Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - lillestrøm Mandag 27. Juli. Klokka 19.00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by OShanter View Post
    VERDENSREKORD I TVERSOVER & BAKOVER-PASNINGER? Underholdningsverdien for andre enn innbarka VIF og LSK fans i den første omgangen var lik null. At VIF er i posisjon til å være utfordrer til gullet er utrolig. På egen hjemmebane spiller de så defensivt og lite gjennombruddshissig at det er stusselig. Ikke rart publikum stort sett er fraværende. LSK var ikke stort bedre, men når de hadde ballen gikk det i hvertfall FREMOVER!!! Ikke på tvers og bakover som med Enga. Terningkast 1 - er jammen spent på 2dre omgang, er Vålerenga like tannløst og "feige" i spillestilen kan fort 3 poeng havne i Lillestrøm.
    Denne følelsen satt jeg med mot slutten av første omgang også, de siste 5 minuttene av omgangen spilte jeg Candycrush. Så ser man 2.omgang og etter den så tror jeg faktisk at det hele var coaching i verdensklasse. Vi er meget forsiktige mot ett LSK som jeg faktisk må berømme for imponerende forsvarspill. Alikevel så er vålenga tålmodige hele kampen igjennom og vi skårer 2 mål. Ikke morsomt, ikke underholdende, men vi maler og maler og maler og det blir mål til slutt. Det ser ikke ut som vi prøver å imponere, men fakta er at vi i en derbykamp, har 100% kontroll bakover, og til slutt får 2 mål og vinner denne kampen uten problemer. Hvis vi ser tilbake på de kampene vi har tapt hjemme, så har vi gått i fella, trodd dette blir lett, skårer første målet og så driter oss ut, det er ikke i NÆRHETEN av å skje idag. Full kontroll i 89 minutter, der det første minuttet kunne fucka opp alt, men det ordna seg.

I en ganske kjedelig kamp så synes jeg alikevel at det er en del spillere som bør trekkes frem. Simon Larsen, kanskje en litt anonym spiller, men jeg synes han har vært god i 2 sesonger. Wæhler er igjen en av de beste, jeg er SÅ JÆVLA glad for at ha er tilbake. Stengel begynner å bli en kult-figur for min del, synes han jobber beinhardt hele kampen, og så tar han seg tid til å gi alle i mini-klanen high fives etter kampen. Alex Mathisen er ganske god idag, og har 2 meget viktige involveringer. Synes også at han nye bak der med det vanskelige navnet var meget trygg, selvom han ikke fikk gjøre noen redninger idag.

Comment

hvis noen kjeder seg.. Ta dere en tur på kanariforumet. Der er det småiltert.. hihi

Comment

Originally posted by aasp View Post
        hvis noen kjeder seg.. Ta dere en tur på kanariforumet. Der er det småiltert.. hihi
        Bestemte meg for å suge litt ekstra på denne karamellen, ved å ta oppfordringa di og kikke litt på forumet deres. Mye moro her som så langt toppes med følgende sitat: (lang tirade mot folk som desperat prøver å få resten til å være positive, som avsluttes med...)

"Jeg heter Bengt Nilsen og jeg er drittlei hele forbanna klubben.

Comment

Originally posted by OShanter View Post
          VERDENSREKORD I TVERSOVER & BAKOVER-PASNINGER? Underholdningsverdien for andre enn innbarka VIF og LSK fans i den første omgangen var lik null. At VIF er i posisjon til å være utfordrer til gullet er utrolig. På egen hjemmebane spiller de så defensivt og lite gjennombruddshissig at det er stusselig. Ikke rart publikum stort sett er fraværende. LSK var ikke stort bedre, men når de hadde ballen gikk det i hvertfall FREMOVER!!! Ikke på tvers og bakover som med Enga. Terningkast 1 - er jammen spent på 2dre omgang, er Vålerenga like tannløst og "feige" i spillestilen kan fort 3 poeng havne i Lillestrøm.
          Det var da voldsomt med de og dem. Nei, det var ingen stor offensiv kamp av oss men vi ødela det meste av det kanariene hadde å vise til - foruten forsøket på å sprøyte åkeren med gul guffe var det mest møkk.

Tversover og bakover er noe vi har slitt med leeenge så det er ikke noe nytt, og uansett hvor mye I prøver å luke det vekk så tar det åpenbart tid. Og svingninger i prestasjoner - det er Enga det. Ære være.
          "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Originally posted by McCabre View Post
            Bestemte meg for å suge litt ekstra på denne karamellen, ved å ta oppfordringa di og kikke litt på forumet deres. Mye moro her som så langt toppes med følgende sitat: (lang tirade mot folk som desperat prøver å få resten til å være positive, som avsluttes med...)

Hahahaha! 220 innlegg i gul tåke

Comment

Originally posted by VVV View Post
              Tversover og bakover er noe vi har slitt med leeenge så det er ikke noe nytt, og uansett hvor mye I prøver å luke det vekk så tar det åpenbart tid. Og svingninger i prestasjoner - det er Enga det. Ære være.
              Vi skal vel ikke luke bort det? Meg bekjent, er det slik vi skal spille, ha ballen i laget så mye som mulig.
              Det skal være umulig for motstander å score så lenge vi har ballen, og det er vel noe av tankegangen.
              Laget sliter med direkte spill framover når Zahid har hauker over seg hele veien. Forrige sesong var det enklere fordi andre ikke kjente han godt nok, men nå veit jo alle at han er hjernen i kreativiteten framover.
              Ta ut Zahid og vi sliter - spesielt når vi har DFH og Lindkvist ute med skader. Når disse er tilbake vil vi nok se et mer kreativt lag.
              De 2 neste kampene blir veldig viktige, og med 6 poeng der er alt mulig.
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post
                Vi skal vel ikke luke bort det? Meg bekjent, er det slik vi skal spille, ha ballen i laget så mye som mulig.
                Det skal være umulig for motstander å score så lenge vi har ballen, og det er vel noe av tankegangen.
                Laget sliter med direkte spill framover når Zahid har hauker over seg hele veien.
                Ja, det var mer det siste jeg mente. Fint å holde på ball, men vi velger for ofte tilside eller tilbake heller enn frem når muligheten for en sikker pasning er der.

Forøvrig - min favoritt fra Kanariforumet: "Rundtspilt, selvmål, et lag i fritt falt. Skrur av." Herlig med så mye ømhet

Comment

Ikke lett å være pipip om dagen. Under kamper, hander det at jeg forestiller meg at jeg er supporter av motstanderlaget for å få en feel av hvordan de spiller. Blei veeldig oppgitt på LSK's vegne. LSK var virkelig dårlige i dag. Vi var ikke supre vi heller, men for å si det enkelt.. Han kiden i pausa var bedre på krafttilpasning en gjennomsnittsspilleren på LSK

Comment

Herlig seier!

Høydepunkter fra kampen: http://www.tv2.no/2015/07/27/sport/l...erenga/7197097

Comment

Morsomt å se situasjonen som fører til straffesparket. Ruben K drar en utrolig frekk finte på Knudzon, som tydeligvis gjør at Knudzon mister hodet akkurat de 2 sekundene det tar for å sette inn i dagens mest hodeløse takling i straffefeltet. Nice.

Comment

Veldig bra jobba av alt og alle.....! Det trenerne så før kamp om at vi er bedre enn Lillestrøm og at hvis vi kjemper hardest vinner, stemte.... Som vanlig... Jeg tror vi har på plass noe av det beste teamet i Norge og noe av det mest proffe og samkjørte teamet i Norge på mange år i vår ledelse og er sikker på at vi snart får det på banen... Vil også rette stor takk til alle seriøse debattanter på dette forumet og spesielt til de som alltid prøver å være saklige.. De det gjelder veit det og de andre burde skjerpe seg... Har lest dette forumet i 15 år og har nok ikke postet på 10...men det er kilde til moro... Uansett vil jeg oppfordre alle til å forsette å være aktive og supporte Vålerenga på alle mulige måter... Stemningen på stadion i dag borger vel for nytt stadion... Jeg gleder meg....! Så et spørsmål.. hva er status på supporter pub og eventuelt annen servering på vår nye stadion....? For tidlig å lage avtalen enda kanskje....

Comment

Originally posted by McCabre View Post

Jepp, mye glede i andres elendighet, og spesielt denne fenget meg: "Og neste gang vi skal ha røyk som en del av tifoen så må dette gjøres ordentlig. Makan til idioter som setter røykbombene på bakken slik at vi gasser oss selv i hjel. Disse må holdes opp i lufta! Veldig mange rundt der jeg stod slet med å puste og fikk panikk. Jeg er for pyro, men hadde en generelt dårlig og lite hyggelig opplevelse rundt denne situasjonen idag." FOR EN GJENG MED BØNDER!!!
                          Vi er Vål'enga!!

Comment

Det var såpass gøy at jeg ble helt revet med. Endte opp med 136 bilder....de ligger her.

2. plass, jeg gir lang marsj i om det ikke var alt som gikk på skinner.
                            www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
                            Glemmer passordet mitt...

Comment

Fint med seier i dag. Med unntak av glippen til Nation helt i starten har jeg ikke følt meg så trygg på forsvaret tidligere i år som jeg gjorde i dag. Sasha Buchardt virket som en trygg sisteskanse, selv om han ikke fikk allverden å bryne seg på. Han virket solid i kommunikasjonen med forsvarsfireren, og leverte gode utspill. Håper jeg har rett i at han er en keeper som sprer trygghet bak der. De kampene vi har spilt uten Wæhler tidligere i år har vært tidvis helt horrible forsvarsmessig. En ting jeg derimot ikke forstår, er hvorfor Deshorn Brown får fortsette å spille brorparten av kampene før vi setter inn Braathen. Å bruke Brown som feilvendt oppspillspunkt mot store midtstoppere er helt hull i hodet. Han har tidvis omtrent like god teknikk som en litt myk trestokk, laget av gran eller furu. Det er de gangene han ikke har omtrent like god teknikk som en veldig hard trestokk, laget av eik. At Braathen fortsatt skal være i såpass dårlig form at han ikke tåler en hel kamp syns jeg er litt utrolig. Er det ingen som stiller krav til at han skal trene kondisjon? Han får da betalt for å spille fotball. Brown fungerer rett og slett veldig dårlig som midtspiss mot kompakte lag som Lillestrøm. At han får 75 minutter i dag er for meg litt uforståelig. Aller tydeligst syns jeg det var mot Bodø/Glimt, der han blir matchet mot Vieux Sané, som pr. nå er Eliteseriens beste midtstopper. Kom Brown forbi ham en eneste gang? Ikke det jeg kunne se. Braathen tok over plassen hans etter 71(!) minutter. Etter tre minutter lå Sané og grein. Den kampen tapte vi. I dag møtte vi den dårligste utgaven jeg kan huske å ha sett av Lillestrøm noen gang, og vinner fortjent. Det var IKKE fordi Brown var på banen. Spesielt rask kan jeg heller ikke se at han er.
                              En kake sier mer enn 1000 ord

Comment

For en dag!

God natt, alle som elsker Vålerengens Idrettsforening!

Comment

Working...
                                X