Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kjedelig fotball ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kjedelig fotball ?

Jeg registrerer at "alle" klager over at kampen mot Haugesund var kjedelig. Men hvordan kan det bli kjedelig å se laget du elsker rundspille arabere i 45 minutter. Jeg synes det er herlig, fantastisk, nydelig, elegant..... (fyll inn egne superlativer)

Så kommer andre omgang... mindre fart, dårligere presisjon, flere feil, skader...osv.. men fortsatt ikke kjedelig i mine øyne. Vi leder og står i fare for å rakne.. jeg får nerver.. tenker ikke nå igjen.. men vi haler det i land og på 85 min slipper jeg godfølelsen løs... nå går det veien. Hjemmeseier.. herlig. Men kjedelig... nei aldri.

Hvem er det som har funnet på ordet kjedelig fotball... jeg mener han/hun må ta seg ei bolle. Selv 8.div fotball er underholdende hvis du elsker det ene laget.

Du blir hva du tenker

Alternativ 1: tenk at det er kjedelig så blir det kjedelig - skriv at det er kjedelig så blir det dørgende kjedelig - til slutt mister du interessen - da kan du ta deg ei bolle.

Alternativ 2: tenk at du jubler - skriv hvor herlig det var med seier - sug på karamellen - da kan du ta deg en ØL.

Hva ville skje hvis spellera velger alternativ 1 ?? Da er vi snart på bunn... Skjerp deg velg alternativ 2
    ....

Tråkk på en KANARI

Originally posted by 2m@s View Post
    Jeg registrerer at "alle" klager over at kampen mot Haugesund var kjedelig.
    Det var rett og slett ikke noe fyrverkeri av en kamp, sånn var det bare. Men som du skriver er det uansett nok av positive ting å ta med seg:
    * Vi vinner
    * Vi har nesten full kontroll bakover.
    * Nakkim får Tippeligadebuten i en kamp som var god for ham.
    * Brown skårer mål, og er igang.

Da er jeg godt fornøyd med kampen

Comment

Jo, jeg mener faktisk det var kjedelig. Har sett mange som både er supportere og kommentatorer diverse steder beskrive store deler av kampen som et gjesp. Det kan faktisk ikke anses som stort annet enn kjedelig når alt som skjer er feilpasninger, tilbakespill til keeper som ender opp med flere tversoverpasninger og innkast.
      Selvfølgelig er det positive ting å ta med seg, men kampen var jævlig kjedelig utenom de 2 minuttene med mål.

Comment

Tar en kjedelig kamp og 3p forran drit spennende og 0p. Alle 7 kamp dagene i uka

Comment

Alltid noen som skal ha noe å pirke på etter match. Det må vi bare leve med.

Vi kan ikke forvente torpedofotball i 90 minutter. Vi mista Wæhler og valgte å stramme opp defensivt istedenfor å fosse fram med alle mann og utsette oss for stor risiko bakover. Det var smart og ga oss et godt resultat!
          Selvom vi ble mer slurvete i andreomgangen fortsett vi å presse Haugesund-spillerne kontinuerlig, vi ga dem aldri tid med ballen i beina. De fikk ikke til en ordentlig målsjanse engang, og med det skal vi være strålende fornøyd.
          For oss som har fulgt Vålerenga en stund vet at vi ikke skal ta alt for gitt. For meg smakte det godt med 3 poeng - en superspiss som har kommet i gang - og påfølgende fredagspils med godt humør.

RBK gikk på et skikkelig poengtap hjemme mot Godset på lørdag, der de burde mistet alle (med tanke på at godset var klart best og jaget seier)
          Molde har tapt allerede denne sesongen, det har ikke vi.

Hva i all verden skal vi være misfornøyde med etter en slik pangstart på sesongen? De neste 6 kampene har vi alle forutsetninger for å plukke 3poengere - uke etter uke.

Da er det bare å gi faen i kravstore kritikere som følger kampen fra sofakroken. Gleder meg veldig til å synge meg hes mot stakkars sundmøringer i neste hjemmekamp, før de skal vi knuse Lille Start på Sør Arena.

Dette kan bli en morsom sesong

Comment

enig folk hater trilling av ball. Jeg digger det,men har alltid elsket spansk fotball. Er vel denne anglofile holdninga her til lands,tut og kjør og håpe på det beste

Comment

Sånn Dortmund spilte i glansdagene, er mye mer givende å se på, enn spansk fotball. En mellomting er nok best. Holde på kula, men får man en overgangsmulighet, er det full guff fremover med mange mann, og tempo. Ut fra hvem sjefen har hente, er nok også det den langsiktige planen. Spillere med fart.

Resultater er klart viktigst. Morsom fotball i tillegg, er bonus.

Kjøre over Start nå.

Comment

Skulle jeg trilla terning på kampen ville den landa på en toer. En svak toer.

Se på Chelsea i går. Gikk på få angrep, hadde ballen lite (30-70 hjemme!) og skapte ikke noe særlig. Da dem fikk målet, parkerte dem bussen. Da klokka nærma seg 90 døde enhver spiller av kroppskontakt med en motspiller.

Tror du noen Chelsea-fans klaga etter 1-0-seieren? Nei. Men jeg tipper det ikke var mange nøytrale som likte måten dem spilte på heller. Samtidig tror jeg de fleste skjønner hvorfor Chelsea spilte som dem gjorde da toppklubber bedømmes ut i fra hvor mange poeng dem får med seg.

Kampen på fredag var kjedelig. Det er ikke til å komme bort fra. Jeg, og jeg vil tippe alle med blå-rødt hjerte, storkoste meg imidlertid med måten vi kontrollerte kampen på. Men ikke var det mye morsom offensiv fotball, ikke var det gode taklinger og pasninger, og knapt noen avslutninger på mål. I mine øyne kjedelig.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                  Sånn Dortmund spilte i glansdagene, er mye mer givende å se på, enn spansk fotball.
                  Helt enig.

Dortmunds Gegenpress er også mer realistisk for vår egen del (Strømsgodset greide det i et light-format for et par år siden). Moderne fotball på sitt beste

Comment

En ting er å konstatere at kampen var kjedelig. En helt annen ting er når folk på tribunen blir mer opptatt av å slenge dritt til egne spillere, enn å i det minste kose seg over at vi leder.
                    Det var faen meg ufattelig hvor mye piss som fløy rundt meg der jeg sto på fredag. Folk bør tenke over at en av grunnene til at det ble kjedelig var at motstanderen ikke ville/ikke var i stand til å bidra med underholdning overhodet.
                    Vedr spill bakover; jeg tar heller trygge pasninger bakover enn forsøk på stikkere som ender i kontringer imot.
                    Hvor mange ganger tidligere har vi ikke sett kamper der motstanderen legger seg lavt, kontrer en gang og scorer og vinner?
                    Det var ikke i nærheten av å skje på fredag.
                    Når folk skriker; "målet er den andre veien" , "skjerp dere, møkkaspillere" og andre ting i den retningen blir jeg flau.
                    Når man står på tribunen; støtt laget evt. hold kjeft!!
                    Å konstatere at det var kjedelig kan man gjøre, mens man tar seierspilsen etter kamp!

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                      Skulle jeg trilla terning på kampen ville den landa på en toer. En svak toer.

Se på Chelsea i går. Gikk på få angrep, hadde ballen lite (30-70 hjemme!) og skapte ikke noe særlig. Da dem fikk målet, parkerte dem bussen. Da klokka nærma seg 90 døde enhver spiller av kroppskontakt med en motspiller.

Tror du noen Chelsea-fans klaga etter 1-0-seieren? Nei. Men jeg tipper det ikke var mange nøytrale som likte måten dem spilte på heller. Samtidig tror jeg de fleste skjønner hvorfor Chelsea spilte som dem gjorde da toppklubber bedømmes ut i fra hvor mange poeng dem får med seg.

Kampen på fredag var kjedelig. Det er ikke til å komme bort fra. Jeg, og jeg vil tippe alle med blå-rødt hjerte, storkoste meg imidlertid med måten vi kontrollerte kampen på. Men ikke var det mye morsom offensiv fotball, ikke var det gode taklinger og pasninger, og knapt noen avslutninger på mål. I mine øyne kjedelig.
                      Da må jeg spørre deg FrankO, hva sammenligner du med?
                      Norsk fotball er dørgende kjedelig for de nøytrale, og vil alltid være det. I 2015 får alle inn kanaler som sender fotball fra sydligere strøk hvor man klarer å spille 10-15 pass og avslutte i mål.
                      Norsk fotball er ikke bedre enn det Vålenga viser. Vi snakker 3'dje serierunde og folk ønsker å se Barca allerede?
                      Denne kampen var ingen svak toer sammenlignet med snittet i norsk fotball, men heller ingen toppmatch.
                      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Sammenligner selvsagt med andre norske kamper. En kamp kan være morsom selv om ikke Messi eller Ronaldo spiller, men vår kamp på fredag var direkte kjedelig.

Edit: Stengel sa nettopp på FotballXtra at han synes det var en kjedelig kamp, men at de var godt fornøyd med resultatet.

Comment

Kampen var kjedelig først og fremst pga mangel på spenning.

Comment

Jeg mener at en klubb som Vålerenga har et ansvar for å underholde og særlig på hjemmebane.

Kampen var direkte kjedelig selv om seieren aldri var truet og det er flere andre positive ting å ta med seg. Jeg håper dette var fordi vi ikke klarer (så tidlig i sesongen). Om andre omgang var så kjedelig av taktiske årsaker blir jeg veldig skuffet.

Comment

At vi spiller kjedelig kan godt være. Det er nok forbedringspotensiale på området. Likevel synes jeg vi er herlig bortskjemte. Beste seriestart på lenge. Holder nullen for første gang i år. Ny toppspiss på gang(?) En av Norges mest spennende spillere (GZ). Det er så mye vi kan kose oss med i etterkant av en slik kamp. Hvis det ender opp med en supporterstorm mot Rekdal fordi vi ikke spiller underholdende nok fotball, blir jeg jævli trist.

Comment

Working...
                              X