Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

G16 Nasjonal Liga, Våren 2015 Avdeling 1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• G16 Nasjonal Liga, Våren 2015 Avdeling 1

Jeg starter opp en egen tråd for Enga sitt G16 (og en for G19) lag i den nasjonale ligaen som ble startet opp i år. Vi har hatt en 'uheldig' start på sesongen med tap mot Tromsø borte (6-1) og et nytt tap mot Bodø-Glimt hjemme (2-4).

Klubbene som er med i ligaen er:
    Vålerenga
    Bodø/Glimt
    Bærum
    Stabæk
    Tromsø
    Sarpsoborg08
    Lillestrøm
    Strømsgodset

Odd ville ikke være med i år, men det er vel en del andre lag som burde vært med?

Tabellen finner dere her: http://www.fotball.no/fotballdata/Tu...amentId=145572
    +++

http://www.fotball.no/fotballdata/Tu...amentId=145572

Sist etter fem runder, med kun ett poeng. Forrige kamp endte 11-1 i favør Stabæk. Er dette en virkelig dårlig årgang, eller er det andre grunner til at vi er så svake i denne serien?

Comment

Originally posted by Lego View Post

Sist etter fem runder, med kun ett poeng. Forrige kamp endte 11-1 i favør Stabæk. Er dette en virkelig dårlig årgang, eller er det andre grunner til at vi er så svake i denne serien?
      Jeg mener å ha lest at det er en dårlig årgang, eller om jeg blander og det er det guttelaget fra i fjor som var dårlig, litt usikker. Husker dette i forbindelse med en artikkel om at g16 laget kanskje neste år ikke fikk spille interkrets.

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
        Jeg mener å ha lest at det er en dårlig årgang, eller om jeg blander og det er det guttelaget fra i fjor som var dårlig, litt usikker. Husker dette i forbindelse med en artikkel om at g16 laget kanskje neste år ikke fikk spille interkrets.
        G16 laget ifjor, var i utgangspunktet en dårlig årgang. De starta dårlig, men vant til slutt interkrets og ntf g-16 turneringa. G15 laget var visst enda dårligere.. Hjesus eller noen av de andre som følger bredden tett, hvilken årgang er mest lovende nå? Var ikke g14 laget ganske lovende?

Comment

Det varierer stort for så unge spillere. Vålerenga har også (i hvert fall tidligere hatt) stor vekt på individuell utvikling. Mange av konkurrentene har allerede fra ung alder fokus på formasjonstrening etc. Det kan være noe av forklaringen på de stygge sifrene. Vi hadde ikke nødvendigvis hatt flere poeng med større fokus på formasjoner, men jeg vil tro målforskjellen ville vært noe bedre.

Kanskje noen kunne ordnet et intervju med trenerteamet?
          +++

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
            G16 laget ifjor, var i utgangspunktet en dårlig årgang. De starta dårlig, men vant til slutt interkrets og ntf g-16 turneringa. G15 laget var visst enda dårligere.. Hjesus eller noen av de andre som følger bredden tett, hvilken årgang er mest lovende nå? Var ikke g14 laget ganske lovende?
            G13 og G14; men det er gode spillere på G15 og G16 også; men de virker å være få. Altså, G16-laget i Nasjonal serie rullerer rundt med seks sekstenåringer, seks femtenåringer og tre fjortenåringer.
            in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
              G13 og G14; men det er gode spillere på G15 og G16 også; men de virker å være få. Altså, G16-laget i Nasjonal serie rullerer rundt med seks sekstenåringer, seks femtenåringer og tre fjortenåringer.
              Vi har kanskje ett yngre lag enn de andre? Husker selv at det var stor forskjell fra de som er 14 år til de som er 16. Men det handler som sagt mye om å få dyrket fram gode enkeltspillere, men det hjelper jo mye hvis det er så høyt nivå som mulig på de rundt også. Husker jeg så finalen av G-16 laget når Rahmani og gjengen spilte en finale. Har aldri vært så imponert over grunnspillet på ett så ungt lag.

Comment

Vi har kanskje ett yngre lag enn de andre? Husker selv at det var stor forskjell fra de som er 14 år til de som er 16. Men det handler som sagt mye om å få dyrket fram gode enkeltspillere, men det hjelper jo mye hvis det er så høyt nivå som mulig på de rundt også. Husker jeg så finalen av G-16 laget når Rahmani og gjengen spilte en finale. Har aldri vært så imponert over grunnspillet på ett så ungt lag.
                Men hele det laget var 96-årgang da...
                in Absinthia

Comment

Har litt mer om det i dagens gjetord.
                  in Absinthia

Comment

Har ikke gått bra med g16 laget vårt I den nasjonale serien. Dette var tabellen for g16 nasjonal serien vår-sesong.
                    Nå har de starta opp høstsesongen, og fikk bank 5-0 av RBK idag.

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post

Har ikke gått bra med g16 laget vårt I den nasjonale serien. Dette var tabellen for g16 nasjonal serien vår-sesong.
                      Nå har de starta opp høstsesongen, og fikk bank 5-0 av RBK idag.
                      De er jo under bredde med amatørtrenere (utrolig nok). Hvis de ikke blir tatt under Elites vinger, er det kanskje like greit å legge ned egentlig, eller i hvert fall ikke stille opp i turneringer som dette.

Comment

Working...
                      X