Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bislett 2016?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bislett 2016?

Er dette noe som er bestemt, eller bare trussel i forhandling om lavere leie hos Ullevåll?

Hadde vært stort med et par sesonger der før man flytter til valle.
    For the fashion and the passion

Originally posted by Dresser View Post
    Er dette noe som er bestemt, eller bare trussel i forhandling om lavere leie hos Ullevåll?

Hadde vært stort med et par sesonger der før man flytter til valle.
    Hvor kommer dette fra ?

Comment

Originally posted by McCabre View Post
      Hvor kommer dette fra ?
      Har hørt rykte om det før, og blir også nevnt her: http://www.klanen.no/blog/2014/12/kj...bislett-igjen/
      For the fashion and the passion

Comment

Lett å bli litt delt her.. Er klart at hvis vi kan unngå å gi forbundet smørepenger gjennom Ullevål hvert år og i det minste nærme oss riktig side av byen, så er det gøy. Men Bislett er og blir fortsatt ingen fotballstadion.

Jeg sliter rett og slett med å bli helt enig med meg selv. Da jeg begynte å gå på kamper, spilte vi på Bislett. Nostalgien er sterk, men er den nok?

Comment

Ja takk til Bislett! Et par år "hjemme" før vi flytter ånkli hjem hadde vært gøy! Husker det var gøy med Royal League kampene der for noen år sida ihvertfall.

Comment

Altså, hvem er det som egentlig vil se fotball på et friidretts-stadio? Uten tak på halvparten av tribuneseksjonen? Og en mil til banen? I alle fall ikke jeg. Sjel eller ikke. Dessuten har vel klanen alltid klaget på friidrettsbaner vi har blitt tvunget til å se kamper på rundt om i Norge.

Det var magisk på Ullevaal da vi hadde publikum. Jeg husker jeg gledet meg til å gå opp trappene til Cola/Gaza, komme ut og kjenne suget og stemningen. At det er ferre publikummere og dårligere stemning kan vi vel takke oss selv for. Og et av hovedpunktene for å ta vekk faste plasser var vel for å samle bredden. Det var rimelig tragisk, fra et Gaza-perspektiv, å se ned på Bredden og se alle hullene. Stemningen var også særdeles dårlig. Så dårlig at jeg kjenner flere som flytta seg over til Gaza fordi stemningen var for dårlig på Bredden. Dette føler jeg er delvis løst nå med å samle bredden. Personlig mener jeg at klubben aldri bør gå tilbake til faste plasser. Det er særs gammeldags. Og øl før kampen rekker man uansett om man går inn på stadion 5 minutter før og 45 minutter før. Og det er en en annen ting, at Bredden kunne være nesten helt tom 5-10 minutter før kampstart. Rett før begynte det å samle seg mennesker der, under Vål'enga kjerke. Sånn var det mot slutten av daværende versjon av Bredden i alle fall.
            Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Jeg er veldig positiv til Bislett. Ullevaal er aaaaaaltfor stor. 20.000-25.000 tomme seter på enkelte matcher er bare trist. Vi har ingen mulighet til å fylle den, men det mener jeg at vi har på Bislett. Dessuten har Bislett vært hjemmebanen vår i 55 sesonger. Tar gjerne den som hjemmebane i 1,5 sesong til!

Comment

Til alle som vil tilbake til Bislett, still dere dette spørsmålet: Vil dere tilbake dersom Klanen blir plassert i svingen?

Jeg tror mange som vil til Bislett drømmer tilbake til da vi sto på Store Stå, under tak, og hadde kremutsikt på alt som skjedde på banen. Men sett dere i øvrige publikummeres sko ved å sette Klanen i svingen. Hvor aktuelt er det da?

På det lengste er det nesten 100 meter fram til det første målet og da 200 meter fram til det på motsatt side. Det er ikke tak. Har du fremdeles lyst på Bislett? Å knapt se kamper mens du står under åpen himmel en kald oktoberkveld?

Kanskje Ullevaal ikke er så verst likevel?

Comment

Manglende overbygg, løpebaner og elendig kommunikasjonstilbud. Nei, Bislet tilhører en svunnen tid.

Comment

Originally posted by Plaum View Post
                    Jeg er veldig positiv til Bislett. Ullevaal er aaaaaaltfor stor. 20.000-25.000 tomme seter på enkelte matcher er bare trist. Vi har ingen mulighet til å fylle den, men det mener jeg at vi har på Bislett. Dessuten har Bislett vært hjemmebanen vår i 55 sesonger. Tar gjerne den som hjemmebane i 1,5 sesong til!
                    "Vi har ingen mulighet til å fylle den"? Er ikke det en litt negativ og defaitistisk holdning? Vi har hatt 24 - 25000 tilskuere på Ullevaal (i seriekamp) før, og det er fullt mulig å fylle den. Jeg har ingen tro på at vi fyller Bislett. Det er snakk om nesten 200 meter fra svingen til målet på andre siden. Langsidene ser godt, men svingene kan vi bare glemme.

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
                      "Vi har ingen mulighet til å fylle den"? Er ikke det en litt negativ og defaitistisk holdning? Vi har hatt 24 - 25000 tilskuere på Ullevaal (i seriekamp) før, og det er fullt mulig å fylle den. Jeg har ingen tro på at vi fyller Bislett. Det er snakk om nesten 200 meter fra svingen til målet på andre siden. Langsidene ser godt, men svingene kan vi bare glemme.
                      Jeg står for påstanden. Slik norsk fotballs status er nå er det bortimot umulig å få til. Det må en endring til, og den kommer ikke raskt nok til at vi får utnytta den før sommern 2017 uansett. Å få til 28000 tilskuere på en ordinær seriekamp i 2016 er utopi. Utsolgt Bislett derimot...

Comment

Originally posted by Plaum View Post
                        Jeg står for påstanden. Slik norsk fotballs status er nå er det bortimot umulig å få til. Det må en endring til, og den kommer ikke raskt nok til at vi får utnytta den før sommern 2017 uansett. Å få til 28000 tilskuere på en ordinær seriekamp i 2016 er utopi. Utsolgt Bislett derimot...
                        Jeg ser du skriver "utsolgt Bislett". Da lurer jeg litt på det samme som FrankO. Hvordan skal du få vanlige supportere til å stå/sitte i svingen når det er 75 meter til første mål, og 100 meter til mot neste. Langsidene er fine. Kortsidene er ganske ræl.

Verken Ullevaal eller Bislett er optimale, men jeg tror mye av Bislett-fantasien henger sammen med det romantiske "det var så mye bedre før i tida".

Comment

Vanskelig sak, egentlig. Er enig med Plaum i at det til tider er trist å se hvor glissent det kan være på Ullevål og at vi aldri kommer til å fylle Ullevål, uansett om vi så hadde pælma billetter etter folk. Samtidig: Bislett uten tak, behov for kikkert fra svingen, relativt dårlige forhold for dem som kjører bil til/fra kamp. Summen av dette tror jeg blir publikumsnedgang og er det noe vi ikke trenger er det vel akkurat det. Tror heller klubben bør forhandle fram en mye gunstigere avtale med Ullevål. Det er andre tider nå enn da dagens avtale ble inngått og å la Ullevål stå tomt store deler av året er vel ingen tjent med.
                          Vi er Vål'enga!!

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
                            Verken Ullevaal eller Bislett er optimale, men jeg tror mye av Bislett-fantasien henger sammen med det romantiske "det var så mye bedre før i tida".
                            Trolig. Dessuten må klubben ta litt andre hensyn også. VIP, sponsorer, etc.

Er mange ting som ikke er optimalt på og med Ullevål, men det er i det minste en fotballstadion.

Comment

Originally posted by anderan View Post
                              Manglende overbygg, løpebaner og elendig kommunikasjonstilbud. Nei, Bislet tilhører en svunnen tid.
                              Kommunikasjonstilbudet er bra. Bislet ble oppgradert for noen år siden så dette er på plass. Stadion med løpebaner kan jeg godt godta en kort tid, sålenge vi slipper kjedelige Ullevål. Har mange fine minner fra Bislet, selv om de fleste her inne nok er født etter den tiden, så var det bra på Store Stå.
                              Gimme hope johanna

Comment

Working...
                              X