Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Leif Tsolis ny trener

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Leif Tsolis ny trener

Leif Tsolis er ny hovedtrener for Vålerenga.

Synes han har litt lite erfaring som a-trener på toppnivå. Et halvt år i Valdres (og avskjed av økonomiske grunner). Ellers andrelag, juniorlag og spillerutvikler. På den annen side er det vel nettopp en sånn type jentesida i Vålerenga trenger. Ikke mye å hente fra egen avdeling, den må bygges fra bånn av.
    in Absinthia

Første trening etter pausa er for øvrig tirsdag 6.1 klokka 18:00 i Vallhall.
    in Absinthia

Comment

Og nå har han hatt sin første trening.
      Jeg har oppsummert litt fra den her med spillere inn, ut og til og med noen prøvespillere.
      in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
        Og nå har han hatt sin første trening.
        Jeg har oppsummert litt fra den her med spillere inn, ut og til og med noen prøvespillere.
        Ser at du er veldig positiv til neste sesong, men det virker på meg som at laget (sett utenfra, og bare på papiret) er noe svekket. Det som plager meg mest er tapet av Solveig Gulbrandsen, hun kunne gjerne tatt comeback!
        +++

Comment

Originally posted by FrodeAS View Post
          Ser at du er veldig positiv til neste sesong, men det virker på meg som at laget (sett utenfra, og bare på papiret) er noe svekket. Det som plager meg mest er tapet av Solveig Gulbrandsen, hun kunne gjerne tatt comeback!
          Tapet av Solveig Gulbrandsen (og Ingrid Schjelderup) skjedde etter 2013-sesongen. I år har laget kun mista Marte Berget og Hanne Mellingsæter.
          Berget skapte mye, men bomma på ekstremt mange store målsjanser.

Vi kan ta målscorerne med flere enn tre mål de siste åra.
          2013: Solveig Gulbrandsen (8), Rebecca Angus (5), Kristin Haugstad (4), Tina Wulf (4), Marte Berget (4) og Ingrid Schjelderup (4).
          2014: Marte Berget (10), Johanne Fridlund (4).

Ting er vanskelig å spå, men på midtbanen så var både Tina Wulf og Emelie Erlandsson skada hele oppkjøringa i fjor og begge de to kommer nok til å komme over fem mål i år, Erlandsson er potensiell for så mye som ti mål.

Fridlund blir nitten i løpet av sesongen, hu dobler nok antall mål fra i fjor og da har vi plutselig en trio på midtbanen som scorer rundt 20 mål til sammen mot åtte mål fra midtbanen i 2013 (Solveig Gulbrandsen spilte mest ving).

I angrepsrekka hadde vi Kristin Haugstad i 2013-sesongen og hu var da omtrent på det nivået Frida Bråttum har. Berget putta tross alt bare fire i 2013. De to nye spissa ser også svært lovende ut. Lise Janbu Eide scora 15 mål på et fortunalag som kun blei nummer 7 i 2013, og 13 mål i fjor da de blei nummer 4 i 1. divisjon. At hu bør matche i hvert fall antallet Gulbrandsen scora i 2013 bør være klart.
          Anne Lise Olsen har ikke fått mye spilletid i LSK Kvinner, men hu scora altså ett mål i snitt i andredivisjon. Også hu bør kunne score rundt fem mål denne sesongen.

Jeg synes laget ser mye sterkere ut og spesielt med tanke på hvordan skadesituasjonen var i oppkjøringa både i 2013 og 2014. At det nå kun er Ingrid Søndenå og Brita Hansen som er ute gjør situasjonen langt bedre.

Forsvarsrekka har de siste åra vært følgende:
          2013: Rebecca Angus - Ingrid Søndenå/Elisabeth Bakken - Hanne Mellingssæter - Sharon Hansen
          2014: Brita Hansen/Ina Skaug - Ingrid Søndenå/Elisabeth Bakken - Hanne Mellingssæter - Maren Hauge

Et midtstopperpar med Daniela Scwarz og Anne Stenstvedt vil sannsynligvis utgjøre Norges beste stopperpar. Med Ingrid Søndenå, Elisabeth Bakken og kanskje Martine Berget som backup er det en situasjon Vålerenga aldri har hatt før. Solid dekning på stopperplass.

Det eneste er backsida som fortsatt er tynn, men signeres Caroline Vad Østby ser det langt bedre ut. Da har man tre backer på nest øverste hylle i Vad Østby og Maren Hauge og dermed kan Ina Skaug brukes der hu er best, som indreløper og Rebecca Angus kan ta plass i angrepsrekka og ikke minst forventes det at Brita Hansen kommer tilbake (men korsbåndsskadde spillere regner jeg ikke med før dem er tilbake).

Vi mangler kanskje en stjerne (Solveig Gulbrandsen), men fotball er et lagspill og som lag synes jeg årets stall er sterkere enn noen sinne. Vi har vært veldig avhengig av enkeltspillere som Gulbrandsen i 2013 og Berget i 2014. Nå synes jeg vi ser uavhengige ut av enkeltspillere.
          in Absinthia

Comment

Working...
          X