Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Tilbake til Gaza?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tilbake til Gaza?

Etter RBK-kampen må jeg innrømme at jeg begynner å bli lei av Bredden. Ja, det var mye turister på besøk og ja, stemninga var på et håpløst nivå.

Siden vi før sesongen ifjor mista norges beste sangtribune så har stemninga på Bredden også bare gått en vei. En liten gjeng med gamle travere prøvere å holde det gående, godt hjulpet av de litt lengere ned(som vifter med flagg). Men det er altså ikke i nærheten av hva vi hadde på gamle 228. At Ikaros har flyttet videre hjalp heller ikke og de har denne sesongen bare befesta sin posisjon som lokomotivet hva gjelder tribunekultur på kampene.

Jeg har ingen interesse av å stå midt i verste herjegjengen som nå står på 227, men vurderer nå for første gang å flytte tilbake til 228.

Er det noe vi kan gjør på Bredden eller skal vi bare begynne å glede oss til Bislett neste år?

PS: Gammelt nick, står nå på bredden..

I'm in. Savner Gaza! (og vil gjerne ha en opptur der før to år på Bislett jeg dessverre ikke gleder meg til)

Comment

Responsen på denne tråden sier alt om hvor ræva engasjementet er hos Klanen om dagen.

Folk flest bryr seg overhodet ikke om tribuneliv lenger.

Klanen/Bredden har gått fra å være Norges beste supportergruppe, til og nå kan bli nevnt i samme åndedrag som Oddrane, Tornekrattet og Vikinghordene i forhold til liv og engasjement på tribunen.

Det er synd for både Klanen selv, klubben, gutta på banen og hele merkevaren Vålerenga Fotball.

Før frykta motspillerne å komme til Ullevaal. Backer og vinger skalv nesten av redsel for å måtte spille foran lydveggen som Klanen ga fra seg på den ene langsiden.

Nå finnes ikke Ullevaal skremmende for motstanderne. Hadde stemningen vært der den var for rundt ti år siden, føler jeg meg helt sikker på at vi ikke hadde stått med tre hjemmetap så langt denne sesongen. Dessverre er engasjementet nå så labert at vi ikke evner å støtte gutta fram til seier lenger. Det er trist og egentlig ganske pinlig!

Spørsmålet er hvor engasjementet har tatt veien? Greit nok at folk blir eldre og Klanen har feilet litt i forhold til rekruttering av unge supportere, men at rundt 80 prosent av de som bidra før har falt av de siste fem til ti årene er spesielt.

Hvor er de som bidro på tribune-forumet her i perioden 2005-2010?

Da var det diskusjoner om stemninga på kamper og nye sangforslag nesten daglig. De siste tre-fire åra har det knapt blitt skrevet et ord der inne.

Hvor er de som tok tak i sangforslagene og faktisk fikk dratt i gang nye sanger?

Når kom egentlig Klanen sist med en ny tribunesang?

Greit at Klanen var best en gang i tida, men man trenger hele tiden å utvikle seg for å holde seg spennende og ta nye steg.

Hvis ikke folk våkner fra dvalen snart, så nærmer det seg grava for Klanen. Det hadde vært nitrist om Vålerengas største merkevare skulle lidd den skjebnen.

Hvis folk faktisk ønsker å oppnå suksess med laget i sitt hjerte, håper jeg de tar tak snart og viser litt engasjement.

Det både trenger og fortjener klubben!

Comment

Lørdagen var direkte sjokkerende. Jeg, og de rundt meg, sang (vi står nære forsangerne så det er veldig greit å hive seg på), men man skulle ikke mange armlengder unna før det var tysst. Hyggelig med mye (og nye) folk, men sangfeltet ble fullstendig smadra ettersom folk som vanligvis synger havna 30 meter fra hverandre og ikke evnet å dra med de nye. Er det sangene som er feil? For gamle? For rølpete? Aner ikke, men Vestbredden er fullstendig uegna som sangtribune i utgangspunktet.
        Vi er Vål'enga!!

Comment

Det som kan redde dette er at pønsje folk tar turen over i Bendit.

Comment

Kom til 227 folkens! Alle er velkommen

Comment

Vestbredden må vel være en saga blott etter denne sesongen. Hvis vi blir på Ullevål bør supporterbilletter enten kun selges til svingen, evt også til den nermeste delen av langsiden. Ingen tribune i Norge ser snålere ut enn vestbredden på en vanlig kampdag, 1/4 fyllt opp. Tror det vil være et bra market for en litt billigere sittetribune/familietribune i stedet.

Comment

Originally posted by Mannen i Svingen! View Post
                Er det noe vi kan gjør på Bredden eller skal vi bare begynne å glede oss til Bislett neste år?
                Kanskje det å børste støvet av disse gjør susen

'Vi vil ikke, vi vil ikke, vi vil ikke værra her....'

'Bislett stadion, klapp, klapp, klapp....'
                https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Comment

Originally posted by vif_supporter View Post
                  Kanskje det å børste støvet av disse gjør susen

'Vi vil ikke, vi vil ikke, vi vil ikke værra her....' 'Bislett stadion, klapp, klapp, klapp....'
                  Synes ikke det å dra til den kjipe - kjipe friidrettsstadion Bislett, er noe særlig heller.

Måtte byggingen av Vålerenga Stadion starte i August.

Comment

Se litt blå/rødt i sentrum før kamp igjen. Trikken opp til Bislett. Faktisk være et sted hvor man har litt utvalg av puber rund stadion.
                    (Blir jo selvfølgelig ikke som før. Knekke bølgebryterne. Løpe når rasene kommer Men men...)

Vi viste jo i hvertfall under Royal League at vi fortsatt klarer å lage trøkk på nye store..

Royal League: I Oslo by
                    https://www.youtube.com/watch?v=hWiIX7FOQP0

Comment

Se litt blå/rødt i sentrum før kamp igjen. Trikken opp til Bislett. Faktisk være et sted hvor man har litt utvalg av puber rund stadion.
                      (Blir jo selvfølgelig ikke som før. Knekke bølgebryterne. Løpe når rasene kommer Men men...)

Vi viste jo i hvertfall under Royal League at vi fortsatt klarer å lage trøkk på nye store..

Royal League: I Oslo by
                      https://www.youtube.com/watch?v=hWiIX7FOQP0
                      Joda, jeg heller mot Bislett jeg også, som det er nå. Men den kan forsatt ikke sammenlignes eller være i nærheten av en ny egen stadion. Måtte oppholdet bli kortvarig.

Comment

Jeg går på kamp for å se på fotball, ikke for å høre naboen synge. Jeg kjøper ikke sesongkort i svingen på en friidrettsbane

Comment

Nå var denne tråden om synging og trøkk
                          (Uansett, med 15.400 sitteplasser må man vel ikke kjøpe sesongkort/plass midt i svingen. Man ser bra fra langsidene og på begge sidene av svingene mot langsidene)

Comment

Originally posted by anderan View Post
                            Jeg går på kamp for å se på fotball, ikke for å høre naboen synge. Jeg kjøper ikke sesongkort i svingen på en friidrettsbane
                            Og akkurat det er litt av poenget her. Hvis du ikke ønsker å sitte i svingen eller synge i 90 minutter så er det helt greit, men da er det andre plasser på stadion du hører hjemme enn midt i Klanen. Det skal og bør det være konstant trøkk. Hvis ikke kan vi alle bare sette oss ned og få noen klappere fra en sponsor.

Min tanke bak denne tråden er absolutt ikke å jage folk bort, men at man kan reflektere litt rundt hvor på stadion man hører hjemme.

Comment

Nå var denne tråden om synging og trøkk
                              (Uansett, med 15.400 sitteplasser må man vel ikke kjøpe sesongkort/plass midt i svingen. Man ser bra fra langsidene og på begge sidene av svingene mot langsidene)
                              Spørsmålet er vel da om vi med sesongkort på Bredden slipper inn på 227 med vårt VB-sesongkort?
                              (Og ang. Bislett som vel hører hjemme i en annen tråd: Ja, jeg har sans for nostalgien ved å være i leikegrinda, men det går nok ikke mer enn en eller to kamper før jeg blir lei av av denne friidrettsbanen med høyest tribune i svingen, tak bare over en liten del av tribunen og manglende parkeringsfasiliteter. I praksis er det også bare 7000 som får sitte tett på banen, og vi vil miste inntekter og folk på noen av de best besøkte kampene, men når Enga sliter økonomisk skal jeg også godta å ha det litt ukomfortabelt i et par sesonger).

Comment

Working...
                              X