Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rbk - Vålerenga søndag 16.august kl. 18

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vanskelig ikke å sitte skuffa igjen, men jeg syns gutta stort sett jobber bra. Utrolig urutinert av Lundström, og det er der vi taper kampen. Alt kunne skjedd ellers..
    Fantastisk fett å se Sander Berge! At vi i det hele tatt har brukt Heltne Nilsen når vi har dette talentet!
    Godt også å se DFH og Lindkvist tilbake fra start! Dem trenger vi!

Ellers er Helland en kødd og alt det der, men nå skal vi knuse Molde og sikte oss inn på 3. plassen og Europa!

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
      Klart at 18 måneder også er "noen måneder". Bradley er utvilsomt et god trener, men jeg er uenig i "De bruker bare noen måneder på å bygge opp et medalje lag, mens vi må bruke noen sesonger..."

2014 var "år null" for både Rekdal og Bradley. Begge har ligget på medaljeplass stort sett hele sesongen. Stabæk har hatt mye flaks i år, spesielt med skader, uten at det gjør prestasjonen deres dårlig. Ingen har ennå tatt medaljer, men jeg er ganske sikker på at for Stabæk er dette as good as it gets. Stabæk er nok nærmere et nytt Haugesund anno 2013 enn noe stabilt topplag over tid, mens vi bygger en tropp som skal kjempe om gull i flere år.

Derfor mener jeg at sammenlikningen din er litt feil.
      Vi er enige, men du bare utdyper det bedre enn meg. Ang. din spådom om utfallet til Stabæk så avhenger det veldig av om Bradley blir eller ikke. Blir han tviler jeg på din spådom. Både flaks og dyktighet er en dyd i fotballen, men en av de viktigste faktorene er progresjon og evnen til å snu kamper til ens fordel. Akkurat det kan jeg ikke se hos oss. Faktisk så syns jeg ser det motsatte... Om det skyldes treningsmengde eller mangel på kunnskap etc. skal jeg ikke mene noe om, men at noe ikke stemmer er helt åpenbart. Å bygge for fremtiden er bra, men da burde vi ha sett konturen av noe nå. Kampen i går syns jeg beviser at det mangler enormt mye. Ja, vi hadde en bra 1. omg. defensivt, men fremover var det rett og slett ingenting... Rekdal sa før kampen at rbk uansett scorer på lerkendal derfor må vi score flere. Da skjønner jeg lite av hvorfor ikke Rekdal satset mer offensivt...

Comment

• Helland er en kødd som ikke kan stå på beina. Skam for norge!!!
        Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Mener det var en tabbe å benke Ghayas igår!
          Ok, han trengte en pause muligens, men synes Reka burde ha valgt en annen kamp å gjøre dette eksempelet.
          Med Lindkvist, Moa og DFH som såpass usikre kort, med tanke på at de langt fra er 100% klare til å spille 90 minutter, så fikk vi ekstra mye problemer når vi fikk en mann utvist. Kunne heller benka Ghayas, en annen kamp, da vi har gjort oss ferdig med overgangsvinduet og fått de andre i litt bedre form.

Comment

• Ja, da var det gjort og jeg synes faktisk at vi presterte bedre enn jeg hadde fryktet helt til utvisningen. Altså 50 minutter godkjent i min bok. Etter det, ble det blytungt og utfallet måtte dessverre bli som det ble.

Sander Berge vår desidert beste sammen med KW og Sacha i kassa - uten de 2 sistnevnte, hadde dette blitt styggere. Når det gjelder Sander B, ble jeg mest imponert over den roen han viser med ballen og ikke minst den defensive jobbingen - her må vi huske på at dette er en svært ung spiller og innsatsen var etter min vurdering, langt over det som kan forventes. Pluss i boka til Rekdal for å tørre å gjøre slike uttak.

Og vi fikk se tendensen til hvor viktig DFH er i det offensive i denne kampen - med noe bedre grunnlag, kunne han ha stått 90 minutter. Lindkvist bar mer preg av å ha vært ute enn DFH og han har også vært ute lengre om jeg ikke husker feil.

De 2 gule til Lundström resulterte jo som det alltid gjør i rødt og Helland er en vrien spiller å møte som utnytter sin selvtillitt, fart og teknikk for alt det er verdt. Helland er ikke vondt å be når han har muligheten til å falle, men dette er jo også en del av spillet og det er i opp til gutta og dommeren, å være smarte nok til å kjenne til denne lite heldige delen av spillet... Lundström var sikkert klar over dette, men det gikk som det gikk... Etter dette, gikk lufta ut av ballongen og vi skapte fint lite fremover.

Ellers vanskelig å bedømme Hallberg utover at han hadde en del kritiske balltap. Men på den andre siden forsøkte han å spille fri Brown i helt riktig rom i første omgang. Det har vi sett alt for lite av så langt i sesongen og jeg håper dette er en del av spillet som kan forsterkes. Naturligvis mer rom mot Rbk enn vi normalt får, men det er slike baller Brown må fores med.

Da endte vi altså på 4 plass etter denne runden og vi skal ikke falle spesielt mye mer i forhold til inngangen til 2016. Som andre har vært inne på, kommer det flere nøkkeloppgjør fremover og vi er nødt til å få mer trøkk i det offensive.

Må også få berømme Stabæk i forhold til gårsdagens opphenting og ikke minst gi dem litt kred i forhold til hva de klarer å få ut av spillermaterialet - Mr. Bob Bradley virker rett og slett som en jævlig bra trenger... Kjenner ikke budsjettet til Stabæk, men antar at det er omtrent som vårt. Og det uten en onkel med trua og viljen til å "investere"...

Spenningen er i hvert fall der også fremover og det er vel det det handler om i det lange løp. Håper vi snart klarer å vise det mye omtalte toppnivået i 90 minutter og at vi klarer å gjenta dette. Bakover er vi mer solide enn på flere år og det gir jo en trygghet i seg selv...
            \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

• Originally posted by Trym View Post
              Rekdal sa før kampen at rbk uansett scorer på lerkendal derfor må vi score flere. Da skjønner jeg lite av hvorfor ikke Rekdal satset mer offensivt...
              Det har vært diskutert her inne litt tidligere, og konklusjonen er vel muligens at det ikke er Rekas uvilje mot å angripe, men lagets redsel for å gjøre det som er problemet. Altså at det knyter seg når vi skal framover på banen.

Ellers kan vi jo ta en titt på hjemmekampene mot både LSK og TIL for å se hvor lite vi klarer å skape framover for tida, sjøl mot svak motstand.

Comment

• Rekdal var et treningsprodukt som spiller, han kjenner igjen spillere som er som han selv.
                Hardt arbeid og god innsats. Ikke noe galt med det. Men det blir litt kjedelig i lengden.
                Rekdal er alt for høy på seg selv, mangler ydmykhet.
                Prøv deg med " I er sjef" når du bytter jobb neste gang. Folk vil le av deg, og tenke sitt.
                Det er klubben Vålerenga som skal være sjef, og Rekdal en vanlig ansatt , satt til å gjøre en jobb innenfor visse rammer.
                Det er ikke lenge før det rakner igjen.
                Gimme hope johanna

Comment

• En ting jeg skammer meg litt over er publikumsoppslutningen der oppe i kontrast til oppmøtet vi har på Ullevål... Nytter egentlig ikke å skylde på gammel glanstid, topp plassering i år eller at "de er eneste klubben i Trondheim" (ja de er eneste trønderklubben i Tippeligaen men vi er eneste Oslo klubben). Tror det kan være en ide å se på hva bønda har gjort for å trekke folk på kamp som de gjør i år
                  "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

• Originally posted by Loke View Post
                    En ting jeg skammer meg litt over er publikumsoppslutningen der oppe i kontrast til oppmøtet vi har på Ullevål... Nytter egentlig ikke å skylde på gammel glanstid, topp plassering i år eller at "de er eneste klubben i Trondheim" (ja de er eneste trønderklubben i Tippeligaen men vi er eneste Oslo klubben). Tror det kan være en ide å se på hva bønda har gjort for å trekke folk på kamp som de gjør i år
                    Men de er jo eneste klubb i Trondheim, akkurat som Brann er eneste klubb i Bergen osv.
                    Enga er bare en av flere klubber på Østlandet, som ikke alle klarer å identifisere seg med. Og mye av det skyldes resultater, og sammensetningen av menneskene som bor i Oslo.

Tror vi er på riktig vei nå, men tar litt tid å bygge opp et samhold i en by som Oslo.
                    Vi kan rett og slett ikke sammenligne oss med Bergen og Trondheim, fordi de er små nok til å ha entuasiasme til kun et lag.

Comment

• Sist jeg sjekket så hadde både ranheim og Åsane egne supportere, på lik linje med Skeid og Lyn... Så at de er eneste klubb i sitt område blir feil, men på lik linje med oss så er de eneste storklubb i sitt område per dags dato...
                      "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

• Hver gang vi taper en kamp, dukker det alltid opp noen få som må erklære at Enga suger - og at nå vil alt gå til helvete. Her er for eksempel de fire siste postingene til Calven:

Originally posted by Calven View Post
                        Må vøre blind dersom du ikke har fått med deg hvor svak Grindheim har vært i dag.
                        Vi var svake i dag. Det sier de pp TV2 også,hva var lyspunktene gutter?
                        Jeg kommer ikke på noe...
                        Når man har spilt litt fotball selv, så har man litt følelse for hva som er galt.
                        Vi hindrer de ikke i å spille, vi ligger for langt unna og når vi vinner ball virker det som vi ikke har noen plan. Vi spiller sideveis og bakover, null fremdrift, når vi i tillegg mister ball og gir Stabæk gode overganger.
                        Så blir det veldig vanskelig. ..
                        Det er ikke lenge før det rakner igjen.

Comment

Sist jeg sjekket så hadde både ranheim og Åsane egne supportere, på lik linje med Skeid og Lyn... Så at de er eneste klubb i sitt område blir feil, men på lik linje med oss så er de eneste storklubb i sitt område per dags dato...
                          Ranheim og Åsane har ikke de tradisjonene som de klubbene i vårt område har.
                          Å sammenligne Åsane og Ranheim, med klubber som Skeid, Lyn og til og med Frigg blir feil for meg ihvertfall.
                          Dessutten så har vi flere TL-konkurrenter rett utafor bygrensene.

Comment

Sist jeg sjekket så hadde både ranheim og Åsane egne supportere, på lik linje med Skeid og Lyn... Så at de er eneste klubb i sitt område blir feil, men på lik linje med oss så er de eneste storklubb i sitt område per dags dato...
                            RBK har en veldig stor posisjon, ikke bare i Trondheim men i hele Trøndelag.

Comment

• Originally posted by McCabre View Post
                              Det har vært diskutert her inne litt tidligere, og konklusjonen er vel muligens at det ikke er Rekas uvilje mot å angripe, men lagets redsel for å gjøre det som er problemet. Altså at det knyter seg når vi skal framover på banen.
                              Jeg hørte også Rekdal uttale dette. Spørsmålet er hvilken rolle han spiller i et som omtales som "lagets redsel". Er de redde pga ham?

Comment

• Er jo ingen tvil om at vi må begynne å skape sjanser igjen, for det har vi knapt gjort de siste kampene. Får vi ikke den offensive samhandlingen til å fungere bedre fremover, blir det ingen medalje.

Comment

Working...
                                X