Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Trenger vi Osloderbyet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Er intervju med KW i Dagsavisen i går om forskjeller mellom Sverige og Norge som jo er litt aktuelt her.

Han sier bl.a. "Men i Sverige kommer det flere tusen supportere fra bortelaget også, iallfall på storkampene." Og refererer til Malmö mot IFK der det kom 16000 tilskuere. Men det tar nesten tre timer å kjøre fra Malmø til Gøteborg.

Det var jo hele mitt poeng også. Det blir ikke så mange storkamper, når lagene rundt oss har sine storkamper mot små lokallag eller gamle storheter nedover i divisjonene.

Det kan vanskelig komme mange tusen fra bortelagene, som i Sverige, når de lagene ikke engang har mange tusen supportere totalt og i hvertfall ikke mange tusen som gidder å reise for å bidra på stemning på bortekamper.

Comment

Underhållning under matcherna

Vi behöver ett derby i oslo. Men vålerenga måste göra bättre marknadsundersökningar och skapa mer show under matcherna. Sedan tror jag om hela klanen stod på ett och samma ställe tex bendit så skulle det bli mycket bättre tryck, så som alla andra lag gör. Här är ett klipp från Hammarby-djurgården i april 2015: https://www.youtube.com/watch?v=GHYmQMrroJQ

Comment

Jeg får gjerne et byderby tilbake, så lenge vi ikke har så dårlig streak som vi hadde mot lyn. Problemet er Oslos demografi. Det bor omtrent en million i Oslo, men det er pokker ikke mange som "er fra Oslo". På min jobb (barneskole i sørøst oslo) Er det kun to av de ansatte som er fra Oslo og som identifiserer seg med dette. Oslo er pr dags dato ikke en fotballby på samme måte som Stockholm. Tror ikke det er plass til to.

Comment

Forsåvidt en spennende diskusjon dette, men den er kun hypotetisk.
          Pr nå er det ingenting som tyder på at det blir flere enn et lag fra Oslo i Tippeligaen de nærmeste årene.
          Lyns målsetning i år er å holde seg i 2.div og de serieåpnet i helgen med å tape 2-0 for Grorud på Bislet. Skeid, KFUM og Kjelsås har nok alle forhåpninger om øvre halvdel, og kanskje en av disse tre rykker opp i år. Men 1.divisjon er nok for hardt for alle sammen. En sammenslåing av Kjelsås og Skeid kunne nok potensielt blitt et stabilt 1. divisjonslag, men den sammenslåingen kommer aldri til å skje.

Comment

Kåffa klar for 1. divisjon 2016. Dermed har man mer enn ett Oslo-lag i de to øverste divisjonene for første gang siden 2010.

Grattis med tittelen "nest best i by'n"

Comment

Originally posted by _Christian_ View Post
              Kåffa klar for 1. divisjon 2016. Dermed har man mer enn ett Oslo-lag i de to øverste divisjonene for første gang siden 2010.

Grattis med tittelen "nest best i by'n"
              Dette er vel ikke helt riktig...?
              Såvidt jeg kan se leder KFUM med 3 poeng på Grorud. Grorud har bedre målforskjell. Dermed må vel Kåffa minimum ha 1 poeng i siste match for å rykke opp, evt. så er de avhengig av at Grorud ikke vinner. Nå møter KFUM Ullern i siste så det vil være en bombe hvis de ikke rykker opp, men uansett...

Comment

Originally posted by Loffen View Post
                Dette er vel ikke helt riktig...?
                Såvidt jeg kan se leder KFUM med 3 poeng på Grorud. Grorud har bedre målforskjell. Dermed må vel Kåffa minimum ha 1 poeng i siste match for å rykke opp, evt. så er de avhengig av at Grorud ikke vinner. Nå møter KFUM Ullern i siste så det vil være en bombe hvis de ikke rykker opp, men uansett...
                Må quote meg selv.
                Ser nå at nettsiden altomfotball.no påstår at Grorud vant 4-3, mens tabellen hos forbundet påstår at Skeid vant 4-3.
                Grorud sine sider tap, så da er min kilde feil.

Grattis til Kåffa!

Comment

KFUM leder med 5 poeng på neste lag, og er klare for OBOS. Gratulerer til de, og farvel Lyn.

Comment

Grorud ga fra seg 3-1-ledelse og på 3-3 ble keeperen deres utvist (hadde gjort alle byttene) og Skeid scora på straffa.

Comment

Working...
                    X