Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvor mange poeng på de neste 5?....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvor mange poeng på de neste 5?....

Tredjeplass på tabellen etter 10 kamper er godkjent. Spillet er det ikke.
    Men til nå har vi bare møtt 1 - ett lag av de som ligger på øverste halvdel. Stabæk - der vi tapte 0 - 2.
    Alle de øvrige 9 lagene vi har møtt ligger fra 7ende til 15de plass på tabellen.
    Med andre ord "røkla"
    Nå kommer lakkmus-testen på hvor gode Vålerenga er i år.
    Med Viking borte, Rosenborg hjemme, Molde borte, Bodø/Glimt hjemme og Odd borte.
    Det er hvor mange poeng vi får med oss på de neste 5 kampene som langt på vei vil fortelle oss hvor vi havner på tabellen. Det kan bli 0, det kan bli 3 - eller hvor mange blir det?
    - Hittil har spillet vårt jevnt over vært lite å imponeres over. Få og kortvarige lysglimt.
    Det holder ikke i de neste 5. I hvertfall ikke i 4 av de.
    Nå må laget virkelig vise vilje og blø for drakta. Ta initativ og ikke være like stillestående som de har vært i lange perioder hittil. Samspillet og pasningene må sitte.
    Det er tid for eksamen.
    Flere spillere virker ikke å være helt i form - det BURDE de være nå når 1/3-del av kampene er spilt.
    Defensivt virker vi stadig uorganiserte.
    - Men hvem er den beste spåmannen?
    Med tanke på det laget har vist hittil tør jeg nesten ikke tro på mer enn: 1 - 0 - 0 -3 og 1 poeng.
    Dvs 25 poeng halvveis - det holder neppe til stort bedre plassering enn vi hadde i fjor.
    Rett fra levra! - noe har også vært innom hjernen først...

Er positiv foran denne perioden jeg:

Viking borte: Ja, de har en sterk tabellposisjon, men alle lagene de har slått, med unntak av Molde, er også lag som ligger lavt på tabellen. Ta med en litt urolig situasjon i klubben og senkede skuldre etter overkjøringa av Aalesund i dag tror jeg vi har en veldig god mulighet med maks innsats. 3 poeng

Rosenborg hjemme: VIF med 23 poeng på 11 kamper, pallplass og et lag med 11 spillere som blør for drakta mot "hele Norges Rosenborg" Kampen spilles på en lørdag kl. 15:30, noe som bør være et ypperlig tidspunkt både for familier og de som vil ha lørdagskvelden fri til å drikke øl på Bohemen. Dermed forhåpentligvis masse tilskuere og skikkelig trøkk på tribuna. 1 eller 3 poeng

Molde borte: Jeg er ikke særlig imponert over Molde i år jeg, hvis man skal dømme dem opp mot forventningene på forhånd så har de skuffet stort. Men Molde har vært gode på hjemmebane, også i tapet mot Odd i første runde, her er det godt mulig at det kommer et tap, men er Rekdal kynisk nok i disponeringa skal det gå ann å stjele med seg 1 poeng hjem til Oslo 0 eller 1 poeng

Bodø hjemme: Soleklar hjemmeseier. Det blir ingen flere arbeidsuhell på Ullevål i år mot svakere motstand 3 poeng

Odd borte: Vi hadde mye stang ut i Skien i fjor, og vårt lag er bedre i år enn det vi hadde i fjor. Har ikke sett så mye av Odd og er vanskelig å spå en kamp som er halvannen måned frem i tid med tanke på skader, karantener, treningsuke i forkant og mental innstilling, men det er da lov å være optimist? 1 eller 3 poeng.

I sum: Mellom 8 og 13 poeng på de 5 neste, og fullt heng på medaljekampen. Viktig at alle som kan møter opp på Ullevål mot RBK og Bodø!

Comment

Jeg beundrer optimismen din mikkell, men jeg deler den ikke.
      jeg tror de kommende ukene kan bli tøffe. For tøffe.

Viking: denne kampen er helt åpen. Det kan bli alt fra 0-3 poeng. Helt umulig å spå noe her, men personlig blir jeg fornøyd om vi får med oss et poeng fra Stavanger.

RBK: denne blir knallhard. Jeg tror ikke vi får poeng i denne. Det er selvfølgelig fullt mulig å ta både ett og tre poeng, men RBK har vært gode så langt, og jeg syns vi har vist litt for mye svakheter til å kunne tukte et RBK i knallform.

Molde: tror vi taper også her. Jeg har sett mange kamper hvor Molde har slått oss. Noen ganger har de vært gode, andre ganger har vi vært dårlige, og et par ganger har Molde hatt flaks og vunnet selv om vi spilte bedre. Jeg håper selvfølgelig at vi endelig kan denge dem igjen, men poeng på røkkeløkka ser jeg på som rein bonus. 0 poeng.

Glimt: her skal det være 3 poeng. Alt annet er for dårlig. Men så er det jo nettopp det da... Vi er jo Vålerenga... Allikevel tror jeg gutta tar denne. 3 poeng.

Odd: har ikke sett så mye av dem i år, men i fjor var de gode. De spiller på sin måte, og er veldig trofaste mot opplegget. Nå er dette en stund til og mye kan skje i mellomtiden, men per nå mener jeg kampen er relativt åpen. jeg tror vi skal være fornøyd med poeng her. 1 poeng.

5 kamper 5 poeng... Ikke veldig mye å rope hurra for da. Det positive er at når disse kampene er overstått har vi gjort unna den tøffeste delen av terminlista.

25 poeng halvveis i sesongen er egentlig veldig bra, og dobler man det og ender på 50 poeng i november, så er jeg temmelig sikker på at det blir medalje.
      Vi har, med unntak av mot Stabæk og aafk, hatt en del stang inn, og vi er nødt for å heve nivået før flaksen tar slutt.

Comment

tror vi desverre kun tar 4 poeng totalt påp neste 5 kamper. 1 eller 3 poeng borte mot viking, 1 eller 3 poeng hjemme mot bodøglimt. En av de to kampene taper vi nok 2 poeng. Da ligger vi i rute til 48 poeng totalt, som i fjor hadde endt med en 5 plass. 3 plassen i fjor måtte man 58 poeng og tror ikke den blir like høy i år, så der har vi en sjanse, også tror jeg faktisk Vålerenga vil bli bedre og bedre utover sesongen så de fleste lag skal få slite med å slå oss . Har tippet 3 plass på oss i år

Comment

Ingen mikrobiologer med litt ekstra fritid som kan ta en runde å redigere noen drikkevansskilder rundt om? Det hadde gjort susen nå.

Comment

Feiginger. Storformen til laget kommer nå. Rekdal klarer å lese serieoppsett han også.

Viking: 3 poeng. Det skulle vi hatt i fjor også.
            Rbk: 3 poeng. De tar vi med over 20000 på tribben
            Molde: 1 poeng.
            Bodø/Glimt: 3 lette poeng.
            Odd: 3 poeng. De er ikke hva de var, vi er bedre enn dem.

13 poeng, gitt. MEd maks flyt blir det 15.

Heia VIF!
            Ei kasse, er passe!!

Comment

Vi er i stand til å vinne alle kampene. Og bør gå for å vinne hver kamp.

Blir skuffa hvis B/G, Odd, Viking, RBK og Molde gir mindre enn 15 poeng. Men kan leve med 9-10.

Vi må slå RBK hjemme og i alle fall unngå å tape mot Molde. Og vinne minst to av de siste tre.

Comment

Originally posted by Esp1 View Post
                Feiginger. Storformen til laget kommer nå. Rekdal klarer å lese serieoppsett han også.

Heia VIF!
                Det handler ikke om å være feig, men realistisk.tar vi 13 poeng på de neste 5 er det ganske enkelt sensasjonelt bra, men dessverre kommer det på ingen måte til å skje. Det vedder jeg en six-pack på.

Comment

Originally posted by g-maZta View Post
                  Det handler ikke om å være feig, men realistisk.tar vi 13 poeng på de neste 5 er det ganske enkelt sensasjonelt bra, men dessverre kommer det på ingen måte til å skje. Det vedder jeg en six-pack på.
                  Jeg tror mye handler om å være tøff i hodet. Det gjelder jo først og fremst laget selvsagt, men synes generelt er for flinke til å fokusere på det negative.

Skal gi deg noen gode grunner til optimisme.

Kampene kommer på et gunstig tidspunkt for oss. Vi er et bedre lag i dag enn ved seriestart. Jeg er ikke sikker på om det gjelder RBK, Molde og Odd. Hadde vi møtt dem i runde 1-5 så hadde vi ikke hatt Braaten og Tollås Nation i kampform og en Brown, rett fra flyplassen, på topp.

Vi scorer en del mål. Braaten på topp har fungert bra.

Vi har vist evne til å få noe ut av kampene. Vi klarte å snu mot Tromsø. De to eneste kampene vi har tapt (i serien) var to kamper vi var det beste laget.

Vi har gjort noen feil (i cupen) og lært av dem. Vi har alt hatt vår wake up call som alle lag gjerne har behov for i løpet av sesongen.

Vi har større bredde i troppen nå enn før. Vi er ikke like avhengige av enkeltspillere og vi kan snu en kamp med gode bytter.

Nøkkelspillere er i form og vi har noen ess i ermet. Zahid kan løfte seg til gammelt nivå og Brown kan starte å levere. Omarsson kan være en joker fra benken. Vi kan til og med bytte en midtstopper mot en annen uten å rokkere om hele forsvarsrekka.

Vi har flere enkeltspillere som alle er blant seriens beste. Og som kan løfte seg ytterligere i store og viktige kamper. I fjor ble vi litt for lette, men vi har rutine i alle ledd.

Til tross for gode resultater så har vi ikke gått helt av hengslene. Det er ikke noen resultatkrav som er hinsides fra omgivelsene. Vi er fortsatt i angrepsposisjon.

Akkurat det siste er viktig. RBK skal forsvare sin serieledelse, Molde skal forsvare fjorårets suverene gull. Odd at fjorårets sesong ikke var et blaff. Presset er på dem, ikke på oss.

Jeg spår at det blir jevne kamper, men at vi viser en nyutviklet evne til å vinne sånne kamper.

Comment

Originally posted by Esp1 View Post

Heia VIF!
                    Jeg liker optimismen, Esp1! Jeg er enig med når det gjelder Glimt og Odd, men mer skeptisk til de tre første. Føler alle de kampene blir helt tombola å tippe. Om jeg skal våge meg utpå tror jeg vi vinner mot RBK, men tar ett poeng mot Viking og taper mot Molde.

10 poeng fra min side, altså.

Comment

Glimt burde vi slå: 3 poeng.
                      Kampene mot Viking og Odd er begge vanskelige å spå, men tviler på full pott i disse. Skal være fornøyd med 3 eller 4 poeng.
                      RBK og Molde har vi mulighet på, men begge er vriene motstandere. Tror vi maks kan få en seier. Jeg er fornøyd med 2 eller 3 poeng, men blir ikke overrasket hvis vi kun får 1 eller 0.

Oppsummert: jeg skal være fornøyd med 9 poeng på disse fem kampene. Under 6 poeng er mindre enn forventet.

Comment

tar vi like mange poeng tilsammen som motstanderne i MFK, RBK VIK og ODD kampene + 3 i B/G kampen er jeg happy! Skal vi ta utgangspunkt i medaljekamp er det vel disse lagene vi kjemper mot.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia;

Jeg spår at det blir jevne kamper, men at vi viser en nyutviklet evne til å vinne sånne kamper.
                          So far so good.

Comment

Sett i forhold til mine "nøkterne" forventninger, ligger vi to poeng foran skjema etter seieren i Stavanger.
                            Håper gutta fortsetter å gjøre min skepsis til skamme på lørdag.

Comment

Vi holder skjema til mine 13 poeng. Ser ingen grunn til å justere forventningene.
                              Ei kasse, er passe!!

Comment

Working...
                              X