Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Aalesund torsdag 30.April. Klokka 18:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dette var en så gjennomført ræva kamp fra A til Å at det knapt nok finnes ord. Jeg syntes Haugesund var dårlige da de var her for et par uker siden, men Ålesund; DE var ræva de første 45 de. Likevel valgte vi å ha et balltempo på Old-Boys nivå og knapt nok det. Null bevegelse foran ballfører, unødvendige balltap på midten (hadde vi møtt et ordentlig lag hadde vi blitt drept før vi satte inn 1-0). MÅ virkelig S.H.Nilsen spille alle kamper 90 minutter? Gunnarsson ble bytta ut mot Start etter en mildt sag elendig omgang, hvorfor ikke det samme med Nilsen? Og hva er egentlig problemet til Lindquist? Etter operasjonen som visstnok skulle bedre O2-opptaket hans, virker kondisen hans å ligge på nivå med en trofast Bohemen-gjest. Det verste var at jeg sa til matchfølget mitt når Brown ikke satte inn 2-0: "denne kampen får vi maks 1 poeng i, men frykter 1-2 tap". Når vi ikke klarer å kverke kampen, fortjener vi ikke bedre. Regner med en del skifter mot LSK. Det forplikter å stille i den vakre kongeblå drakta. Elendig coaching + manglende innsats = 0 poeng fra en kamp man SKAL vinne 10/10 ganger. Krever og forventer 200% innsats mot flasset på søndag.
    Vi er Vål'enga!!

Comment

• Jeg sitter igjen med spes to rare tanker. 1: hvorfor ble Ruben byttet ut? Hører Reka sier at hsn ikke var på defensivt, men jeg synes nå at vi hadde ganske bra kontroll bak der, og da synes jeg d blir spes å bruke et bytte på forsvarspiller . Bytte halve forsvaret i en kamp er aldri bra. Fører mye usikkerhet bak der og lite samspill. Synes forresten ikke at Alex var så dårlig og hadde Zahid klart å få opp blikket så kunne han spilt igjennom Alex i bakrom noen ganger.
      2: hvorfor i helvete startet ikke Reka med Braathen når sannsynligheten for et def.Aafk var tilnærmet 100% sikkert. Brown er bakromspiss og ikke mye bakrom for han i 1omg. Burde hatt panzer-Braathen for å slite istykker forsvaret. Burde uansett byttet Braathen inn isteden for å bytte ut Ruben. Vi trengte er oppspillspunkt for at midtbanen kunne komme etter, for som regel var Brown alene i boksen.

Comment

• Originally posted by Keyser View Post
        I den negative trenden må det også trekkes frem, hvorfor benyttes Brown som ett oppspillspunkt når hans styrke er fart?
        Nettopp dette var poenget mitt når jeg i kampen mot Start spurt om det virkelig var Brown vi ville ha. Han har sine styrker, men om de styrkene er de rette for et lag som ønsker å ha ball og dominere kamper, rimer litt dårlig i mine ører. Ikke for å sammenligne de to, men Vidar-typen, en spiss som lurer inne i 16-meter'n og vil avslutte hurtigst mulig, kler en sånn spillestil bedre enn en bakromsspiller som aldri får bakrom, nettopp fordi vi ikke baserer spillet vårt på å ligge dypt og satse påkontringer (selv om en og annen kontring forekommer , så sant midtbanen gidder å løpe. Det gjorde de ikke i dag, DFH et hederlig unntak).
        Vi er Vål'enga!!

Comment

• En annen greie: For meg på bredden så det ut som om muren var satt fullstendig feil på 2-1-målet. Har også lagt merke til tidligere at Langer bruker lite energi på å dirigere mur. Dette bør være mulig å gjøre noe med

Comment

• Originally posted by anderan View Post
            En annen greie: For meg på bredden så det ut som om muren var satt fullstendig feil på 2-1-målet. Har også lagt merke til tidligere at Langer bruker lite energi på å dirigere mur. Dette bør være mulig å gjøre noe med
            Langer stiller mur i sammarbeide med en spiller Stengel, dette blir gjort fort og profft. Muren står riktig, men det er lov å heade vekk ballen, selv for de to skuddredde som sto i midten av muren.

Comment

• Den mentale slitasjen på spillere i den samme startelveren for femte gang på rad ble for stor. Dette burde Reka forutsett.
              Vi burde heller spilt med friske, opplagte spillere med guts og vilje til å vise seg frem, da tenker jeg på Ommarson, Nije og Braaten. Og muligens Berre, Näsberg, Stengel og Mathiesen.
              Ingen av de som spilte hadde virkelig lyst til å vinne kampen, med unntak av Grindheim og Wæhler.
              Svakt Reka

Comment

• Originally posted by Ordensmann View Post
                Den mentale slitasjen på spillere i den samme startelveren for femte gang på rad ble for stor. Dette burde Reka forutsett.
                Rart at man skal bli mentalt slitne etter 5 kamper.

Comment

• Kjenner jeg er irritert når jeg tenker på det unødvendige tapet igår,ser ihvertfall vi er helt avhengig av at wæhler er på banen,lurer på når tollås er spilleklar? Nakkim er ihvertfall ikke klar for dette nivået,stiller også spørsmål ved vår keeper,ikke bare ved det siste målet, felt arb er veldig svakt spør du meg. Men det var veldig mange av spillerne som var under pari igår da.Men dette aafk laget skulle vi hatt tre poeng mot uansett,samtidig er jeg skuffet over reka også, noe jeg sjelden er da.

Comment

Working...
                  X