Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Scoringsmusikk etter mål. En fin greie eller ...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Håper inderlig vi slutter med det.

Men vis vi skal beholde det håper jeg vi kjører den fult ut, men blinkende neon lys og fyrverkeri ved scoring. (Litt oppgradert Jordal versjon) så kan vi jo også dele ut sånne klappere, hørt det blir god stemning av sånt

Comment

Originally posted by jerusalem View Post
      Digger skåringsmusikk (selv om det er aldri så harry).

Var alltid skåringsmusikk da jeg begynte å gå på Enga-kamper på midten av 90-tallet, og det skaper enda mer trøkk. Vi tåler det fint i noen sekunder før shalalalalalalalala (som til orientering også ble sunget i går).

På tredje-skåringa i går fortsatte tribunen med å synge "Og det er Vål'enga" når sangen stoppa. Likte det. Synes faktisk de skulle spilt låta i noen sekunder til, men for meg hadde optimal feiring etter skåring vært:
      1) Spontan publikumsjubel i 10-15 sekunder
      2) "Vi er Vål'enga" i 10-15 sekunder (når decibelfaktoren dabber litt)
      3) Fortsettes uten musikk i noen sekunder
      4) Shalalalalalalalala
      Enig i den, har aldri plaga meg noe! (men viktig er at dem venter noen sek. før dem setter i gang "For det er Vålenga...") og til dem som mener scorings musikk er for bønder, hva bygger dere det argumentet på???
      Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Fikk ikke med meg at det var muzak på noen av scoringene

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post
          Enig i den, har aldri plaga meg noe! (men viktig er at dem venter noen sek. før dem setter i gang "For det er Vålenga...") og til dem som mener scorings musikk er for bønder, hva bygger dere det argumentet på???

Det veit jeg ikke helt, men for meg som har blitt godt vant med den vanlige strålende spontane feiringa, blei styringa av feiringa helt feil. Hva var gæærnt med den vi hadde før ?

Comment

Scorings musikk på match blir litt som sånn bakgrunns latter i typ friends.

Trenger vi noen til å fortelle oss når vi skal juble ?

Comment

Bort med det!!!!!

Comment

Jeg synes det dreper spontaniteten å gønne på med musikk. En over her skriver at ved 2-1 ogsærlig 3-1 målet ble litt " hææ, hva skjer her nå? Skal vi synge med på noe som ikke kommer fra oss eller skal vi vifte med skjerfa og gå bananas?" Bort med styggedommen.
                Vi er Vål'enga!!

Comment

Synes det fungerte greit! Jeg satt på Telenor nedre, og det virket som alle rundt syntes det var kult. Flere som snakket om det etter scoringene.
                  Ser det er mye negativitet her, men husk at det er flere som går på kamp en de som skriver her inne. Her er jo forøvrig alt som vanlige folk mener lager stemning totalt tabu som scoringsmusikk og trommer. Bare tull at det kun er for bønder. Ta dere en tur ut i europa. Der brukes det sang, trommer, trompeter og megafoner.

Comment

Sånn seriøst, sto på 227 og hørt ikke noe som helst til noe scoringsmusikk, kan vel være at vi overdøva det rimelig greit med egne sanger. Er ihvertfall en ting som ble klart for meg i denne åpningskampen og det er at bredden er for dø for meg, så Sirkus Vålerenga, dere har fått dere et nytt "støttemedlem", lenge siden jeg har vært så hes etter kamp
                    "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Originally posted by Loke View Post
                      Sånn seriøst, sto på 227 og hørt ikke noe som helst til noe scoringsmusikk, kan vel være at vi overdøva det rimelig greit med egne sanger. Er ihvertfall en ting som ble klart for meg i denne åpningskampen og det er at bredden er for dø for meg, så Sirkus Vålerenga, dere har fått dere et nytt "støttemedlem", lenge siden jeg har vært så hes etter kamp
                      Sirkus Vålerenga er lagt ned.
                      Er ikaros og isko som står på 227

Comment

Originally posted by Loke View Post
                        Nå hørte jeg fra folk som sto i den svingen at flere av høytalerene der var ødelagte/veldig lave, så det var nok ikke bare at dere overdøva med egne sanger.

Comment

Originally posted by oPsL View Post
                          Sirkus Vålerenga er lagt ned.
                          Er ikaros og isko som står på 227
                          Jeg tolka innlegget hans som at Vestbredden er så daue i hans øyne at det er like "lagt ned" som Sirkus Vålerenga.

Comment

Synes det var litt stas å høre scoringssangen på fotballmatch igjen. Litt nostalgisk faktisk da det var vanlig på hvertfall deler av 90-tall og starten av 2000-tall. Tror skåringssang er kult for familie, og den yngre garde som enda ikke har blitt såkalt "hardcore"-supporter enda. Jeg digga det da jeg var liten, men kan skjønne at noen synes det er forstyrrende for den spontane jubelen. Samtidig kan en vel si at jubelen er ikke så impro og spontan da vi allikevel alltid synger samme "shalalalalala Vål'enga, lalala".. Synes det var litt kult da flere begynte å synge med på 3. målet faktisk etter den var skrudd av.

Virker som mange av de som står i Klanen, Ikaros synes det kan være noe forstyrrende (vel, så gi på litt mer da!), samtidig som det virker som de sitter litt utafor selve gryta synes det er kult. Personlig ser jeg begge sider (litt nostalgi, og kan være forstyrrende, men igjen - får kjøre på litt ekstra). Det kuleste at jo om Klanen/Ikaros holder feiringa over sangen, så feiringa fortsetter live etter høyttalerne.
                            KOM IGJEN ENGA

Comment

Jeg tenker at dette ble forsøkt i akkurat denne kampen ettersom det var veldig mange på kampen som vanligvis ikke er der (takk DNB).

Synes i utgangspunktet scoringsmusikk er kommersielt harry, men ser at det kan ha en viss verdi når man skal rekruttere barnefamilier.
                              Hva om det ikke spilles over høyttaleranlegget på Vestbredden, men på resten av stadion? AE bråker så mye uansett så den kan vel godt rulle og gå i Bendit

Comment

Personlig er jeg heller ikke spesielt glad i scoringsmusikk. Er det noe jeg elsker med å dra på kamp så er det de spontane skrikene og sangene til tusenvis av gærninger rundt meg i det orgasmiske øyeblikket mitt kjære Enga scorer!

Når det er sagt skal jeg ikke være vrangere enn at hvis dette kan dra flere mindre ihugga Oslofolk på kamp, så bør man absolutt vurdere det videre..

Comment

Working...
                                X