Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Odds - Vålerenga søndag 5/7-15 kl 18

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ziggy75
    replied
    Originally posted by nada View Post
    Så vi bør heller starte med trebein-Brown? Zahid og Omarsson er såpass overlegne teknisk og Omarsson har akselerasjon det lukter svidd og og bør være selvskreven til kampen. God på små flater, herlig kontroll og teknikk.

Hvis vi må spille som LSK med å pumpe baller på Frode Kippe (Braaten) for å vinne mot Sandefjord, da sliter vi
    Altså, jeg sier ikke at vi ikke skal starte med Omarsson. :-)
    Når Reka sier at Omarsson ikke nødvendigvis starter mot Sandefjord, kan det være flere grunner til. F eks å holde Omarsson på tå-hev, og at det gjør også noe med innstillingen til f eks Brown og Braaten i treningene før kampen mot Sfj. Det er jo fordelen å ha bredde i troppen, nemlig å holde alle på tå-hev. Hadde Reka sagt igår at; "ja, så klart Omarsson starter mot Sfj", så mister vi muligens den "tå-hev-effekten".
    Men Omarsson har også dager der han mislykkes med forseringer og kan virke noe lett. F eks innhoppet hans mot RBK.

Leave a comment:

• nada
    replied
    Originally posted by ziggy75 View Post
    Uansett om Omarsson starter på kant eller som spiss, så blir det trangt og fysisk for han.

Så vi bør heller starte med trebein-Brown? Zahid og Omarsson er såpass overlegne teknisk og Omarsson har akselerasjon det lukter svidd og og bør være selvskreven til kampen. God på små flater, herlig kontroll og teknikk.

Hvis vi må spille som LSK med å pumpe baller på Frode Kippe (Braaten) for å vinne mot Sandefjord, da sliter vi

Leave a comment:

• Hjesus
    replied
    Noen bilder og kommentarer og en stemningsvideo fra etter kampen i dagens gjetord.
    Rekker dessverre ikke å få ut flere bilder i dag. Forhåpentligvis i morgen.

Var veldig bra kok på tribunen. Nå satt jeg første omgang foran Odd og andre omgang foran Klanen. Det var himmelvid forskjell. Kjempeinnsats av alle på tribunen.
    Beklager at jeg ikke har bilde av selve pølsebua til Ómarsson. Han sendte meg ut etter en med sennep også, så jeg vrei kameraet feil vei....

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Originally posted by _Christian_ View Post
    Når man vinner en vanskelig bortekamp omtrent helt på egenhånd, så fortjener man sjansen fra start også i neste kamp.

Det er lite ved Sandefjord som tilsier at Elias skulle få større problemer enn mot Odd. Start gjerne med Braaten på kant om vi skulle trenge litt mer fysikk.
    Tror kampbildet mot Sandefjord blir ganske annerledes enn bortekampen mot Odd ihvertfall. Borte mot Odd, er kampen mye mer åpen og mer bakrom å utfordre i. Blir overrasket om det kommer til å kampbildet hjemme mot Sfj. I de to kampene Omarsson har spilt godt i, er bortekamper mot medaljekandidatene.
    Uansett om Omarsson starter på kant eller som spiss, så blir det trangt og fysisk for han.

Men selvfølgelig har han lagt inn en veldig god søknad om å få starte..

Leave a comment:

• _Christian_
    replied
    Originally posted by ziggy75 View Post
    En ting er å innrette spillplanen og taktikken etter motstanderen.Men å bruke bredden i troppen vår og de ulike spillertypene vi har, utifra hvordan man tror kampbildet er er vel ikke høl i huet?
    Jeg skjønner at de fleste av oss synes det er mer spennende å se Omarsson, meg inkludert, men Reka må tenke annerledes enn hvilke spillere VI gjerne skulle sett ute på banen.
    Sandefjord spiller 3-5-2, da med 3 midtstoppere og to vingbacker som antagligvis kommer til å ligge mer som rene backer på et dypliggende Sandefjord-lag. Så, det kan bety at dette ikke er den beste kampen for Omarsson å starte i, men heller å komme innpå.
    Når man vinner en vanskelig bortekamp omtrent helt på egenhånd, så fortjener man sjansen fra start også i neste kamp.

Det er lite ved Sandefjord som tilsier at Elias skulle få større problemer enn mot Odd. Start gjerne med Braaten på kant om vi skulle trenge litt mer fysikk.

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Originally posted by _Christian_ View Post
    Reka er en taktiker, det vet vel alle, men jeg synes dette er helt høl i huet.

Vi skal aldri innrette oss etter en klubb som Sandefjord.
    En ting er å innrette spillplanen og taktikken etter motstanderen.Men å bruke bredden i troppen vår og de ulike spillertypene vi har, utifra hvordan man tror kampbildet er er vel ikke høl i huet?
    Jeg skjønner at de fleste av oss synes det er mer spennende å se Omarsson, meg inkludert, men Reka må tenke annerledes enn hvilke spillere VI gjerne skulle sett ute på banen.
    Sandefjord spiller 3-5-2, da med 3 midtstoppere og to vingbacker som antagligvis kommer til å ligge mer som rene backer på et dypliggende Sandefjord-lag. Så, det kan bety at dette ikke er den beste kampen for Omarsson å starte i, men heller å komme innpå.

Leave a comment:

• _Christian_
    replied
    Originally posted by nada View Post
    Er det ikke litt vel ironisk at Rekdal skylder på fysikk og annet kampbilde når han mener Omarsson sannsynligvis kommer på benken mot Sandefjord, http://www.vg.no/sport/fotball/vaale...ss/a/23483673/

Det høres jo logisk ut isolert sett. MEN det er på hjemmebane vi har gått på smeller mot antatt svakere lag, når vi har startet med større og mer fysiske spillere på banen.

Det kan jo hende at Rekdal bør fokusere på vårt eget optimale laguttak istedet for å innnrette seg så fælt etter motstanderens hypotetiske kampplan?
    Reka er en taktiker, det vet vel alle, men jeg synes dette er helt høl i huet.

Vi skal aldri innrette oss etter en klubb som Sandefjord.

Leave a comment:

• nada
    replied
    Er det ikke litt vel ironisk at Rekdal skylder på fysikk og annet kampbilde når han mener Omarsson sannsynligvis kommer på benken mot Sandefjord, http://www.vg.no/sport/fotball/vaale...ss/a/23483673/

Det høres jo logisk ut isolert sett. MEN det er på hjemmebane vi har gått på smeller mot antatt svakere lag, når vi har startet med større og mer fysiske spillere på banen.

Det kan jo hende at Rekdal bør fokusere på vårt eget optimale laguttak istedet for å innnrette seg så fælt etter motstanderens hypotetiske kampplan?

Leave a comment:

• Beaker
    replied
    Originally posted by book View Post
    På første scoringa, når Rasmus blir skada, hvorfor er ikke det kort? Hadde det skjedd ute på banen uten at det hadde kommet i skyggen av scoringa, så burde det vel være rødt? Klipper Rasmus ned bakfra... Andre gang på kort tid Rasmus blir "drept" innafor 16, uten at noe skjer. Men om noen er borti trøya di, da blir det som regel sutring og skriking etter straffe.
    Ja, i hvert fall gult kort, kanskje rødt.

Leave a comment:

• nissen
    replied
    slipper å ta valium når wæhler er baki der :-)

Leave a comment:

• VIFpatriot
    replied
    Gode nyheter at vi nå sannsynligvis har litt cash i overgangsvinduet.

Leave a comment:

• eiks
    replied
    http://www.dagbladet.no/2015/07/06/s.../odd/40007445/

Morten P. kommenterer kampen, Elías Már Ómarsson og noe mer...

Leave a comment:

• Tony2
    replied
    Originally posted by Flem View Post
    Hvordan kan du mene at Langer er bedre i feltet når han bare står på streken?
    Bedre å stå på strek enn å gå ut og bomme.

Og for å poengtere det, jeg synes han gjorde en god jobb idag og det var ingenting med den prestasjonen jeg kritiserer. Sånn sett var det jo en god keeper å leie inn i et par kamper, og klubben gjorde en bra jobb.

Leave a comment:

• Caanradi
    replied
    Jeg digger islendinger! De har noe eget. Takk til Kjartansson for den sesongen du var her, og takk til Omarsson for 2 mål i går. Det siste målet ditt var verdensklasse! :-)

Leave a comment:

• VIFpatriot
    replied
    Hadde vært så pissed hvis vi ikke tok denne etter å ha sett sammendraget, spesielt når Deshorn er soleklart onside.

Skal vel enormt mye til for å sette ut Elias nå (det bør selvsagt ikke skje), og Otto blir nok vurdert tipper jeg. Nå har jeg kun sett klipp siden jeg raller rundt i Europa, men gode skussmål. Skrev nettopp ny kontrakt ut 2016 grunnet godt spill, men det frister vel med Eliteseriespill.

En digg dag.

Leave a comment:

Working...
X