Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvorfor selger vi Ruben Kristiansen??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvorfor selger vi Ruben Kristiansen??

Halla folkens

Jeg får liksoms følelsen av at vi er "flinke" til å selge spillere til andre klubber, som blir viktige brikker i de nye klubbene og "får det til" der, mens vi henter inn nye, for oss, uskrevne blad fra inn og utland.

Derfor burde jeg vel egentlig ikke bli overrasket over at vi selger Ruben Kristiansen, men det gjorde jeg allikevel...

Jeg synes han har vært et friskt pust og har en fart og løpsvilje som topper resten av bakrekka.

Kan noen opplyste greie ut om hvorfor?

Lydkjell

Svar finnes her: http://www.aperopet.no/?p=2184

Comment

Der var svaret, takker for link!!

:-)

Comment

Originally posted by Lydkjell View Post
        Der var svaret, takker for link!!

:-)
        Artikkelen svarer ikke på alt, men endel. Jeg synes Ruben var en god spiller for oss og hadde perioder med svært godt spill.

Jeg synes det er kjipt å selge han videre til Brann. Han blir en solid forsterkning der.
        Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Han er vært alltfor utrygg i posisjonen sin i år, og har ikke klart å forsvare plassen sin på førstelaget til tross for at vi mangler alternativer på venstrebacken.

Jeg f

Comment

Klubben tar enorme steg om dagen på banen samt utenfor. Ruben har ikke tatt stegene sine. Vært til tider dårlig med både Niklas og Sivert. Perfekt å få dem ut. Åpner for nye bedre spillere som hever oss mot ett seriegull innen få år.

Comment

Originally posted by O.S.L.O. View Post
              Klubben tar enorme steg om dagen på banen samt utenfor. Ruben har ikke tatt stegene sine. Vært til tider dårlig med både Niklas og Sivert. Perfekt å få dem ut. Åpner for nye bedre spillere som hever oss mot ett seriegull innen få år.
              Han var 26 da han kom til oss, hvilke steg kunne vi forvente at han tok?

For meg virker denne overgangen merkelig. Hvis han ikke er god nok gjorde klubben en dårlig jobb da han ble kjøpt, enkelt og greit. Og ang argumentet med at klubben har behov for andre spillere nå enn da han kom, hvor mye har ting endret seg på litt over 1 år? Når det gjelder spillerlogistikk håper jeg virkelig klubben klarer å planlegge lengre enn det når de kjøper spillere, ellers blir det mye ut og inn ettersom tabellposisjonen endrer seg fra år til år.
              Serimester 2018!

Comment

Vi selger Ruben fordi han har for mange mangler. Han ga oss fart i bakre 4'ern da vi trengte det, men nå trenger vi en som kan heve vårt offensive spill mer. Han er bra på små flater, men som nevnt mange ganger før, så er han for nølende offensivt og slår rett og slett dårlige innlegg? Hvor mange assists har han hos oss?? En offensiv back bør ha mellom 5-10 assists pr sesong mener jeg..

Comment

Originally posted by Tony2 View Post
                  Han var 26 da han kom til oss, hvilke steg kunne vi forvente at han tok?

For meg virker denne overgangen merkelig. Hvis han ikke er god nok gjorde klubben en dårlig jobb da han ble kjøpt, enkelt og greit. Og ang argumentet med at klubben har behov for andre spillere nå enn da han kom, hvor mye har ting endret seg på litt over 1 år? Når det gjelder spillerlogistikk håper jeg virkelig klubben klarer å planlegge lengre enn det når de kjøper spillere, ellers blir det mye ut og inn ettersom tabellposisjonen endrer seg fra år til år.
                  Ja, 26 år er veldig ikke akkurat gammelt? Når du da spiller deg ut av landslags diskusjon samt blir svakere for hver kamp er det en no brainer. Man burde forvente at han tok opp fighten for å sloss seg tilbake fremfor stivne totalt. Samme med Niklas. Krise... Stengel derimot. Fant seg ikke i å være bak Sivert i køen. Viser styrke.

Comment

Jeg må ærlig innrømme at jeg fatter ikke at vi solgte Ruben. Sesongen før herjet han og Rasmus sammen på venstresida og Ruben var vanvittig viktig for oss og avverget kontringer med sin hurtighet. Hvis vi skal drive å selge spillere pga en dårlig/halvdårlig sesong, ja da burde jo Zahid vært solgt for lengst hvis vi skal sammenligne han fra i fjor...så dette salget her fatter jeg bare ikke. Han kommer til å bli dritviktig for Brann og t.o.m scora nå for litt siden i tillegg. 😂👍🏻Dette synes jeg var en bommert av klubben.

Comment

Enig, dette var en flause. Venstresiden vår er svekket ut sesongen

Comment

Jeg tror grunnen til at vi solgte Ruben er fordi vi fikk et tilbud som vi syns var godt, i tillegg til at vi var interessert i å forsterke denne posisjonen. Så tipper jeg vi hadde god tro på at vi skulle få en av de to vi var interessert i. I tillegg ble han jo benka til fordel for Näsberg før han ble solgt også, så han ble ikke vurdert som et klart førstevalg uansett. Jeg ser ihvertfall logikken i tankegangen. Så kan man si i etterpåklokskapens ånd at det var en dårlig avgjørelse. Men hvis vi hadde klart å få på plass en forsterkning i dette vinduet, og først solgt Ruben i januar for mindre enn nå, så hadde det vært feil også. Er forøvrig enig i at han var god ifjor og at vi burde gitt han mer tid, men det kan jo tenkes at Ruben selv ville bort, og hvis valget var mellom en misfornøyd spiller i stallen eller penger, så veit jeg hva jeg ville valgt. Vil påpeke at dette kun er synsing fra min side.

Comment

Sportslig er vi svekka. Men det var et ønske fra Trøim å selge han nå, enn å la han gå gratis neste sesong. Så økonomisk er det jo et pluss, men synd vi ikke fikk hentet en langsiktig erstatter.

Comment

Økonomi var nok en årsak, men på meg virket det nesten som om Ruben ikke fungerte så godt i rollen som venstre back i år som i fjor. Han kom vel inn i sommervinduet i 2014 og forlot Enga et år senere. Da han kom, var han på oppadgående og vel i landslagsdiskusjonen også om jeg ikke husker feil, men noe skjedde i vinter og han virket ikke like sikker denne sesongen. Andre har nevnt "manglende evne til å ta kritikk" og en episode da han ble bytta ut mot RM, som kan tyde på at relasjonen til Rekdal, ikke var den beste (spekulasjon).

Ruben i form og med selvtillit i par med Lindkvist, utgjorde definitivt en av de beste venstre sidene i TL i 2014. Synd pila pekte i feil retning og jeg tror Lindkvists skade, faktisk også påvirket Rubens trygghet i rollen...
                            \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

Da har Jääger bidratt med mer målpoeng i løpet 3 kamper, enn det Ruben bidro med i løpet av 1 og 1/2 sesong.

Comment

Working...
                              X