Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rekdal skyter fra hofta.....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rekdal skyter fra hofta.....

http://www.vif-fotball.no/news/artic...este-situasjon

I Rønsens sedvanlige intervju med Rekdal før en kamp, er Reka som vanlig frittalende og klar før Tromsø-kampen. Bl.a. har han en god del å si om Vålerengas supportere.
    - At de er for negative, snakker ned eget lag og er pessemistiske og endog tipper at Enga skal tape enkelte kamper.
    Det kommer ikke nok supportere på kamp og de kritiserer egne spillerne osv.
    Hmh?
    Var jeg Rekdal ville jeg først grepet fatt i det jeg kunne gjøre noe med selv, før jeg begynte å kritisere supporterne!
    Bl.a. få til et spill som var godt og underholdene - og varte i mer enn noen minutter i hver kamp.
    Få laget til å sprudle av tæl og innsats i hver eneste kamp, virkelig "blø for drakta!"
    Skape resultater - for resultater skaper begeistring - og begeistring skaper publikum osv.

Dessuten skal en være forsiktig med å kritisere supportere som gang etter gang har stått opp og reddet klubben når det har røynet på.
    Alle i fotball-Norge er klar på at Vålerenga har de beste supporterne.
    - Men med det spillet og de resultatene Enga har vist i de siste kampene, kan en en ikke overraskes over at publikum og den STORE supporterskaren uteblir.
    Supporterne skal ha LOV å være skuffet over at laget ryker ut allerede i 2dre runde i cupen mot et 2dre divisjonslag som ikke har vunnet en seriekamp i år!
    Det er DER du skal ha fokuset ditt Rekdal!

Det kan heller ikke forundre Rekdal at supporterne har synspunkter på spillerne og spillerkjøp! Bl.a. Deshorn Brown som er Rekdal`s eget valg, etter å ha nedlagt veto mot en merittert PL-spiller.
    Med Brown fikk Vålerenga en ferdig utviklet spiss, sa Rekdal.
    Etter 7 kamper tror jeg ikke mange er imponert.

Så Rekdal, i stedenfor å beskylde supporterne for å være sure og negative, start med deg selv og det DU er ansvarlig for.
    Godt spill! - Full Innsats! - Resultater! - så kommer garantert både publikum og supporterne å fylle tribunene igjen.
    Rett fra levra! - noe har også vært innom hjernen først...

Originally posted by OShanter View Post
    http://www.vif-fotball.no/news/artic...este-situasjon

I Rønsens sedvanlige intervju med Rekdal før en kamp, er Reka som vanlig frittalende og klar før Tromsø-kampen. Bl.a. har han en god del å si om Vålerengas supportere.
    - At de er for negative, snakker ned eget lag og er pessemistiske og endog tipper at Enga skal tape enkelte kamper.
    Det kommer ikke nok supportere på kamp og de kritiserer egne spillerne osv.
    Hmh?
    Var jeg Rekdal ville jeg først grepet fatt i det jeg kunne gjøre noe med selv, før jeg begynte å kritisere supporterne!
    Bl.a. få til et spill som var godt og underholdene - og varte i mer enn noen minutter i hver kamp.
    Få laget til å sprudle av tæl og innsats i hver eneste kamp, virkelig "blø for drakta!"
    Skape resultater - for resultater skaper begeistring - og begeistring skaper publikum osv.

Dessuten skal en være forsiktig med å kritisere supportere som gang etter gang har stått opp og reddet klubben når det har røynet på.
    Alle i fotball-Norge er klar på at Vålerenga har de beste supporterne.
    - Men med det spillet og de resultatene Enga har vist i de siste kampene, kan en en ikke overraskes over at publikum og den STORE supporterskaren uteblir.
    Supporterne skal ha LOV å være skuffet over at laget ryker ut allerede i 2dre runde i cupen mot et 2dre divisjonslag som ikke har vunnet en seriekamp i år!
    Det er DER du skal ha fokuset ditt Rekdal!

Det kan heller ikke forundre Rekdal at supporterne har synspunkter på spillerne og spillerkjøp! Bl.a. Deshorn Brown som er Rekdal`s eget valg, etter å ha nedlagt veto mot en merittert PL-spiller.
    Med Brown fikk Vålerenga en ferdig utviklet spiss, sa Rekdal.
    Etter 7 kamper tror jeg ikke mange er imponert.

Så Rekdal, i stedenfor å beskylde supporterne for å være sure og negative, start med deg selv og det DU er ansvarlig for.
    Godt spill! - Full Innsats! - Resultater! - så kommer garantert både publikum og supporterne å fylle tribunene igjen.
    Støttes 100%, dette er helt innertier.

Comment

Har ventet på denne tråden! 100% enig.

Må også nevne at vår kjære kaptein har også lagt skylden på supporterne..

Comment

Originally posted by OShanter View Post
        ... og endog tipper at Enga skal tape enkelte kamper.
        Fra nå av må alle tippe Vålerengaseier i Tippekonkurransen selv på Lerkendal, Røkkeløkka etc.

Sitter med et sterkt inntrykk av at Rekdal sikter en del av denne skytsen mot forumet.

Enig med dem som reagerer på dette intervjuet med Rekdal. Dette er nok ikke måten å få gleden tilbake på stadion.
        Tviler sterkt på at en familiefar ser intervjuet og tenker "vet du hva? nå må vi faktisk komme oss på kamp".
        Jeg vil tippe (om jeg får lov av I) at effekten av slike intervjuer er det motsatte.

Comment

Originally posted by Daniel View Post
          Fra nå av må alle tippe Vålerengaseier i Tippekonkurransen selv på Lerkendal, Røkkeløkka etc.

Sitter med et sterkt inntrykk av at Rekdal sikter en del av denne skytsen mot forumet.

Enig med dem som reagerer på dette intervjuet med Rekdal. Dette er nok ikke måten å få gleden tilbake på stadion.
          Tviler sterkt på at en familiefar ser intervjuet og tenker "vet du hva? nå må vi faktisk komme oss på kamp".
          Jeg vil tippe (om jeg får lov av I) at effekten av slike intervjuer er det motsatte.
          Helt enig, og for å være ærlig synes jeg det er en kombinasjon av dumt og frekt å sutre over dårlige supportere etter å ha prestert å tape for Start, Aalesund, Stabæk og Gjøvik Turn i rask rekkefølge.

Samtidig så er det enkelte supprotere på bredden, som har såpass mye negativt å si om egne spillere, og som heller burde holdt seg hjemme.

Verken sutring fra Reka eller kjefting på egne spillere fungerer motiverende for noen.

PS: Litt fornøyd med at Vålerengas hovedtrener klarer å irritere seg over vår lille tippekonkurranse, må det uansett være lov å være

Comment

Er enig i at d blir dumt å kritisere supportere etc men må også legge til st d r veldig mange som er og har vært flinke til å slakte både laget og hvordan resten av sesongen vil bli. Vi er ikke engang halvspilt, men når d r sagt... for min del blåser jeg i hva Reka sier om oss supportere for det er laget/klubben Vålerenga jeg støtter og drar for å se, så hvis noen skal begynne å droppe å komme på kamp pga hans uttalelser , d blir for dumt. I dag blir d seier ..ære være

Comment

Jeg er defintivt enig med Reka i det han sier. Når det er sagt er jeg usikker på om det er måten å få folk tilbake til tribunen på. Håkki klubben har mange ganger forsøkt å "kjefte folk til jordal" blant annet ved å spørre hvorfor man synger "året rundt med Våle`enga"om man ikke møter på jordal, uten at det har hatt særlig effekt. 2014/15 gjorde Enga-Hockey et av de dårligste sportslige årene på lange tider, men oppmøte på jordal var upåklagelig. Grunnen er selvsagt iskrigerne og det sier noe om hvor viktig det er med oppmerksomhet.

Når det gjelder fotball laget lå vi jo lenge veldig bra ann og med seier mot stabæk hadde vi tatt andreplassen (en liten stund), men oppmøte har vært elendig i hele år. De fleste er vel enig at ullevål er for stor, kamptidspunktene uforutsigbare og nivået på ligaen svakere enn på en stund. Men hovedgreia tror jeg er moter og oppmerksomhet. I 2005 var fotball trendy/kult og da trakk vi masse folk og prestasjonene i serien var også godkjent. Trender snur fort, begynner landslaget å prestere vil det også komme fler på våre kamper. Og så fort stadion er klar vil vi trekke bra med folk pga nyhetens interesse og at det da blir rift om plassene. Men neste år tror jeg det blir enda færre om vi havner på Bislett.

Jeg er sikker på at Reka er rett mann og at han kommer til å oppnå resultater og at resultater over tid vil føre til publikum. Men alt av positivitet på veien dit vil hjelpe. Og det viktigste er at det fremstår som gøy å komme på kamp.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                Helt enig, og for å være ærlig synes jeg det er en kombinasjon av dumt og frekt å sutre over dårlige supportere etter å ha prestert å tape for Start, Aalesund, Stabæk og Gjøvik Turn i rask rekkefølge.

Samtidig så er det enkelte supprotere på bredden, som har såpass mye negativt å si om egne spillere, og som heller burde holdt seg hjemme.

Verken sutring fra Reka eller kjefting på egne spillere fungerer motiverende for noen.

PS: Litt fornøyd med at Vålerengas hovedtrener klarer å irritere seg over vår lille tippekonkurranse, må det uansett være lov å være
                Nå må du ikke legge på et tap vi ikke har hatt da... Og Gjøvik "Turn"

Comment

Originally posted by Trym View Post
                  Nå må du ikke legge på et tap vi ikke har hatt da... Og Gjøvik "Turn"
                  Hehe, må komme av en naturlig iboende motvlje mot å skrive "Lyn".....

Comment

ALVORLIG TALT....
                    Supporterne er med å "snakker ned laget" sier Rekdal.
                    Vel, jeg synes Rekdal "snakker ned" landets beste supportere.
                    Nå, mener selvfølgelig ikke Rekdal "alle" supporterne - og takk for det! - at de mest ivrige som bidro med flere tusenlapper for å redde klubben, skal få kjeft tilbake - vil være for dumt.
                    Nei, Rekdal mener nok de "andre" supporterne, som er VIF-fans, men helst går på kamp når det er gode kamper og de er rimelig trygge på at Enga spiller bra.
                    Det må da være et valg klubbens trener ikke har noe med?
                    Folk har forskjellig økonomi, de har famile, jobb og andre prioriteringer som også skal tas hensyn til.
                    Og med de kamptidspunktene som har vært hittil, har man knapt lov å vente for mange på tribunen. Spesielt ikke når frustrasjonen over lagets spill er langt over det som presteres på banen!

Så sur og negativ kan du være selv Rekdal!
                    Å kritisere supporterne - selv om det er de såkalte "medgangs-supportere" - er total skivebom! Det kan jo være at de ser på fotball som underholdning? - og underholdningsverdien til Vålerenga har ikke akkurat fristet over evne i år.
                    Da må man være "blod-fan" med skylapper.

Skal man snakke om å skape entusiasme, glød og spilleglede - så er det noe som skal gjøres på treningsfeltet og i arbeid med spillergruppa.
                    For en Enga-fan er det også litt lite oppløftende at lagets kaptein - Christian Grindheim - i TV-intervju etter TV-intervju under kampen står der og sier; " Nei me var drita dårlig" - "piffen gikk helt ut av oss" - "nei, me klarar ikkje å skapa nåken ting" - "nei, eg veit ikkje ka som feiler, men det vil seg berre ikkje" osv. osv.

Grindheim spiller bra - SVÆRT BRA! - men fremstår ihvertfall på Tv ikke som en kaptein som motiverer og tenner et lag og setter fyr i teltet!

Når klubbens trener innbyr til en diskusjon om supporternes "manglende" støtte og positiv entusiasme - så må det jammen være tillatt å også kommentere hvordan trener, kaptein og laget selv bidrar til den entusiasmen og positiviteten!!

Comment

Jeg er helt enig med Rekdal, det er på høy tid at noen tar opp hva som er en supporter og hva som er en tilskuer med noen av de som går på Enga-kamp. Det er en voldsom aggresjon mot egne spillere, og en helt hinsides kjefting mot eget lag. Det er en del personer som står på en tribune dedikert for Vålerenga-supportere (i Vålerenga-drakt) som med sin oppførsel for alle praktiske formål støtter motstanderlaget! Jeg har forsøkt, men klarer ikke å forstå personer som ser på det som sin fordømte plikt å rakke ned på egne spillere. Stikk en tur innom et treningsstudio og se hvordan de backer hverandre opp underveis i treningen. De støtter hverandre (supporter = en som støtter). Ikke slik som noen på tribunene våre gjør, slenger dritt og forbannelser. Disse menneskene hjelper på ingen måte til med å få unge talenter opp og frem.

Flere ganger når jeg er på kamp tenker jeg på at vi i Norge ikke bare bør ha et barnevern, men også et voksenvern.
                      +++

Comment

Hvis Rekdal sier A så er det noen som konsekvent sier B. Hvis vi mister en ledelse så er det fordi Rekdal var feig. Havner vi under uten å vinne var Rekdal også da feig som ikke satsa mer. Vinner vi så var vi heldige. Taper vi så var det fortjent. Uansett hvordan sjansestatistikken ser ut. Spiller vi med det samme laget burde han visst at han burde bytta ut noen. Endrer han laget var han dust som gjorde det. Sender han spillere på benken eller tribunen er han barnslig. Gjør han ikke det er han kylling. Smiler han er det feil. Er han forbanna er det feil. Går det dårlig kan du banna bein på at du hører noen dra fram "coaching i verdensklasse" uten hensyn til at det det opprinnelige sitatet er tatt ut av kontekst.

Så kan vi gå gjennom spiller for spiller og gjenta det over.

Det er mange grunner til å ikke dra på kamp, og for majoriteten er det fordi dem ikke gidder. Pussig nok er det hjemmesitterne som skriker høyest når det butter i mot.

Skjønner at klubben reagerer. De har ikke akkurat enkle arbeidsvilkår.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                          Hvis Rekdal sier A så er det noen som konsekvent sier B. Hvis vi mister en ledelse så er det fordi Rekdal var feig. Havner vi under uten å vinne var Rekdal også da feig som ikke satsa mer. Vinner vi så var vi heldige. Taper vi så var det fortjent. Uansett hvordan sjansestatistikken ser ut. Spiller vi med det samme laget burde han visst at han burde bytta ut noen. Endrer han laget var han dust som gjorde det. Sender han spillere på benken eller tribunen er han barnslig. Gjør han ikke det er han kylling. Smiler han er det feil. Er han forbanna er det feil. Går det dårlig kan du banna bein på at du hører noen dra fram "coaching i verdensklasse" uten hensyn til at det det opprinnelige sitatet er tatt ut av kontekst.

Så kan vi gå gjennom spiller for spiller og gjenta det over.

Det er mange grunner til å ikke dra på kamp, og for majoriteten er det fordi dem ikke gidder. Pussig nok er det hjemmesitterne som skriker høyest når det butter i mot.

Skjønner at klubben reagerer. De har ikke akkurat enkle arbeidsvilkår.
                          ???? - Så "arbeidsvilkårene" til Rekdal krever at supportere/tilskuere/fotballinteresserte IKKE stiller krav om godt spill, underholdning og resultater - men lojalt applauderer og er fornøyd uansett. De bruker tid og penger på å stille på kamp, der forventes det de skal heie, klappe, juble nær sagt uansett hva som blir prestert på banen?
                          - Publikum/supportere skal utelukkende gi laget støtte og positiv oppbakking, lov å være skuffet over det som presteres er det ikke. Ihvertfall ikke høylytt og åpent?
                          Hvis en går inn på de forskjellige trådene her på forumet, så ser en at kritikken mot laget, spillernes prestasjoner etc. er kommet fra ganske mange. (Alle?) Vi lever tross alt ikke i Nord-Korea - og må få lov å kalle en spade for en spade.
                          Dessuten er det lagets trener som begynte med å fronte kritikk mot egne supportere.
                          Da må han forvente et svar tilbake.

- Vi må huske på at vi har et lag under oppbygging" sier Rekdal.
                          For snart 3 år siden sa han at han trengte 2 år på å få laget dit han ville.
                          Dette er hans tredje sesong - og det er lov å forvente resultater.
                          Rekordtidlig exit i cupen og svake resultater i serien i de siste kampene, må kunne kommenteres uten at man dermed nærmest blir anklaget for å være en "supporter" som har SKYLD i at klubben presterer under forventet nivå - og vanskeliggjør "arbeidsforholdene" til Reka!
                          - Med Vålerengas spillerstall, Vålerengas tradisjon og IKKE MINST Vålerengas entusiastiske supportere og tilhengerskare, må man kunne forlange og forvente bedre enn det som presteres nå. Laget skaffet seg et utgangspunkt som lovet godt og som spillere og trener burde ha forvaltet bedre. Det er neimen ikke supporternes feil at laget ikke fremstår som en medaljekandidat.
                          Angrep er det beste forsvar Rekdal - ihvertfall om man skal forsvare og forklare "formsvikt"
                          Men til sammenligning så har f.eks. Bob Bradley et adskillig ferskere og ny-sammensatt lag

Comment

Det er ironisk at supportere som kritiserer spillere, trenere eller klubben med ganske saftig språk ikke klarer å motta mild kritikk selv. Fullt så ironisk er det ikke at noen spillere blir snakket om på forumet som om de er en feilkjøpt vare – og ikke et menneske som må yte maksimum på jobb hver uke. Har du selv ytt maksimum på jobb i det siste? Og forteller noen på jobben deg at du er helt udugelig – og at du aldri burde vært ansatt? Tror du det vil hjelpe deg å gjøre en bedre jobb?

Til forsvar for oss supportere bør spillere og trenere holde seg for gode til å tolke forumet rett etter en tapt kamp. Da er det tid for ventilering - under promille - og alt er lov.

Comment

Working...
                            X