Svegaarden med kommentar i VG.
Trenger vi Osloderbyet tilbake? To eller fire kamper pr. sesong mot et skikkelig Oslolag (togstasjonen er jo som vi alle vet langt ute i grisgrendte strøk).
Etter min mening, ja. Det er bedre for Enga på alle mulige måter at f.eks. Frigg, Skeid eller Lyn spiller i Tippeligaen enn at lag som Sarpsborg eller Bodø/Glimt gjør det. Mediabuzz, økonomi, publikum, interesse... ingenting av dette blir bedre om vi skal drive å fordele fotballen ute i distriktene.
Men foreløpig må vi i Reserveklanen nøye oss med trikkeserie i 2. divisjon denne sesongen.
Reklamen for norsk fotball var god. Og som jeg har skrevet før: Vi trenger flere lokaloppgjør med fulle hus i norsk fotball. Vi trenger et annet Oslo-lag som utfordrer Vålerenga, vi trenger et Fredrikstad som kan utfordre Sarpsborg, og gjerne et lag som kan utfordre Rosenborg i Sør-Trøndelag også.
Og garantert flere steder i Norge også.
Men nå er i hvert fall by mot bygd, Strømsgodset mot Mjøndalen, tilbake i norsk fotball.
Og det er fantastisk for norsk fotball.
Og garantert flere steder i Norge også.
Men nå er i hvert fall by mot bygd, Strømsgodset mot Mjøndalen, tilbake i norsk fotball.
Og det er fantastisk for norsk fotball.
Etter min mening, ja. Det er bedre for Enga på alle mulige måter at f.eks. Frigg, Skeid eller Lyn spiller i Tippeligaen enn at lag som Sarpsborg eller Bodø/Glimt gjør det. Mediabuzz, økonomi, publikum, interesse... ingenting av dette blir bedre om vi skal drive å fordele fotballen ute i distriktene.
Men foreløpig må vi i Reserveklanen nøye oss med trikkeserie i 2. divisjon denne sesongen.
Comment