Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: VIF - Start, søndag 9. nov kl. 18

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Med seier her så blir vi 6 poeng bedre enn i fjor, så håper på seier...
    "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

For å være litt pessimistisk:
      Jeg tror at det kun er en ting som kan hindre at vi får sesongens laveste tilskuerantall på søndag - og det er at det blir varslet at Berre legger opp. Det vil kunne dra en del folk rett og slett for hyllestens skyld.

Comment

Originally posted by Loffen View Post
        For å være litt pessimistisk:
        Jeg tror at det kun er en ting som kan hindre at vi får sesongens laveste tilskuerantall på søndag - og det er at det blir varslet at Berre legger opp. Det vil kunne dra en del folk rett og slett for hyllestens skyld.
        Håper ikke det var ment som en oppfordring? Håper dessuten at du tar feil. Rett nok er det lite å spille om (vel, en tre-firehundre tusen), men både lag og supportere bør sette sin ære i å avslutte med stil.

Comment

Årets siste kamp i TL blir også en av sesongens mest åpne oppgjør og det er stor sannsynlighet for nok et målrikt oppgjør når vi er involvert...

Jeg tror også mange har undervurdert viktigheten av vår beste oppstilling på venstresiden i form av Kristiansen som back og Lindkvist som ving - tempoet og måten disse to komplementerer hverandre på både offensivt og defensivt (Lindkvist ble hentet som back, men omskolert til ving), har etter min vurdering vært ekstremt viktig i forhold til handlingsrommet til både Zahid og Kjartansson. Etter at disse forsvant ut på grunn av skader (ofte slik for spillere med raske muskelfibre), har den offensive gladfotballen nesten uteblitt og Kjartansson har vel omtrent ikke putta, samtidig som Zahid har spilt på plassen til Lindkvist i stedet for sentralt mellom midtbane og spiss. Og når forsvaret fortsatt fremstår som "Bambi på glattisen", klarer vi ikke lengre å kompensere med unormalt mange scoringer og da blir vi raskt en grå aktør selv i TL.

Økonomi, opprydding etc. med smal og ung stall som konsekvens, gjør at vi fra å ha ligget på 4/5.plass med skadefri stall, ender et sted mellom 6. og 8. når status gjøres opp i morgen rundt kl.19:45.

At vi må bruke flere av unggutta mye mot slutten er bra (har ikke noe alternativ grunnet bredden i stallen) og i lys av dette, blir jeg mest overrasket over alle som er rause med "eder og galle" i de siste kamptrådene. Vi kan ikke forvente at to unggutter i forsvaret skal komme inn og forsterke de erfarne som jo ikke akkurat fremstår med autoritet og massiv selvtillit - det blir litt vel naivt...

Uansett - totalt sett en sesong preget av mye positivt offensivt hvor vi vel ender omtrent der de fleste forventet (ref. sesongtippinga). Jeg velger å være optimist og satser alt på et målrikt oppgjør hvor vi makter å sette flere enn IKS, og at Kjartansson passerer 28 mål i morgen. Så da kliner jeg til med 5-3 i ren barnslig optimisme om at flere enn Kjartansson slår ut i full blomst på tampen av sesongen.
          \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

Troppen

Håper på dette laget:

---------------Langer-------------
            --Iqbal-Larsen-Näsberg-Ruben--
            ---Grindheim-Heltne Nilsen-----
            ---------------Zahid--------------
            ----Berre-Kjartansson-Nije------

Tror det blir:
            ------------Langer-------------
            Mathisen-Larsen-Høgh-Ruben
            ---Heltne Nilsen-Grindheim--
            ------------Stengel------------
            ---Berre-Kjartansson-Zahid--

Synes Nije står for tur nå. Har hatt ett 5 minutters innhopp som spiss i kampen mot Sarpsborg.
            Hadde vært moro å se han få en skikkelig sjanse nå, siden det er siste kamp denne sesongen.
            Iqbal har fått testa seg i kamper, der det defensive har blitt satt på prøve. Det har han løst ok, men sleit på venstreback i siste kamp mot Ålesund.
            Nå ønsker jeg at han skal få vist hva kan offensivt, der han har sine mest spennende kvaliteter.

Tipper Stengel får en sjanse i 10'ern. Stengel har fått en del innhopp i år, men synes han har variert veldig denne sesongen her. Stengel har ikke innfridd i år, og jeg synes vi blir et dårligere lag når Zahid må spille på kanten og Stengel blir putta der i stedet desverre. Håper vi får se en bedre og tøffere Stengel neste sesong!

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
              Troppen

Håper på dette laget:

---------------Langer-------------
              --Iqbal-Larsen-Näsberg-Ruben--
              ---Grindheim-Heltne Nilsen-----
              ---------------Zahid--------------
              ----Berre-Kjartansson-Nije------
              2 juniorer i forsvaret blir fot tøft, men en omg hver hadde jo vært greit. Fremover på banen så kunne Nije og Brændsrød fått hver sin omg.

Comment

http://www.vif-fotball.no/news/artic...e-startellever Berre fra start. Er det tenkt som en siste hyllest, eller har han vært bra på trening i det siste?

Comment

Originally posted by Gladhaug View Post
                  http://www.vif-fotball.no/news/artic...e-startellever Berre fra start. Er det tenkt som en siste hyllest, eller har han vært bra på trening i det siste?
                  Hadde ikke overrasket om det var hans siste kamp, men da burde vel virkelig klubben meldt i fra om dette på forhånd? Berre fortjener en skikkelig hyllest foran et fullsatt Ullevål, men i dag kommer det vel som vanlig bare et par tusen.
                  Om dette er hans siste kamp, håper jeg klubben arrangerer et eller annet arrangement i Vallhall f.eks. senere for å ta farvel med en klubblegende.

Comment

Link til stream av kampen: http://www.wiz1.net/channel22

Comment

Deilig å avslutte med seier, og ikke minst å holde nullen. I dag var vi bedre enn Start i alt, og kunne godt scoret mange fler mål (blant annet 3! skudd i tverrliggeren)
                      Fint at mange unggutter fikk spilletid i dag også. Jeg har stor tro foran neste sesong!

Comment

Dette var virkelig oppløftende. Ett lag på banen hele kampen, og 5-0 hadde vært helt greit. Snadder å avslutte med å holde nullen også.

Comment

Vi holdt jaggu nullen ja. DET har vært en utopi denne sesongen

Hadde du sagt før denne sesongen at vi ville endt på 6.plass, så hadde jeg sagt meg fornøyd. Måten vi får den 6.plassen på derimot er mildt sagt frustrerende (pluss at vi ender bak bønda fra togstasjonen). Vi har pissa bort for mye poeng på de latterligste måter. Det drøyeste eksempelet er jo 5-5 kampen i Stavanger; Jekyll & Hyde-kampen fra helvete.

Vi får fokusere på det positive fra denne sesongen: Tidvis meget bra offensivt (Ørnen, Zahid & Lindkvist spesielt), økonomien på riktig kjøl, mange unggutter som viste positive tendenser etc. Vi overlevde 2014 også

Comment

Deilig å avslutte med en meget fortjent seier!!
                            Flott innhopp av Nije - han skapte en hel del trøbbel for Start da han kom inn! Bra kamp av Nâsberg også!

Vår beste: Zahid
                            Starts beste: Tverrliggerne!!

Takk for en klart bedre 2014 enn jeg frykta foran sesongstart!
                            (Så for meg mulig bunnstrid... Vi hadde jo bare fått inn en ukjent svenske og en ukjent Islending - ja også Stengel, da)

ALLE GUTTA!!

Comment

Kult også at veteran og klubb-legende HANNE MELLINGSETER ble hylla i pausen!

18 sesonger på Damer A-laget! Tar av meg hatten og håret!

Comment

Syns Stengel, Zahid og Larsen var best i dag. Vi mistet grepet på kampen da Stengel gikk ut. Det skyldes muligens at Zahid ble for offensiv i 10-eren og at vi mistet kontrollen på midten. Godt innhopp av Nije, godkejnt av Blaarud. Brædsrød så ut til å få seg en trøkk ganske tidlig og haltet seg frem til kampen var over. spennende spiller, men kanskje litt for puslete fysisk?

Comment

Working...
                                X