Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga er på vei hjem / grunnsteinnedleggelsen er over!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jeg antar forskjellen går på at Øst & Vålerenga tjener mer på det som blir kjøpt innafor gjerdet og dermed ønsker at de som vil ha øl også kjøper mat der..?
    Om ikke så er tilfellet ser jeg ikke problemet med å ete en kebab til pilsen så lenge det ikke er inne på Øst.

Comment

• Originally posted by j_robber View Post
      Jeg antar forskjellen går på at Øst & Vålerenga tjener mer på det som blir kjøpt innafor gjerdet og dermed ønsker at de som vil ha øl også kjøper mat der..?
      Om ikke så er tilfellet ser jeg ikke problemet med å ete en kebab til pilsen så lenge det ikke er inne på Øst.
      Mulig du er inne på noe der. Men folk ble veldig forvirra når de gikk fra et område med matboder over til et annet (der det også var matboder, i hvert fall en), og så måtte sluke kebaben før de slapp inn. Og å bli fratatt ei flaske vann - hva i herrens navn er argumentet for det? Hele greia framstår bare smålig og uvennlig.

Comment

• Originally posted by Farmor View Post
        Mulig du er inne på noe der. Men folk ble veldig forvirra når de gikk fra et område med matboder over til et annet (der det også var matboder, i hvert fall en), og så måtte sluke kebaben før de slapp inn. Og å bli fratatt ei flaske vann - hva i herrens navn er argumentet for det? Hele greia framstår bare smålig og uvennlig.
        Alle skjenkesteder gjør dette for å ha sitt på det tørre i tilfelle skjenkekontrollen kommer på besøk. Ref:

https://lovdata.no/dokument/SF/forsk...EL_9#%C2%A79-3

§ 4-4.Det må påses at gjestene ikke nyter medbrakt alkoholholdig drikk, eller medtar alkoholholdig drikk når de forlater skjenkestedet.
        Med det trykket som er på vei inn til ØST på kampdag vil jeg anta at vaktene ikke har kapasitet til å sjekke alle flasker for om de inneholder vann eller vodka. Prøv å ta med en flaske vann inn på et fullt utested i Oslo sentrum en lørdag, så får du samme svaret. Her synser jeg: Det kan virke firkanta, men hvis Øst får inndratt skjenkebevilgningen blir det kjapt kroken på døra. Den risikoen kan de ikke ta.

Comment

• Originally posted by Mikkell View Post
          Alle skjenkesteder gjør dette for å ha sitt på det tørre i tilfelle skjenkekontrollen kommer på besøk. Ref:

https://lovdata.no/dokument/SF/forsk...EL_9#%C2%A79-3

Med det trykket som er på vei inn til ØST på kampdag vil jeg anta at vaktene ikke har kapasitet til å sjekke alle flasker for om de inneholder vann eller vodka. Prøv å ta med en flaske vann inn på et fullt utested i Oslo sentrum en lørdag, så får du samme svaret. Her synser jeg: Det kan virke firkanta, men hvis Øst får inndratt skjenkebevilgningen blir det kjapt kroken på døra. Den risikoen kan de ikke ta.
          Ser poenget med sjenkekontroll. Men: Det var verken fullt eller mye trøkk da jeg observerte disse hendelsene, og det hadde vært fullt mulig å sjekke både vannflasker og for den saks skyld kebaber. Det var ikke så mange av dem. Folk flest oppfatter jo hele plassen som Vålerenga-hjemmet sitt, men denne gangen fikk jeg et flashback til Ullevåltida. Sorry, skal slutte å mase om dette nå. Tar heller en pils før kamp på Vertshuset neste gang

Comment

• Originally posted by Farmor View Post
            Kan godt det. Så det er Øst som har myndighet også i området utenfor sin egen inngjerding?
            ØST eies og drives av Klanen og har et inngjerda område. Alt utenfor er det Vålerenga Fotball Elite som står bak.

ØST har både mat- og drikkeservering. Siden vi er såpass gode naboer som vi er så kan vi begge selge mat og drikke på hvert vårt område, men ØST tillater ikke medbrakt på sitt område.

Comment

• Originally posted by Morten E View Post
              Noen som vet hvordan status er med det området ved Innspurten som VIF ønsket å selge til boligbygging?
              FrankO: Du som er innsatt i det meste☺☺ Vet du hvordan det ligger an?
              Vet du forresten hvor Rema 1000 kommer ligge i på stadion?

Comment

• Originally posted by Morten E View Post
                FrankO: Du som er innsatt i det meste☺☺ Vet du hvordan det ligger an?
                Vet du forresten hvor Rema 1000 kommer ligge i på stadion?
                Har spurt Stig-Ove om det første, men ikke fått svar. Skulle tro han hadde en stadion å passe på...

Rema 1000 vil ligge der barnehagen er nå, bare på motsatt side vis-a-vis Sjappa. Under concoursen på en måte.

Comment

• Er det avklart når Rema skal åpne?
                  Har en kompis som bor i nabolaget og gleder seg vilt til en butikk i gangavstand :-)

Comment

• Originally posted by FuriousMachine View Post
                    Er det avklart når Rema skal åpne?
                    Har en kompis som bor i nabolaget og gleder seg vilt til en butikk i gangavstand :-)
                    Han har jo Matkroken i Karl Staaffs vei på Ulven da

August/september, eller i hvert fall i høst, er planen.

Comment

• Originally posted by FrankO View Post
                      Han har jo Matkroken i Karl Staaffs vei på Ulven da

August/september, eller i hvert fall i høst, er planen.
                      Supert, takk for info :-)
                      Han bor på Vallefaret, så Hasle er vel nærmere. Men Rema blir jo supernærme!

Comment

Har spurt Stig-Ove om det første, men ikke fått svar. Skulle tro han hadde en stadion å passe på...

Rema 1000 vil ligge der barnehagen er nå, bare på motsatt side vis-a-vis Sjappa. Under concoursen på en måte.
                        Perfekt☺ Stort takk for svar!

Comment

• FrankO, angående graffiti, så er det vel bare å snakke med Pay2 fra Warlocks (en av de beste grafitti artistene i landet), skader ikke at han er Enga supporter heller. Skal vel ikke ha så mye mer for jobben enn at dere dekker maling og spray
                          "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Litt synd du kaller konseptet for latterlig. Men de er klar over lydproblemene, men har ikke klart å løse det ennå.
                            Fungerte mye bedre idag. Bra jobba!!

Comment

Working...
                            X