Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Årsmøte Vålerenga Fotball Elite

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Årsmøte Vålerenga Fotball Elite

Torsdag 12. Mars klokka 18.00. Noen som har noen synspunkter på Elitebudsjettet 2015?

http://www.vif-fotball.no/news/artic...-fotball-elite

Stusser litt på "Kostnader reklame/sponsor" på over 13 millioner. Noen som vet hva som ligger i en så høy sum? Innrømmer at jeg er ganske grønn her.

Originally posted by VIFpatriot View Post
    Torsdag 12. Mars klokka 18.00. Noen som har noen synspunkter på Elitebudsjettet 2015?

http://www.vif-fotball.no/news/artic...-fotball-elite

Stusser litt på "Kostnader reklame/sponsor" på over 13 millioner. Noen som vet hva som ligger i en så høy sum? Innrømmer at jeg er ganske grønn her.
    Hvis jeg skal tippe vilt så regner med at summen oppstår fordi tallene er bruttorføring.
    EKS: En sponsor får inkludert i pakka 6 vip-plasser på Ullevål.
    Det kommer altså først penger inn i klubben, men noen av disse må videre til UBS/ Ullevål Stadion AS for å betale for plassene som sponsorer får tilgang til gjennom en sesong. I tillegg kommer da andre arrangementer der alle sponsorene blir invitert til.
    Det ser også ut til at rene reklamekostnader er inkludert i summen.

Comment

Det går vel nogenlunde samtidig som hockeykampen som starter 19.00 da. Er fotballen og hockeyen i samme klubb eller er det AS som driver under vif? Vist det er samme klubben er det ikke rart å legge årsmøte for fotballen samtidig som hockeyen spiller en viktig hjemmekamp.

Comment

Hva ligger her?

Variable kamp- og treningskostnader kr 12 909 440

*Leie Ullevaal
        *Arrangementskostnader
        *Bortekamper
        *Treningsleir

Mer ?

Comment

Jeg stusser mest av alt med at vi budsjetterer med ca 13 mill høyere driftskostnader enn inntekter.

Eller trenger jeg nye briller (linser)?

Kanskje finnes det en grei forklaring.

Comment

Originally posted by Steinar View Post
            Jeg stusser mest av alt med at vi budsjetterer med ca 13 mill høyere driftskostnader enn inntekter.

Dette har jo vært diskutert lenge, mye av grunne til at det er så høyt er at vi har noen spillere på høy lønn der kontrakten går ut 2015. Muri og Hirschfeld f.eks. Og at vi har en veldig drøy leie avtale med Ullevål Stadion.

Budsjetert med 13mill tap i år, planlagt å gå i null neste år.

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
              Dette har jo vært diskutert lenge, mye av grunne til at det er så høyt er at vi har noen spillere på høy lønn der kontrakten går ut 2015. Muri og Hirschfeld f.eks. Og at vi har en veldig drøy leie avtale med Ullevål Stadion.

Men det er vel før inntektene på salget for Ørnen, så vi er vel på 8 minus?

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                Men det er vel før inntektene på salget for Ørnen, så vi er vel på 8 minus?
                Er ført opp en post på "Gevinst ved salg av spillerrettigheter" på (ganske spesifikt) 5 355 623.

Stusser litt på dette. Budsjetterer vi med inntekter fra spillersalg nå? Og hvorfor så spesifikt som ned på krona? Eller er dette det klubben sitter igjen med etter salget av Vidar?

Comment

Klubben har da tidligere uttalt det det ikke budsjetteres med salg av spillere, men i dette tilfellet skjedde salget før budsjettet var ferdig, og da er det vel naturlig å føre det inn, ettersom målet for en bedrift er å ha et regnskap til slutt så tett opp til budsjettet som mulig, i alle fall når det budsjetteres med underskudd.

Comment

Originally posted by usbenga View Post
                    Er ført opp en post på "Gevinst ved salg av spillerrettigheter" på (ganske spesifikt) 5 355 623.

Stusser litt på dette. Budsjetterer vi med inntekter fra spillersalg nå? Og hvorfor så spesifikt som ned på krona? Eller er dette det klubben sitter igjen med etter salget av Vidar?
                    Det er vel det vi sitter igjen med etter alle andre aktører har fått sitt (inkl Trøim)? At det går ned på kronenivå har vel noe med kronekurs i forhold til renminbi (eller den valutaen handelen ble gjort med).

Comment

Originally posted by Steinar View Post

Er ikke sikkert det er synet som svikter, men greit å lese helt ned, der står det minus 8 mill.

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post

Ikke glem at Hæstad får en millionlønn av oss for å sitte på kontoret til Start, Thomassen får lønn av oss for å spille for S08 er det vel, Suleiman får lønn for å... tja, spille i Ull/Kisa? Muri får millionlønn for å ikke spille for oss, mens Hirschfelt får millionlønn for å slite benken. Om ikke åtte mill i dass så dekker det i hvert fall halvparten av underskuddet.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                          Ikke glem at Hæstad får en millionlønn av oss for å sitte på kontoret til Start, Thomassen får lønn av oss for å spille for S08 er det vel, Suleiman får lønn for å... tja, spille i Ull/Kisa? Muri får millionlønn for å ikke spille for oss, mens Hirschfelt får millionlønn for å slite benken. Om ikke åtte mill i dass så dekker det i hvert fall halvparten av underskuddet.
                          Vi har absolutt en jobb å gjøre når det kommer til å bruke penger på spillere som ikke gjør en innsats for klubben. Er sjukt ut av helvete å betale for spillere som ikke er i klubben lenger. Det mest ekstreme er vel fortsatt at vi betalte for at Stoor spilte for bøfla, det er så feil som det kan få blitt.

Comment

Originally posted by FrankO View Post

Blir kvalm når jeg leser det der. Men Hæstad trodde jeg vi var ferdige med når det gjelder lønn?

Comment

Trodde Hæstad fikk en sluttpakke som engangsutbetaling?

Comment

Working...
                              X