Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Fotballens nasjonaldag. Vålerenga - Mjøndalen 16. Mai klokka 15.30

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fotballens nasjonaldag. Vålerenga - Mjøndalen 16. Mai klokka 15.30

En sinnssyk kamp i Tromsø i går, som vi til slutt vinner 5-4. Håper man bruker disse dagene frem mot Lørdag til å terpe defensiv struktur, for det var fraværende. Mjøndalen lå under 2-0 mot Rosenborg, men kjempa seg inn i kampen, og vant faktisk 3-2.

Og det er vel her nøkkelen til seier ligger på Lørdag. De er underlegne oss når det kommer til individuelle ferdigheter, men de kjemper som løver. Gjør vi også det, i tillegg til å få i gang det offensive, skal vi slå dette laget hjemme.

Tipper på mye folk fra Mjøndalen, og jeg håper virkelig folk nå kjenner sin besøkelsestid, så dette blir en skikkelig folkefest!

Mjøndalen er vel nødt for å gå tomme for krutt snart, eller..?
    Hvis Gjøvik-Lyn kan slå oss på innsatsen, så kan ihvertfall Mjøndalen gjøre det!
    Så en del av kampen deres mot RBK i går, og de viste innimellom et og annet bra angrep.
    Tror det blir viktig for oss, som RBKs Helland påpekte i går, å ikke bli med på deres spill. RBK var overlegne så lenge de spilte sitt spill, men når de begynte å bli litt for ivrige etter å drepe kampen, gikk de i fella og ble overivrige.
    Balltempo, bevegelse samt åholde ballen i laget og luke vekk de grusomme balltapene vi har sett en del av i det siste, blir viktig i kampen om å få tre poeng. Vi møter et lag som er stinn av selvtillit og positivitet, og vi må virkelig være skjærpa om vi skal kunne starte 17.mai- feiringa tidlig.

Comment

Originally posted by g-maZta View Post
      Mjøndalen er vel nødt for å gå tomme for krutt snart, eller..?
      Hvis Gjøvik-Lyn kan slå oss på innsatsen, så kan ihvertfall Mjøndalen gjøre det!
      Så en del av kampen deres mot RBK i går, og de viste innimellom et og annet bra angrep.
      Tror det blir viktig for oss, som RBKs Helland påpekte i går, å ikke bli med på deres spill. RBK var overlegne så lenge de spilte sitt spill, men når de begynte å bli litt for ivrige etter å drepe kampen, gikk de i fella og ble overivrige.
      Balltempo, bevegelse samt åholde ballen i laget og luke vekk de grusomme balltapene vi har sett en del av i det siste, blir viktig i kampen om å få tre poeng. Vi møter et lag som er stinn av selvtillit og positivitet, og vi må virkelig være skjærpa om vi skal kunne starte 17.mai- feiringa tidlig.
      Er enig i det at nøkkelen ligger i å ikke slippe oss ned på deres nivå som vi dessverre ofte gjør mot antatt dårligere lag. Mye av det tror jeg skyldes den måten vi ønsker å spille på. De lagene satser på innsats og tæl. Da ser vi at vårt spill blir veldig krampaktig og omstendelig... Da er det litt tilfeldig om den enkelte spiller hos oss som orker å ta ut de siste kreftene sånn som i går og mot Haugesund.

Comment

Jeg fikk dessverre ikke sett gårsdagens match. Kan noen fortelle hvordan Heltne Nilsen var i de 45 minuttene han fikk? Så ut som om han var veldig passiv på et av målene ut i fra høydepunktene.

Ser Aperopet spekulerer i om Ghayas har godt av å vrakes en kamp og jeg må si meg litt enig basert på det jeg har sett i det siste. Om Heltne har våknet litt igjen kan vi kanskje prøve denne sentrale midtbanen?:

Grindheim-Heltne
        Stengel

Altså at Stengel tar plassen til Ghayas. Finnes også flust med talenter som kan ta plassen fra Heltne.

Spørsmålet er om Ghayas bør få tillit helt til han kommer tilbake i toppform eller om han kanskje har godt av å få hvile en kamp og innse at det er konkurranse også på hans plass.

Comment

Originally posted by Daniel View Post
          Jeg fikk dessverre ikke sett gårsdagens match. Kan noen fortelle hvordan Heltne Nilsen var i de 45 minuttene han fikk? Så ut som om han var veldig passiv på et av målene ut i fra høydepunktene.

Ser Aperopet spekulerer i om Ghayas har godt av å vrakes en kamp og jeg må si meg litt enig basert på det jeg har sett i det siste. Om Heltne har våknet litt igjen kan vi kanskje prøve denne sentrale midtbanen?:

Grindheim-Heltne
          Stengel

Altså at Stengel tar plassen til Ghayas. Finnes også flust med talenter som kan ta plassen fra Heltne.

Spørsmålet er om Ghayas bør få tillit helt til han kommer tilbake i toppform eller om han kanskje har godt av å få hvile en kamp og innse at det er konkurranse også på hans plass.
          jeg syns ikke han bør hviles. At han har noen down perioder må forventes, men han gjør såpass mye bra i enkelt situasjoner som kan bikke i vår favør at det er mer verdt at han spiller enn at han hviles. Med mindre det er snakk om overbelastning da seff.

Comment

Mener vi aldri skal benke Zahid, med mindre han er sliten og helt på felgen. Han er en spiller som kan avgjøre på egenhånd, og han har assists. Jeg er ikke Heltne Nilsens største fan, og mener Stengel er godt foran i køen, og bør starte sammen med Grindheim.

Comment

Jeg vil har Nation eller Nakkim som stopper istedenfor Larsen.
              Ellers så synes jeg Stengel bør fortsette ved siden av Christan på midtbanen.

Blir nok en tøff kamp, men er vi "på" tipper jeg 3-1 til Vålerenga
              EVIG VIF

Comment

Kommer aldri til å skje, men jeg har litt lyst til å se oss slik.

Langer
                Gunnarsson - Nakkim - Tollås/Wæhler - Lindkvist
                Stengel - Grindheim
                Omarsson - DFH - Braaten
                Zahid

Zahid i "Messi-rollen", altså ingen ren spiss.

Trioen Elias, DFH og Braaten tror jeg er våre beste til å utfordre og være direkte mot motstanderens forsvar. Så kan vi sette inn Brown mot slutten, for å løpe fra slitne mjøndalinger.

Comment

Originally posted by Daniel View Post

Grindheim-Heltne
                  Stengel

Sivert spilte, bortsett fra passiviteten/ballwatching på det ene målet, helt greie 45 min. Et klart steg opp fra forestillingene mot AaFK og Lyn fra Gjøvik i hvert fall. Vi spilte ellers med den sentrale midtbanen du lanserer i 20 min eller så i andre omgang med Daniel B. som spiss. Jeg synes det offensivt var en av de svakeste periodene våre i kampen - fram til 3-3-målet dukker opp omtrent fra intet. Selv om Ghayas har en liten formdupp for tiden synes jeg vi ser ut til å fungere bedre med ham der enn Stengel.

Comment

Laget jeg håper å få se:

Langer

Gunnarsson - Wæhler - Nakkim - Kristiansen

Grindheim - Stengel

Holm - Zahid - Lindkvist

Braaten

Ganske sikker på at Brown benkes til denne. Både fordi han ikke har vært spesielt god og fordi jeg tipper at kampbildet, med mye kriging, vil passe Braaten bedre. Også håper jeg at Nije er i troppen og får noen minutter på slutten. Synes absolutt han fortjener det.

Comment

Kommer til p ta turen opp på 227 den 16ende, men regner med at jeg vil gå gråtende hjem. Hadde VIF hatt 50% av arbeidsviljen og lagfølelsen til Mjøndalen så hadde vi liggi på topp
                      "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Originally posted by Loke View Post
                        Kommer til p ta turen opp på 227 den 16ende, men regner med at jeg vil gå gråtende hjem. Hadde VIF hatt 50% av arbeidsviljen og lagfølelsen til Mjøndalen så hadde vi liggi på topp
                        Så du kampen i går? Gutta fighta som helter, og det ga resultater.

Har vi den samme innstillingen på Lørdag (noe som må ligge i bunn), tar vi disse på bedre individuelle ferdigheter. Garantert.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                          Så du kampen i går? Gutta fighta som helter, og det ga resultater.

Har vi den samme innstillingen på Lørdag (noe som må ligge i bunn), tar vi disse på bedre individuelle ferdigheter. Garantert.
                          Bare å luke bort alle de defensive feilene for så å fortsette å score 5 mål per kamp!

Comment

Originally posted by Kverna View Post
                            Bare å luke bort alle de defensive feilene for så å fortsette å score 5 mål per kamp!
                            ...eller bare fortsette å score 5-6 mål hver kamp.

Comment

Grasrotfest 16.Mai.

https://www.deltager.no/grasrotfest2015

Comment

Working...
                              X