Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Stabæk - Vålerenga. Lørdag 1. august. Klokka 18.00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• VIFpatriot
    replied
    Alle lag med et snev av klokskap tar kontringer når muligheten byr seg, og motstander er i ubalanse. Uansett.

Nå har jeg opplevd å se at vi erobrer ball på steder der to av motstanders ledd er passert, for deretter å slå støttepasning å blåse hele muligheten. Hva i helvete er det.

Når man snakker om det. Se hvor helhjerta Odds tar kontringene mot Mjøndalen. Vipps, 2-5.

Leave a comment:

• _Christian_
    replied
    Taktikk er noe som har blitt forsømt her i landet i mange år. Det skal bygges kunstgressbaner så vi kan utvikle nærteknikk som de gjennomdopa spanjolene, mens taktikkopplæring blir værre og værre.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by Trym View Post
    På overganger hvor vi er i overtall så fullføres ikke angrepet, men det stoppes opp også begynner pasningene enten på tvers eller bakover, igjen... Da må jo det være en del av en plan. I allefall så ser det sånn ut... Det er det som er så frustrerende å se på...
    I tøffe kamper (Molde borte f. eks) skal vi bruke tid. Ved å beholde ballen kan ikke motstanderne angripe oss, men mot svakere lag skal vi ta kontringene. Dessverre ser det ikke ut som spillerne har skjønt forskjellen...

Leave a comment:

• Trym
    replied
    Originally posted by FrankO View Post
    På blokka nesten før hver eneste kamp står "tempo". Tempo på ball og forflytninger. Ved å sende en ball forover, og helst hard ball foran en spiller som går på løp, kan vi slite ut motspillerne. I stedet får vi treige baller som går direkte til, eller bak, mottakeren. Dette er ikke i henhold til planen. Hvorfor spillerne ikke klarer dette aner jeg ikke, men det er altså ikke en del av spillerstilen trenerne ønsker.
    Individuelle svakheter i enkelt kamper er selvfølgelig ikke en del av planen, men å spille på den kontinentale måten så blir det mye pasninger på tvers og bakover. På overganger hvor vi er i overtall så fullføres ikke angrepet, men det stoppes opp også begynner pasningene enten på tvers eller bakover, igjen... Da må jo det være en del av en plan. I allefall så ser det sånn ut... Det er det som er så frustrerende å se på...

Leave a comment:

• anderan
    replied
    Det jeg ikke forstår (og dette er ikke basert på gårsdagens kamp) er hvorfor vi legger opp til så mye balltrilling mellom stopperne. Wæhler og Tollås er gode på mye, men de er så svake ballspillere at jeg til tider savner pasningsfoten til Freddy. Og det sier litt

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by Trym View Post
    Det er en del av spillestilen... Det er fortvilende å se at ballen blir spilt på tvers eller bakover når vi er i overtall på overganger... Dessverre så er spillestil debatten lagt død...
    På blokka nesten før hver eneste kamp står "tempo". Tempo på ball og forflytninger. Ved å sende en ball forover, og helst hard ball foran en spiller som går på løp, kan vi slite ut motspillerne. I stedet får vi treige baller som går direkte til, eller bak, mottakeren. Dette er ikke i henhold til planen. Hvorfor spillerne ikke klarer dette aner jeg ikke, men det er altså ikke en del av spillerstilen trenerne ønsker.

Leave a comment:

• Trym
    replied
    Originally posted by VIFpatriot View Post
    Den ballbesittende, bakover og på tvers fotballen, får jeg mark av. Den forutsetter BEVEGELSE.
    Det er en del av spillestilen... Det er fortvilende å se at ballen blir spilt på tvers eller bakover når vi er i overtall på overganger... Dessverre så er spillestil debatten lagt død...

Når det er sagt så må ikke vi glemme at dette er vår første borte tap i år... Noe som er meget imponerende tatt i betraktning av forventningene før sesongen. Jeg tippet 5. plass. Vi ligger godt an en så lenge.

Leave a comment:

• Cubbis
    replied
    Originally posted by McCabre View Post
    Kjapp kommentar fra en som dessverre verken var på kampen eller fikk sett den direkte på TV:

Summen av deres kommentarer forteller meg at Kjetil Rekdal var dårlig. Det var også spillerne. I hvert fall dårligere enn Stabæk sine. I denne kampen.
    Vi burde ha skårt flere mål, og Stabæk burde skårt færre.

Dere er uenige om hvorvidt Alexander Mathiesen gjorde en god kamp. Av erfaring betyr dette at han gjorde det bra. Eller dårlig. Eller veldig bra, siden ingen faktisk har sjekka hva han gjorde.

Simon Larsen får kritikk fra minst en debattant. Det er overraskende få! Dette må bety at han var vår beste. Hadde han gjort en eneste feil ville han blitt bedt om å gå (uten kostnad for Vålerenga) innen post nummer 4.

Det er stadig folk som har oppdaga at vi har noen middelaldrende folk på laget. Denne gangen er det en som påpeker at Grinheim kanskje ikke kan regnes som talent lengre. Jeg noterer meg det.

Til tross for en viss uenighet ser det ut til at avstemninga kårer Kjetil Rekdal til Norges dårligste coach, med knapp margin. Jeg noterer dette som interessant, særlig med tanke på at det bare er dager siden han utvilsomt og unisont var Norges beste.

Deshorn Brown som bare har fått permanent bolig og familien sin på plass for noen få uker siden, er ferdig i Vålerenga. Han har ingen kvaliteter som vi trenger. Når treneren sa at han var et talent for framtida, så var det åpenbart feil. Framtida er alltid 1. april.

Daniel Braathen er visstnok litt opp og ned i prestasjonene. Dette har sjokkert mange forumdeltagere, men flere ønsker at han signerer ny kontrakt.

mvh
    En forumobservatør

PS: Nå avsløres det også, andre steder i forumet, at vi muligens ikke vil fylle vårt nye stadium i hver kamp i 2017, og at verda muligens ikke står til påske.
    Bra humor :-D

Leave a comment:

• VIFpatriot
    replied
    Er enig med aperopet. Den eneste som kan få godkjent etter fadesen i går, er Alex. Han var den eneste som bevegde seg der fremme, og var på flere gode løp. Enten ble ballen slått for sent, eller så kom det en av disse jævlig irriterende støttepasningene. Vi prøver jo ikke en gang å utnytte potensielle overganger. Mulig vi har vært bedre defensivt i det siste (i går var det ræva også), men offensivt er vi helt ute å kjøre. Ingenting stemmer, og det gjorde det heller ikke mot Lillestrøm. Den ballbesittende, bakover og på tvers fotballen, får jeg mark av. Den forutsetter BEVEGELSE.

Leave a comment:

• Grydis
    replied
    Det var håpløst i går, men i dag er bilder fra kampen ute: http://www.grydis.no/blog/2015/08/02...peligaen-2015/

Leave a comment:

• McCabre
    replied
    Kjapp kommentar fra en som dessverre verken var på kampen eller fikk sett den direkte på TV:

Summen av deres kommentarer forteller meg at Kjetil Rekdal var dårlig. Det var også spillerne. I hvert fall dårligere enn Stabæk sine. I denne kampen.
    Vi burde ha skårt flere mål, og Stabæk burde skårt færre.

Dere er uenige om hvorvidt Alexander Mathiesen gjorde en god kamp. Av erfaring betyr dette at han gjorde det bra. Eller dårlig. Eller veldig bra, siden ingen faktisk har sjekka hva han gjorde.

Simon Larsen får kritikk fra minst en debattant. Det er overraskende få! Dette må bety at han var vår beste. Hadde han gjort en eneste feil ville han blitt bedt om å gå (uten kostnad for Vålerenga) innen post nummer 4.

Det er stadig folk som har oppdaga at vi har noen middelaldrende folk på laget. Denne gangen er det en som påpeker at Grinheim kanskje ikke kan regnes som talent lengre. Jeg noterer meg det.

Til tross for en viss uenighet ser det ut til at avstemninga kårer Kjetil Rekdal til Norges dårligste coach, med knapp margin. Jeg noterer dette som interessant, særlig med tanke på at det bare er dager siden han utvilsomt og unisont var Norges beste.

Deshorn Brown som bare har fått permanent bolig og familien sin på plass for noen få uker siden, er ferdig i Vålerenga. Han har ingen kvaliteter som vi trenger. Når treneren sa at han var et talent for framtida, så var det åpenbart feil. Framtida er alltid 1. april.

Daniel Braathen er visstnok litt opp og ned i prestasjonene. Dette har sjokkert mange forumdeltagere, men flere ønsker at han signerer ny kontrakt.

mvh
    En forumobservatør

PS: Nå avsløres det også, andre steder i forumet, at vi muligens ikke vil fylle vårt nye stadium i hver kamp i 2017, og at verda muligens ikke står til påske.

Leave a comment:

• maestro
    replied
    Originally posted by FrankO View Post
    Jakten på en sentral midtbanespiller må i hvert fall intensiveres da Stengel er ute mot Tromsø. Hvem skal spille i hans plass om vi ikke får tak i noen?
    Hmmm, var ikke det gult kort nr.4 på Stengel? Kunne trengt en Rino Falk Larsen på midten i dag for å "harve opp" litt midtbane. Braaten var fullstendig katastrofe i dag, gjorde han noe riktig ( ble rett nok bortdømt ved et par anledninger pga fysikken sin, men pasningskvaliteten hans var det G-7 klasse over).

Leave a comment:

• Muppetkokken
    replied
    Ikke verdens beste kamp i dag. Jeg var naiv og trodde det skulle bli action i Stabæks 16-meter. Det ble det ikke, men det ble noen bilder allikevel. De finner dere her (Flickr).

Leave a comment:

• rad11vb
    replied
    Mye som var galt i dag. Men de to baklengsmålene skuffet aller mest. Å løpe ved siden av på nr en og falle og falle og ikke støte på nr to. Juniorfeil. Så flere ganger som mot lsk at stengel og Grindheim blir liggende for lavt samtidig. Og hvorfor skal de ned å hente ball hele tiden???? Finn dere rom høyere i banen. En gang så var stengel og Grindheim våre to bakerste når vi gikk i angrep. Helt horribelt. Og noen ganger presset spissene bra sammen. Igjen lå midtbanen altfor lavt og Stabæk kunne vende opp og trille mellom våre menn. Så at det samla presset var så dårlig var den største grunnen til tap i dag slik jeg ser det.

Leave a comment:

• VVV
    replied
    Sykt dårlig kamp. For lavt energinivå og bøttevis med personlige feil - en kollektiv svikt som flere har vært inne på. Stabæk var flinke til å spille oss ut av stil, noe som ble ekstra tydelig de få gangene vi faktisk fikk til å trille litt ball. Når vi i tillegg ikke har noe å by på innenfor deres 16 så går det sånn. 6 dager å snu det på, så er vi på sporet igjen. Ære være.

Leave a comment:

Working...
X