Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Gudmund solgt til Tromsø

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• VIFpatriot
    replied
    Originally posted by Flem View Post
    Jeg prøver å dra en sammenligning Frank. Hvor mange keepere under 25 år er bedre enn Kongshavn? Jeg kan komme på 2, maks 3 stk. Vi snakker om en spiller vi kunne utvikle videre og ha i stallen i mange år.
    Langer kommer aldri til å bli en god keeper, og det er en grunn til at han er vrakgods nede i tyske divisjonssystemet.
    Vi må gjerne være uenige, men det såkalte "kraftige lønnshoppet" du snakker om er ikke sant Frank.
    Det er ikke bare du som er rundt klubben og får med deg "fakta".
    I første halvdel av årets sesong var Langer strålende. De fleste var enige om at han var et varp. Litt tyngere siste halvdel, og feltarbeidet må forbedres. Han har absolutt vist at han er en god keeper.

Leave a comment:

• Flem
    replied
    Originally posted by FrankO View Post
    Hva i all verden har det med saken å gjøre? Om en spiller er et talent eller ikke avhenger ikke hvor mange i samme liga er bedre. Dersom du mener Kongshavn er stabilt god, vel, da er vi veldig uenige i så fall.

I tilfellet Kongshavn så tok han ikke til seg tilbakemeldingene han fikk fra trenerne, han er direkte elendig med igangsetting og han krevde et kraftig lønnshopp (riktignok for ett år siden. Vet ikke om han har senka kravet siden). Sarpsborg hadde en halv sesong, men mente han ikke var god nok. Hvorfor det ikke setter punktum i denne sagaen skjønner jeg ikke.
    Jeg prøver å dra en sammenligning Frank. Hvor mange keepere under 25 år er bedre enn Kongshavn? Jeg kan komme på 2, maks 3 stk. Vi snakker om en spiller vi kunne utvikle videre og ha i stallen i mange år.
    Langer kommer aldri til å bli en god keeper, og det er en grunn til at han er vrakgods nede i tyske divisjonssystemet.
    Vi må gjerne være uenige, men det såkalte "kraftige lønnshoppet" du snakker om er ikke sant Frank.
    Det er ikke bare du som er rundt klubben og får med deg "fakta".

Leave a comment:

• Nico 8
    replied
    Originally posted by VIFpatriot View Post
    Gashi, selv om det har sine naturlige forklaringer. Mener for øvrig vi bør hente Lorentzen som Vidars backup.
    Gashi er vel snart 10 år sia, så føler ikke det går inn i kategorien "de seinere åra". Forøvrig, hvis du googler Ardian Gashi så er googles to første forslag "Ardian Gashi Lars Bohinen" og "Ardian Gashi kone".

Leave a comment:

• VIFpatriot
    replied
    Originally posted by Nico 8 View Post
    "Mista" vel Pusic til Brann for ikke så altfor lenge sida, selvom han var via FFK på veien.
    Gashi, selv om det har sine naturlige forklaringer. Mener for øvrig vi bør hente Lorentzen som Vidars backup.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by Nico 8 View Post
    "Mista" vel Pusic til Brann for ikke så altfor lenge sida, selvom han var via FFK på veien.
    Hylekoret var ikke nådig da heller. Hvem savner Pusic i dag?

Leave a comment:

• Nico 8
    replied
    Originally posted by san Paolo View Post
    Tiltredes!
    Synd å miste Kongshavn nå, men, men...

Lykke til i Tromsø! Et greit klubbvalg for en som går fra Vålerenga.

Håper vi slipper å lese om flere spillere som går til LSK, Brann eller RBK. (Har vel ikke mista noen til Brann de seinere åra...)

Leave a comment:

• san Paolo
    replied
    Originally posted by usbenga View Post
    Skjønner ikke hvorfor Gudmund skulle skvises. En hyggelig kar som er utviklet i klubben. Så for meg at vi skulle ha en trygg og god keeper i mange år fremover nå. Hadde han vært svak, eller en utpreget 2. keeper ala Bolten, så hadde det vært greit, men Gudmund holder god TL-standard, og har fortsatt noen år igjen før toppnivået er nådd. Og selvfølgelig er han mer enn god nok for Vålerenga.

Trist melding, men ikke helt uventet. Takk for innsatsen Gudmund og lykke til videre i karrieren.
    Tiltredes!
    Synd å miste Kongshavn nå, men, men...

Lykke til i Tromsø! Et greit klubbvalg for en som går fra Vålerenga.

Håper vi slipper å lese om flere spillere som går til LSK, Brann eller RBK. (Har vel ikke mista noen til Brann de seinere åra...)

Leave a comment:

• Trym
    replied
    Originally posted by 2m@s View Post
    En riktig avgjørelse,, aller helst skulle jeg sett Lars ut, men siden han åpenbart nekter blir det Gudmund. Kan ikke sitte med to andrekeepere og en juniorkeeper.
    Enig. Hadde vært bedre med Gudmund enn Lars, men tror Gudmund ikke vil være andre keeper.

Leave a comment:

• 2m@s
    replied
    En riktig avgjørelse,, aller helst skulle jeg sett Lars ut, men siden han åpenbart nekter blir det Gudmund. Kan ikke sitte med to andrekeepere og en juniorkeeper.

Leave a comment:

• j_robber
    replied
    Ikke akkurat noen bombe dette..
    Jeg syns det er litt synd da jeg heller skulle sett ham enn Langer bak, men vi har tross alt en OK keeper i ham og. Får håpe han også har et utviklingspotensiale i feltarbeidet bla. så skal vi klare oss.
    Uansett lykke til videre til Gudmund! Blir det for kaldt i Nord er han hjertelig velkommen tilbake når Langer en dag er ferdig

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    Det er vanskelig å avgjøre hva som menes med talent når det gjelder en keeper. Er det alder eller er punkt når man er "ferdig utlært".

For Kongshavn er utfra alder egentlig ikke et talent lenger. Spesielt hvis man måler i forhold til andre fotballspillere. Men hvis man måler i forhold til keeperrollen spesielt og det å være "ferdig utlært" så er han talent. Og en viktig faktor for keepere er erfaring. For det er svært få keepere som Iker Casillas som omtrent spilte som han var 30 da han var 19. For det som er god keeper på 22-23 er med naturlig utvikling en langt bedre keeper som 30-åring. Og når det gjelder keepere, så lenge de holder seg skadefri og gir inntrykk av å være motivert så kan de like gjerne være 40 idag. Allerede for over 30 år siden så spilte Dino Zoff VM og var 40 år.

Det er kanskje de som surver over små overgangsum. Men i den sammenhengen kan man opplyse at Tromsø sitter med alle kortene. Det er Tromsø med deres private investorer som kan velge keepere de ønsker, som ser ståa i vålerenga at man har 3 keepere og hvor Rekdal allerede ga signalet om Gudmund ved å låne han ut. I tillegg så har nok også Tromsø fått med seg at økonomien hos oss er skral. Så summa summarum, så har Tromsø kunne spilt ut flere kort og dermed fått Kongshavn billig. For når I bestemte seg for Langer og vel vitende om at Lars blir man "stuck" med. Hva skal man da med Gudmund. Så hvis man kan få litt betalt og spare lønnskostnader, så kan det være med å omdisponere til en annen spiller

Leave a comment:

• McCabre
    replied
    Selv om keepere modnes senere enn utespillere, hvor lenga kan man kalle en keeper for talent? Kongshavn blir 24 i januar...
    Et talent er man så lenge man fortsatt kan forventes å bli en del bedre, og det er altså godt innafor med Gudmund.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by Flem View Post
    Hvor mange stabilt gode keepere i Norge er under 25 år?
    Hva i all verden har det med saken å gjøre? Om en spiller er et talent eller ikke avhenger ikke hvor mange i samme liga er bedre. Dersom du mener Kongshavn er stabilt god, vel, da er vi veldig uenige i så fall.

I tilfellet Kongshavn så tok han ikke til seg tilbakemeldingene han fikk fra trenerne, han er direkte elendig med igangsetting og han krevde et kraftig lønnshopp (riktignok for ett år siden. Vet ikke om han har senka kravet siden). Sarpsborg hadde en halv sesong, men mente han ikke var god nok. Hvorfor det ikke setter punktum i denne sagaen skjønner jeg ikke.

Leave a comment:

• Oslo-ess
    replied
    Originally posted by VIFpatriot View Post
    Folk rabbler helt på facebook. Masse piss og tøv.
    Sjøl er jeg drit forbanna på at vi solgte Torgeir Børven.

Hvem har vi som spiss nå da?
    Vidar Ørn Kjartansson lissom.

Salg av Kongshavn var det eneste riktige å gjøre.
    Vi kan ikke ha 3 senior-keepere i stallen og Kongshavn er dårligere enn Langer.

Leave a comment:

• Flem
    replied
    Selv om keepere modnes senere enn utespillere, hvor lenga kan man kalle en keeper for talent? Kongshavn blir 24 i januar...
    Hvor mange stabilt gode keepere i Norge er under 25 år?

Leave a comment:

Working...
X