Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rasistiske tilrop på kamp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rasistiske tilrop på kamp

Har sitti siden igår og vurdert om jeg skulle si noe om dette. Under kampen mot Stabæk igår var det ved flere anledninger folk som skrek ut jævla svarting osv... Er dette noe vi som supportere skal måtte akseptere? Kjente på et skikkelig sinne igår som jeg ikke har gjort på flere år, og det ga meg ikke lysten til å dra på bortekamp på en stund. Forfylla, rasistiske VIF supportere er for meg en gruppe bønder som jeg ikke vil identifiseres med
    "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Det er totalt uakseptabelt.Så mye tid og krefter vi har brukt på å bekjempe dette problemet.Veldig ødeleggende vis vi faller tilbake på gamle synder!

Comment

Helt uakseptabelt.

Comment

Var det ingen som sa fra til disse på kampen? Er selvjustisen borte?

Comment

Originally posted by FrankO View Post
          Var det ingen som sa fra til disse på kampen? Er selvjustisen borte?
          Var ingen som sa ifra, og personlig sto jeg helt alene ute på kanten, kunne bare riste på hue. Var noen rader mellom oss, så skulle jeg ha gjort noe så måtte jeg ha klatra over noen stolrader
          "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Rasisme er lavmål og uakseptabelt Bra du tar det opp her. Klubben er jo sterkt engasjert i det antirasistiske arbeidet, og trenger å få denne tilbakemeldingen så det tas tak også fra klubbens side.

"Kjeften på deg, din jævla rasist!" er en fin måte å si fra på der og da, men så skal en jo ha dagsformen inne også. Og kanskje løpeskoa på
            "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Har ikke noe å si om du er på den andre siden av stadion. Du hyler ut noe som passer tilfellet, så lenge du ikke risikerer å bli angrepet etterpå. Må være en som roper først så kommer flere til automatisk, sikkert flere som tenker som deg.

Comment

Originally posted by Loke View Post
                Var ingen som sa ifra, og personlig sto jeg helt alene ute på kanten, kunne bare riste på hue. Var noen rader mellom oss, så skulle jeg ha gjort noe så måtte jeg ha klatra over noen stolrader
                Hørte (heldigvis) ikke noe sånt i går der jeg sto, midt i skjæringspunktet Klanen/Ikaros. Sier ikke med det at dere ikke hørte det dere skriver, det er bare undermål og flaut. Kunne folk vært litt mer gira på å synge enn å stå å slenge dritt til egne spillere og motspillere, hadde vi kommet langt. Dessverre er det for mange som jaller nedpå altfor mye øl før kamp. Snakka til en drita fyr som bare slang sure meldinger mot Braaten, enten han var involvert i spillet eller ikke. Det gikk dog heldigvis ikke på hudfarge.
                Vi er Vål'enga!!

Comment

Vil og påpeke at dette ikke kom fra unggutta som frekventerer 227, men av godt voksne klansmedlemmer

Comment

Kan si mye om ungutta på 227, men rasister er dem ikke.

Hørte litt av det samme under LSK-kampen, mye referering til de 'jævla svartingene' på Lillestrøm

Comment

Å heie på Vålerenga, og å være rasist er på ingen måte forenlig med hverandre.. Det blir totalt meningsløst. Selvmotsigende! Kanskje en dårlig sammenligning, men får meg til å tenke på et av de nett-trollene vg portretterte for litt siden, som var mot innvandring, men gift med en innvandrer. Omtrent like logisk!

Comment

Vi har vært "klubben for alle" og "mot rasisme" i en årrekke, synd hvis dette skal bli borte i hode til de som følger laget... Kunne kanskje vært noe vi kunne ha dratt mere frem på feks "børst og ball" eller lignende?

Comment

Originally posted by Loke View Post
                          Vi har vært "klubben for alle" og "mot rasisme" i en årrekke, synd hvis dette skal bli borte i hode til de som følger laget... Kunne kanskje vært noe vi kunne ha dratt mere frem på feks "børst og ball" eller lignende?
                          Må vi virkelig ha enda mer av det greiene der? Det Vålerenga samfunn gjør må da holde i massevis. Vi er en fotballklubb.

Jeg er selvsagt i mot å kalle folk "svartinger", men jeg er heller ikke begeistra for muslimer og deres "religion", grunnet menneskesyn og dyrebehandling, uten at det gjør meg til rasist av den grunn.

Comment

Ingen vits å dra religiøse fanatikere inn i dette... En kan ta et standpunkt mot rasisme uten å godta religiøs fanatisme... Vi har mange spillere i klubben, både på a-laget og nedover i rekkene som er muslimer, trenger ikke putte de i samme bås som IS, al quida osv... En drittsekk er en drittsekk uansett hudfarge

Comment

Ja, vi får si det sånn....

Comment

Working...
                              X