Hvis forumet IKKE lever, hva da?
En beslutning er tatt av ansvarlig redaktør Esp1, støttet av Erlink og andre moderatorer. Klanen sitt forumet går over i read-only version 1 desember. Det gjenstår dermed rundt 35 dager før alt stenges.
Årsak
- Kostnadene er høye, pengene skal brukes til å spare hundrelapper til reisende på kamp.
- For lav aktivitet.
- De som drifter og moderer er lei av jobben. Ref Erlink: Det er forøvrig det pisset her som er den viktigste grunnen til at jeg ikke orker å henge her, reint personlig.
Veien videre
Selvom noen i klanen har misforstått viktigheten av å ha et diskusjonsforum og interessen det skaper, betyr det ikke at Vålerenga ikke fortjener en plattform hvor meninger blir utvekslet.
Å bli lei av en jobb er helt naturlig, jobben som har blitt gjort hittil av moderatorer står det respekt av. Vanligvis går stafettpinnen videre til nye krefter, istedenfor å legges rett ned.
Et diskusjonsforum knyttet til Vålerenga er helt essensielt. Moderere og drifte et forum er ikke for alle. Forstår at Erlink og kompani er dritt lei, alt har sin tid. Det jeg synes er viktig nå, er at nye krefter kommer til. Enten gjennom beholde eksisterende forum eller nytt forum.
Nåværende driftere og moderatorer av forumet har misforstått fundamentalt funksjonene av forumet.
Alternativer
For å skape diskusjon spekulerer jeg her i alternativer som eksisterer i tomrommet som skapes.
- Er det fler som ser ting fra mitt perspektiv? Er dette aktuelle veier å gå hvis forumet legges ned?
- Ser dere flere muligheter enn de tre hovedveiene jeg skisserer?
- Noen som kunne tenke seg å bistå i en slik prosess?
En beslutning er tatt av ansvarlig redaktør Esp1, støttet av Erlink og andre moderatorer. Klanen sitt forumet går over i read-only version 1 desember. Det gjenstår dermed rundt 35 dager før alt stenges.
Årsak
- Kostnadene er høye, pengene skal brukes til å spare hundrelapper til reisende på kamp.
- For lav aktivitet.
- De som drifter og moderer er lei av jobben. Ref Erlink: Det er forøvrig det pisset her som er den viktigste grunnen til at jeg ikke orker å henge her, reint personlig.
Veien videre
Selvom noen i klanen har misforstått viktigheten av å ha et diskusjonsforum og interessen det skaper, betyr det ikke at Vålerenga ikke fortjener en plattform hvor meninger blir utvekslet.
Å bli lei av en jobb er helt naturlig, jobben som har blitt gjort hittil av moderatorer står det respekt av. Vanligvis går stafettpinnen videre til nye krefter, istedenfor å legges rett ned.
Et diskusjonsforum knyttet til Vålerenga er helt essensielt. Moderere og drifte et forum er ikke for alle. Forstår at Erlink og kompani er dritt lei, alt har sin tid. Det jeg synes er viktig nå, er at nye krefter kommer til. Enten gjennom beholde eksisterende forum eller nytt forum.
Nåværende driftere og moderatorer av forumet har misforstått fundamentalt funksjonene av forumet.
Alternativer
For å skape diskusjon spekulerer jeg her i alternativer som eksisterer i tomrommet som skapes.
Alternativer | Kommentar |
VIF-Fotball.no/Vålerenga Elite overtar rollen | Fordeler: De kan kontrollere og skape mer publisitet om VIF, og komme tettere inn på sine supportere. Integrere forumet som del av Vif-fotball.no. Selvom klanen mister medlemmer og eldes, behøver ikke klubben å miste medlemmer. Bruke brøkdel av pengene fra Elite fotball kontigentene på dette. Ulempe: VIF fotball kan ikke takhøyde som om de er uavhengige, legg dog merke til klubber som ManU har eget forum til sine følgere. http://community.manutd.com/forums/ Denne komme i tillegg til flere andre supporter forum |
Ikaros, Alternativ enga, Sirkus osv overtar | Supporterne til vålerenga er ikke lenger bare medlemmer i klanen, misnøye har skapt flere sidegrupperinger. Ved å la en slik gruppering overta rollen som diskusjonsplatform kan takhøyden økes, men bredden reduseres |
Nyopprettelse av gruppering/forum | Mange klarer ikke å identifisere seg med klanen. Ved å beslutte å legge ned forumet har de åpenbart særdeles svake kommunikasjonsevner med brukermassen. Er det mulig å opprette noe som f.eks. "Vålerengas Uavhengige Forum". Et sted hvor alle grupperinger får egne tråder hvor de kan diskutere sine egne temaer. Selvom mange i Klanen misliker Ikaros. Behøver ikke VUF det. Ved høyere grad av frihet på et forum, kan interessen rundt det å diskutere Vålerenga vokse igjen? Har de stramme tøylene til moderatorer kvelt forumet såpass mye at brukermassen er på et bunnivå? Økonomisk kan dette finansieres av reklame, sponsing eller dugnad. Medlemsavgift på forumet er ikke aktuelt. Jeg betaler gjerne oppstartkostnader. Sponsorer kan skaffes, dette er lommerusk for bedrifter som vil ha navnet sitt på siden. Kostnader er et ikke-tema. |
- Ser dere flere muligheter enn de tre hovedveiene jeg skisserer?
- Noen som kunne tenke seg å bistå i en slik prosess?
Comment