. Larsen derimot, han fortjener ikke ny kontrakt.

Men kudos til Näsberg, sterkt innhopp. Og tommel opp til zahid og Örn, for en duo.

Men. Hvorfor får ikke Ørlund gult på slutten. Ballen går ut over linja med 1.56 på overtid. 2.40 spiller han ballen. Hadde RBK ligget under, hadde den ballen vært ute i spill igjen 2.00, så 40 sek tok han seg ekstra.

Comment

Originally posted by Ingar View Post
            Også? Alder er kun et tall.Dårlig argument...Han hadde forsterket de fleste lag i Tippeligaen.
            Hva han har i lønn i Sverige er jo uinteressant.han er såpass keen på å spille for oss,å skjønner sikkert hva slags økonomiske rammer vi har.
            Tollås Nation er ikke betinget suksess...
            "alder er kun et tall"??? Det er det dummeste jeg hørt. Det er bare unge blondiner som gifter seg med skinndaue 102-åringer som sier sånt.
            Poenget er at det hadde vært mye bedre å bruke penga på en spiller av samme kvalitet som var ti år yngre. Wæhler har én kanskje to sesonger igjen.

Og som sagt. Blir han gratis så er det bare å komme.
            Selv har jeg ikke sett noe særlig av Wæhler på lang tid, så jeg aner ikke om han holder samme nivå som sist han var her.
            Tollås Nation er ingen betinget suksess? Nei, men det er vel ikke Wæhler heller

For å si det slik: jeg håper vi klarer å få på plass et bedre alternativ. Men om Muri og Høegh (kanskje også berre.......?)er helt ute, så kan jeg godt se at Wæhler kan komme inn å gjøre en jobb.
            Men la det være sagt at man bygger ikke et nytt lag ved å hente inn 39-åringer... ... Finn et bedre alternativ, ta Wæhler hvis det blir helt krise. og dersom han fortsatt holder mål.

Comment

Originally posted by Jakobsen View Post
              Jeg vil bare si at Grindheim og Heltne Nilsen har muligens vært vår dårligste sentrale midtbaneduo, Grindheim gjorde det bra i dag, men er alt for ustabil. Heltne Nilsen har balltouch som en voldtektsmann og null blikk, han hadde en god vår-sesong, men etter sommerferien har jeg ikke sett han være i nærheten av nivået han innehar. Ville heller gitt plassene til en av disse to til Stengel, som egentlig er best i en dypere midtbaneposisjon.
              Enig. Syns Heltne Nilsen har vært ekstremt dårlig i sommer/høst. Grindheim har vært ok, men har virket litt dårlig trent. Stengel, som jeg mener er OM, har vist i dag at han jobber meget bra, har godt blikk, ok defensivt og veldig god offensivt. Burde få mer spilletid på midtbanen, absolutt.

Fagermo 2020

Comment

Ganske standard kamp fra oss, tidvis bra fremover og tidvis håpløst bakover. Näsberg var bra på backen. Iqbal kan bedre, men gjorde seg ikke bort heller. Han var langt i fra den eneste som tapte en luftduell i vår sekstenmeter. Ny god kamp av Zahid, synes han var vår beste.

Comment

nå må vi slutte å si at Iqbal er ræva. han klarte seg ganske bra! hadde kontroll på siden sin. ja han tapte duell som førte til 2-2, men vi skal hindre sånne innlegg og alle kan tape en duell.. bortsett fra 2-2 målet var han bra. synes Næsberg klarte seg ganske bra også!

Comment

Originally posted by wanderer View Post

Én av de som starta som får godkjent og det er Iqbal? Harru røyka sokka dine eller? Zahid var veldig god! Grindheim gjorde masse bra! Stengel hadde en del gode involveringer. Gunnarsson gjorde en del bra. Scora f.eks...

Det var på venstreback vi sleit, og det var "ikke vår skyld" . Helland spilte ball i hatt med både Ruben og Ivan.
                    Og når vi nok en gang viser at vi er Norges dårligste lag når det kommer til å forsvare seg mot innlegg, ja så går det som det gjør da...
                    Neste år trenger vi en midtstopper som vinner hodeduhodedueller... Det er helt sikkert.

Syns forøvrig vi har en masse lekre angrep i dag. Hadde vi hatt den samme flyten som i vårsesongen, hadde vi vunnet denne.

Det nytter ikke svartmale hele laget etter dagens kamp. Det syns jeg blir for dumt.
                    Vi er for dårlige i egen boks. Det har vi vært hele sesongen. Ellers er det mye bra. (og mye som kan bli bedre selvfølgelig).

Comment

Kjipt å tape for bartene etter å ha leda 2-0. (Men det var allerede etter 19. mintter eller så... )'
                      Stemmer det at Dorsin skulle blitt avblåst for trøye-holding i forkant av 2-2 scoringa??
                      RBK er lite fair play og har jo bl.a. hatt diverse "klesklyper" på laget opp gjennom åra...

Vel, de ligger på 3. plass og er visst fornøyd med det. Blir interessant å se om Kåre Ingebretsen for fortsette etter sesongen - og hvor lenge han evt. varer... De seinere åra har jo 'RBK' stått for 'Rosenborg Bruk og Kast'... 12-13 trenere siden Eggen... jaja.

VIF-Gutta fortjener ros for innsatsen i dag.
                      Husker godt hjemmekampen mot "Bruk og Kast". Bartene leda 2-0 til pause. Men gutta følte seg ikke slått og gikk uredde til verks i 2. omgang og ... joda... Det bor mye bra i dette laget. Disse gutta kommer til å vokse!!

Comment

Forside-bildet på klubbsidene nå viser Dorsin i duell med Iqbal - Om det er v. headinga som ga 2-2, veit jeg ikke, men viser bildet ei Dorsin-hånd inni drakta til Iqbal...

Artikkel fra kampen med samme bilde:
                        http://www.vif-fotball.no/news/artic...e-pa-lerkendal

Comment

vi ser ekstra godt på de unge mener jeg ... hva med pasningen Iqbal ga til Zahid som førte til 1-0

Comment

Originally posted by g-maZta View Post
                            Én av de som starta som får godkjent og det er Iqbal? Harru røyka sokka dine eller?............ (klipp)
                            Ja, det har jeg, noe jeg tydelig må ha gjort siden jeg sitter med en annen oppfattelse enn det du har...

Fagermo 2020

Comment

Originally posted by g-maZta View Post
                              "alder er kun et tall"??? Det er det dummeste jeg hørt. Det er bare unge blondiner som gifter seg med skinndaue 102-åringer som sier sånt.
                              Poenget er at det hadde vært mye bedre å bruke penga på en spiller av samme kvalitet som var ti år yngre. Wæhler har én kanskje to sesonger igjen.

Og som sagt. Blir han gratis så er det bare å komme.
                              Selv har jeg ikke sett noe særlig av Wæhler på lang tid, så jeg aner ikke om han holder samme nivå som sist han var her.
                              Tollås Nation er ingen betinget suksess? Nei, men det er vel ikke Wæhler heller

For å si det slik: jeg håper vi klarer å få på plass et bedre alternativ. Men om Muri og Høegh (kanskje også berre.......?)er helt ute, så kan jeg godt se at Wæhler kan komme inn å gjøre en jobb.
                              Men la det være sagt at man bygger ikke et nytt lag ved å hente inn 39-åringer... ... Finn et bedre alternativ, ta Wæhler hvis det blir helt krise. og dersom han fortsatt holder mål.
                              For faen ingen som har sagt at vi skal bygge laget rundt han.... Tollås Nation og Wæhler i tospann...Wæhler med bøttevis av erfaring og rutine.Raul Gonzalez,Sami Hyppia og Jamie Carragher er noen av flere A4-sider med spillere som var langt oppi 30-åra som presterte på langt høyere nivå enn Tippeligaen...
                              Slutt å heng deg opp i alder,vis Wæhler kan bidra til at vi tar edelt metall og kommer oss ut i Europa er han verdt hver eneste krone.

Comment

Originally posted by Engafan View Post
                                nå må vi slutte å si at Iqbal er ræva. han klarte seg ganske bra! hadde kontroll på siden sin. ja han tapte duell som førte til 2-2, men vi skal hindre sånne innlegg og alle kan tape en duell.. bortsett fra 2-2 målet var han bra. synes Næsberg klarte seg ganske bra også!
                                Det er jeg enig med deg i. Vi er under utvikling, men han var veldig svak i dag. Når det er sagt så hadde han en formidabel oppgave. Syns Rekdal skulle byttet han ut i pausen for hans egen utvikling. Ikke alltid positivt for utviklingen hvis han får en negativ opplevelse. Näsberg hadde et flott innhopp og bør bli hos oss. Heltne Nilsen burde fått en liten pause nå. Tror han er litt "overkjørt". Larsen og Gunnarsson skal ha for innsatsen, men de holder ikke nivået som stoppere. Håper virkelig Langer blir. Tror neppe vi kan få en bedre keeper...

Comment

Working...
                                X