Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga er på vei hjem / grunnsteinnedleggelsen er over!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by christer1913 View Post
    Det finnes fantastiske løsninger resten av stadion På patriot tribunen kan du stå på de 3 øverste radene og sitte ellers. Der kan man synge og hoie hvis man vil. Med safe standing får man ikke sitteplass til alle hvis tribunen fylles opp, og da blir det sikkerhetsproblem.
    Drar jeg der så blir jeg alene. Da er det bedre fra sofaen.

Har vært inne på fotball.no, og lest litt på retningslinjene på infrastrukturen. Slik jeg tolker det så er det kun lov til 1000 ståplasser på ett felt med mindre seter og (ikke eller) godkjente bølgebrytere er montert. Setene skal kunne låses, og ved det tolker jeg at de skal kunne låses, ikke skrus helt fast. Altså at de skal kunne benyttes hvis nødvendig. Og at hvis det kun er ståplasser, er det maksimalt 1000 tilskuere som er tillatt.

Fra I.10, punkt 4:

Maksimalt antall tilskuere på hvert enkelt ståplassfelt fremgår av stadions sikkerhetssertifikat, men skal ikke overstige 1000 personer. Unntak der det er montert godkjente stoler (ref. Norsk Klubblisens for Tippeligaen og Adeccoligaen) hvor setet kan låses i oppreist stilling, kombinert med bølgebryter i ryggen på stolen foran.
    Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

• Mulig jeg ordla meg feil. Setene er låst i oppreist stilling. Når vi skal spille europacup, og det er krav om kun sitteplasser, vil setene bli låst i sittende stilling.

Alt er selvsagt godkjent av NFF for lenge siden.

Dette er en ståtribune. Resten av stadion er sittetribuner.

Comment

• Originally posted by FrankO View Post
        Mulig jeg ordla meg feil. Setene er låst i oppreist stilling. Når vi skal spille europacup, og det er krav om kun sitteplasser, vil setene bli låst i sittende stilling.

Alt er selvsagt godkjent av NFF for lenge siden.

Dette er en ståtribune. Resten av stadion er sittetribuner.
        Så det går altså ikke an å vippe ned setet hvis man skulle behøve det.
        Ergo er det skrudd fast, låst med pinne, lås eller liknende..?

Det beste, syns jeg, er å kunne sette seg ned i pausene og hvile litt. Å stå på betong i 2 timer ++ er ikke godt for kroppen, uansett sko. Men er enig med alle andre at man står på kamp. Jeg sitter aldri mens kampen pågår.

Fagermo 2020

Comment

• Originally posted by wanderer View Post
          Så det går altså ikke an å vippe ned setet hvis man skulle behøve det.
          Ergo er det skrudd fast, låst med pinne, lås eller liknende...
          Ta med en unbrakonøkkel og lås opp selv, problem solved.

SinnasnekkernDuck.
          Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

• Originally posted by LameDuck View Post

SinnasnekkernDuck.
            På bortefeltet i Drammen er det bare å bruke en husnøkkel, så er den låst opp. Er nok det samme her.

Comment

• Originally posted by LameDuck View Post

SinnasnekkernDuck.
              Hehe. Er nøden stor for mange så blir de nok vippa ned. Personlig veit jeg ikke om jeg kommer til å gjøre det. Men de fleste slike løsninger har som regel et slags felleshøl. Men det er heller ikke aktuelt å sitte på kamp. Jeg står for å se fotball. Så enkelt er det.

Men si meg, hvis det er krav om å sitte under europacup, hvordan skal folk se noen verdens ting med de bølgebrytere foran synsfeltet. Regner med at det er meningen at man skal stå uansett, så da skjønner jeg ikke helt hvorfor man i det hele tatt krever at de skal være sitteplasser der når alle vet at folk uansett kommer til å stå. Kunne like gjerne bare satt opp bølgebrytere uten seter.

Safe standing blir litt si; vi hører hva dere sier og krever, men vi bryr oss ikke. Vi har derfor laget muligheten til å stå uansett, med relativt ubrukelige seter.

Fagermo 2020

Comment

• Originally posted by wanderer View Post
                Men si meg, hvis det er krav om å sitte under europacup, hvordan skal folk se noen verdens ting med de bølgebrytere foran synsfeltet. Regner med at det er meningen at man skal stå uansett, så da skjønner jeg ikke helt hvorfor man i det hele tatt krever at de skal være sitteplasser der når alle vet at folk uansett kommer til å stå. Kunne like gjerne bare satt opp bølgebrytere uten seter.

Safe standing blir litt si; vi hører hva dere sier og krever, men vi bryr oss ikke. Vi har derfor laget muligheten til å stå uansett, med relativt ubrukelige seter.
                Det er som du sier bare for å blidgjøre UEFA. Det vil jo være et supporterfelt også i europacup, så det er nok ingen som vil finne på å sitte uansett.

Comment

• Når er navnet på stadion klar?

Er det noen som kan fortelle litt av prosessen i dette?

Fagermo 2020

Comment

• Synes rekkverk over innganger og ved rad 1 virker vel litt høye som nevnt tidligere. Er ikke sånn over inngangene på Ullevaal. Har jo ikke prøvd selvfølgelig. Men de virker utifra bilder i overkant høye slik at de kommer midt i synsvinkel. Men ting og tang kan alltids rettes på i såfall. Uansett synes jeg stadion blir dritfin. Intimt og bra.

Comment

• Originally posted by VVV View Post
                      Ja! Hva skjer forresten med "graffiti-veggen" som skulle males opp på supportertribunen? Hadde vært rått med noe skikkelig sprekt
                      Det lurer jeg på også. Hvem har isåfall tatt på seg/fått ansvaret for dette?
                      Må jo være en haug av Vålerenga-sympatisører i grafittimiljøet. Første som slår meg er Aslak fra Gatas, han må jo kjenne noen.

Forslag til hva vi kan ha på veggen:

Jeg vil se Sankt Hallvard som kaster piler etter livredde bønder. En brennende traktor. Den tasmanske djevel i kongeblå drakt. "Elsket og hatet". "Mot rasisme". Sotahjørnet. De gamle trehusene på Vål'enga. Noen etterligninger av enkelte legender i klubben. Selve logoen. Og kjerka såklart.

Det burde vel duge ☺

Comment

• Vær så snill: Ikke grafitti.

Comment

• Gratulerer med innlegg nummer 1.000 i tråden Gorg Graffiti blir kjempekult det, når det gjøres riktig.

Synes kanskje en del av forslagene dine var litt vel trauste EngaForAlltid :P Det er liksom litt sånn "for typisk". Og hva Taz liksom har med VIF å gjøre har jeg aldri skjønt.

Det er mye bra inspirasjon der ute, jeg liker jo godt Ajax sin graffitivegg som jeg har linket til tidligere. Er også muligheter for graffiti i alle tribuneinngangene, hvertfall på Supportertribunen. Rapid Wien og Brøndby har noe av det. Alt er bedre enn nitrist grå, kjedelig betong!

Bilde 1
                          Bilde 2
                          Bilde 3
                          Bilde 4
                          Bilde 5
                          Bilde 6
                          Bilde 7

Og veldig enig i at området ved spillertunnelen har stort potensiale. "Drep dem, Vål'enga, drep dem!" skulle jeg gjerne hatt på den ene veggen der.

Comment

• Er ikke selv noen stor fan av grafitti i utgangspunktet, men hvis det er forseggjort og forståelig, og ikke masse tullbakk skrevet i forskjelligefarger, men ordentlige motiver kan det fungere og bidra til gi supportertribunen et særpreg. Det har noe med at supportertribunen skal fremstå som nettopp det. Her er det fansen som "bor" og skal føle seg hjemme og det styrker klanimaget.

Comment

• Originally posted by Cyrus View Post
                              Graffiti blir kjempekult det, når det gjøres riktig.

...

Det er mye bra inspirasjon der ute
                              Ja, mye fet gatekunst å hente ideer fra!
                              "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

• Originally posted by VVV View Post
                                Ja, mye fet gatekunst å hente ideer fra!
                                Sitter og ser på Sverige mot Frankrike nå på Eurosport.
                                Friends arena har også en betongvegg på ca 2m. fra første seterad til banen. De har hengt opp reklame rundt hele stadion der.
                                Er vi sikra slik at det ikke blir hengt reklame der under enga kamp?

Det samme er på color line stadion:

https://www.google.no/search?q=color...PzNQCopitIQRM:

Der er det både reklame på gjerdene og betong veggen.
                                Det er kjipt hvis man lager masse kul grafitti så blir det hengt reklame over

Friends arena har forresten kun en stolpe som sikring ikke et helt gjerde.
                                Er det spesielle regler i Norge?

http://footballtripper.com/friends-a...ckholm-sweden/

Comment

Working...
                                X