Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

VIF - Stabekk 9.mai

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• VIF - Stabekk 9.mai

Den litt "hovne" naboen kommer på besøk - og de ligger attpåtil på plassen foran oss på tabellen. Treneren - Bob Bradley - har virkelig løftet Bærumslaget mer enn en kunne tro var mulig. Jeg regner likevel med at VIF ikke har samme tafatte tilnærming til kampen som de hadde mot Ålesund. På hjemmebane får vi jaggu stå opp og vise at vi har ambisjoner, ork og vilje.
    Hittil i år har gutta ennå til gode å stå en hel kamp. Det er noe de selv og trenerne må ta tak i.
    Er litt spent på hvilke lag Rekdal velger å starte med - og om han klarer å "tenne" laget slik at vi får se samme tenning og "draiv" som vi så i de første 25 minuttene mot Start.
    Flere spillere må nå begynne å vise bedre form og ferdigheter, det er tross alt 7.runde i serien alt.
    - Rasmus Lindkvist kan ikke lenger unnskyldes med å ha hatt et langt skadeavbrekk, nå MÅ presisjonen bli bedre enn den har vært hittil!
    - Gyas Zahid bør få komme mer til sin rett og få brukt ferdighetene sine, men må også klare å la være å ta den siste finten som ødelegger en pasnings- og/eller scoringsmulighet.
    - Daniel Bråten synes jeg har vært en skuffelse så langt. Mye kraft og pondus når han har sluppet til, men de gamle fintene og Bråten-rykket mangler.
    - Deshorn Brown har riktignok pirket inn 3 mål, men er ikke imponerende. Løper en del, men virker langtifra så lur i løpene sine eller plasseringen sin som man skulle ønske. Tror ingen motstandere frykter han foreløpig. Den oppskrytte farten og hurtigheten har vi sett lite til. Hittil har ingen forsvarere hatt problemer med å matche han, det så vi sist mot Lillestrøm, Amundsen løp opp Brown flere ganger. På hans forrige klubb`s hjemmesider har de moro av at han hadde 122 skudd på mål for å score 10, så jeg er tvilende til hvilken goalgetter han kan bli for Enga. Men det er Rekdal`s jobb å motbevise det. Han fikk den spissen han ønsket og ville ha, skulle etter sigende være ferdig utviklet - så da er det for Rekdal å få han i gang og på plass i systemet.
    Rett fra levra! - noe har også vært innom hjernen først...

Har en dårlig følelse for denne kampen. Vi hadde god kontroll på Stabæk i fjor, men i år har de et nesten helt nytt lag som har imponert meg i de første rundene i år. Om Bradley har magiske evner eller hva vet ikke jeg, for alle indikasjoner skulle tilsi at de ville vært et bunnlag.

Stabækspillerene har en ekstrem vinnervilje og jobber på i 90 minutter, ta med at Bradley selv mener at dette er et "rivaloppgjør" og sikkert girer opp gutta sine ekstra mye tror jeg de fort kan ta oss på ren motivasjon.

Håper virkelig jeg tar feil...

Comment

Hadde faktisk en dårligere følelse rett før kampen mot AaFK, enn denne. Det må ha vært undervurdering med i bildet mot Ålesund. Skammelig men.

Etter sesongen til nå, skjønner alle at mot Stabæk må vi ut i 100, som mot Godset. Denne tar vi.

Comment

Kanskje litt OT, men hvorfor har Stabæk en hele haug av reklamer i Oslo, t-banen om neste hjemmekamp? Dette burde jo Enga fått til.

Comment

Originally posted by enga View Post
          Kanskje litt OT, men hvorfor har Stabæk en hele haug av reklamer i Oslo, t-banen om neste hjemmekamp? Dette burde jo Enga fått til.
          Ganske spesielt ja. Stabæk har ikke akkurat flust med kroner de heller, men kanskje en bedre markedsavdeling, som får mye ut av lite?

Comment

Også OT, men hvorfor er Stabæk skrevet feil i trådtittelen? En greie jeg ikke har fått med meg?

Comment

Originally posted by anderan View Post
              Også OT, men hvorfor er Stabæk skrevet feil i trådtittelen? En greie jeg ikke har fått med meg?
              Det er vel kun fotballaget som skrives Stabæk der. Resten er Stabekk. Uten at jeg vet hvorfor.

Comment

Originally posted by enga View Post
                Fordi de har en overivrig supporter i Ingebrigt Steen Jensen som pusher reklame gjennom Dinamo.

Comment

Selvsagt skandale at alt man ser fra Bohemen og hjem via t-banen er Stabæk-reklame, men nok om det. Denne kampen blir et være eller ikke-være for sesongen. Vi kan ikke slippe RBK lenger foran oss (de vinner mot de pissgule fra Skedsmo), og 1 av 6 poeng på de to siste har bragt en haug med lag rett oppi stumpen vår. Bradley er sannsynligvis den beste trener'n som noensinne har vært i Norge, men spiller for spiller, lagdel for lagdel, er vi bedre enn Stabæk. Her vinner den som vil mest og som orker å ta de ekstra meterne. Regner med en glatt seier i cupen i morgen og selvtillit fram mot lørdagen.
                  Vi er Vål'enga!!

Comment

Mulig at trådstarter skriver det litt for å rakke ned. Brannfolket skriver (skrev, haha) alltid "Vålerengen" når de snakket om oss.

En ting som kan gi litt optimisme før kampen: De fire siste seirene er ikke mot lag som nødvendigvis regnes blant topp 5.
                    Viking, underachiever nr 1. i serien. Skuffer ofte. LSK, alltid supertente mot oss, men har kun en seier så langt. Tromsø, tror de har mørketid der enda. Og Mjøndalen, som har slått ok fra seg, men har en dalende kurve.
                    Det som er litt "ekkelt" er at Stabæk ikke har sluppet inn mål på de fire siste. Likevel vet jeg at minst en Stabækk supporter tenker: "Dette er tøffeste kampen i år så langt."

Så lenge NØFF ikke gir Grindheim karantene fordi han ikke vil gi klem til dommer etter kamp sist, har vi gode sjanser.

Syng høyt

Comment

Originally posted by maestro View Post
                      Denne kampen blir et være eller ikke-være for sesongen. Vi kan ikke slippe RBK lenger foran oss (de vinner mot de pissgule fra Skedsmo), og 1 av 6 poeng på de to siste har bragt en haug med lag rett oppi stumpen vår...... Regner med en glatt seier i cupen i morgen og selvtillit fram mot lørdagen.
                      Ok, etter dagens cupfadese er det 100% gjennom HELE kampen som er godkjent! Orker ikke høre mer mumling om at "det var noe dødt over oss, er ikke kyniske nok" osv etter kampen på lørdag. Nå har spillerne KUN serien å tenke på fram til november. Alt annet enn topp 4 er ikke-godkjent! De har nivået og ferdighetene inne, men gidder ikke ta det fram/trener makter ikke å få det fram. FAEN, så forbanna jeg er nå!! For en jævla gjeng med døgenikter! Her samler man inn millioner så de skal få fortsette å drive med det de (skremmende nok) kan aller best. Nå kan de sette seg ned å regne på hva cup-exit i 2.runde koster klubben, men det er vel ikke så nøye..Det er alltids en innsamlingsaksjon rundt hjørnet. Håper dem blei pælma av bussen på Nebbenes, med beskjed om å pelle seg hjem til fots!
                      Vi er Vål'enga!!

Comment

Det blir nok dessverre syltynt på tribunen denne kampen.Et latterlig dårlig tidspunkt i utgangspunktet (lørdag kl. 20, wtf?), i tillegg er veldig mange opptatte med bankett etter Holmenkollstafetten + kanskje familie, venner, vorspiel, helgetur etc.

Legg dette sammen med elendig innsats av laget helt siden de klarte å prestere i et kvarter mot Start så blir det nok 20 000 tomme seter - minst!

Comment

Tipper det blir enda mer glissent på tribunen enn det var mot Ålesund... Cup exiten kommer til å få ringvirkninger økonomisk...

Comment

Originally posted by Trym View Post
                            Tipper det blir enda mer glissent på tribunen enn det var mot Ålesund... Cup exiten kommer til å få ringvirkninger økonomisk...
                            Ja, vi har tydeligvis en del som gir opp. Gudskjelov ikke alle.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                              Ja, vi har tydeligvis en del som gir opp. Gudskjelov ikke alle.
                              Synd det får så alvorlige konsekvenser...

Comment

Working...
                              X