Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rbk - Vålerenga søndag 16.august kl. 18

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by anderan View Post
    Jeg hørte også Rekdal uttale dette. Spørsmålet er hvilken rolle han spiller i et som omtales som "lagets redsel". Er de redde pga ham?
    Ikke bare Reka som har sagt det, har også hørt det fra Grindheim. Er ikke sikkert at denne usikkerheten er sånn at det bare handler om at de er redde for Reka. Jeg heller mere til at det handler om en generell angst for å gjøre feil, men at det er en treneroppgave er det ingen tvil om.
    Det er jo flere ting som kan gjøres med sånne problemer. Det mest opplagte er jo å gi gutta mer sjøltillit, og mer fokus på prestasjoner enn resultat. Men også for eksempel detaljert terping på bevegelser og offensive kombinasjoner vil hjelpe.

Comment

• Feil uttak av lag i går. Det gjorde at vi startet med et lag som ikke var samspilt. Hadde denne kampen kommet seinere på høsten ville vi tatt dem. Synes Stabæk er en klasse over det RBK presterer, men så lenge de har dommeren med seg, vil de vinne seriegull (de ble frarøvet seieren på Nadderud etter et totalt feil straffespark til RBK, når Stabæk ledet 2-0). Men, synes de er bedre enn på mange år, selv om Helland er en skam for RBK; kaster seg ved enhver anledning - latterlig.
      Blått og godt nyttår!

Comment

• Originally posted by Trym View Post
        Både flaks og dyktighet er en dyd i fotballen, men en av de viktigste faktorene er progresjon og evnen til å snu kamper til ens fordel. Akkurat det kan jeg ikke se hos oss. Faktisk så syns jeg ser det motsatte... Om det skyldes treningsmengde eller mangel på kunnskap etc. skal jeg ikke mene noe om, men at noe ikke stemmer er helt åpenbart. Å bygge for fremtiden er bra, men da burde vi ha sett konturen av noe nå. Kampen i går syns jeg beviser at det mangler enormt mye. Ja, vi hadde en bra 1. omg. defensivt, men fremover var det rett og slett ingenting... Rekdal sa før kampen at rbk uansett scorer på lerkendal derfor må vi score flere. Da skjønner jeg lite av hvorfor ikke Rekdal satset mer offensivt...
        Igjen er vi sikkert egentlig enige. Verken flaks eller dyktighet er nok alene, man må ha begge deler. Men det er også en sammenheng. Slår man ti innlegg inn i feltet og et går i mål via bakhodet på keeper og stanga så er det flaks. Men det er også dyktighet, for man har klart å komme i posisjon til at flaks blir en faktor.

Men i motsetning til deg synes jeg kampplanen var bra. Er ingen naturlov som sier at RBK alltid scorer og heller ingen som sier de kun scorer ett. Å la de løpe fra seg mens vi var 11 mot 11 fungerte bra. Hva som da hadde skjedd, hvis det forble 11 mot 11, er vanskelig å si. Jeg ser konturene av noe bra. Synd du ikke ser det samme.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
          Igjen er vi sikkert egentlig enige. Verken flaks eller dyktighet er nok alene, man må ha begge deler. Men det er også en sammenheng. Slår man ti innlegg inn i feltet og et går i mål via bakhodet på keeper og stanga så er det flaks. Men det er også dyktighet, for man har klart å komme i posisjon til at flaks blir en faktor.

Men i motsetning til deg synes jeg kampplanen var bra. Er ingen naturlov som sier at RBK alltid scorer og heller ingen som sier de kun scorer ett. Å la de løpe fra seg mens vi var 11 mot 11 fungerte bra. Hva som da hadde skjedd, hvis det forble 11 mot 11, er vanskelig å si. Jeg ser konturene av noe bra. Synd du ikke ser det samme.
          Jeg så konturen av noe bra tidligere i sesongen, men den har falmet veldig nå. Ja, det defensive har bedret seg, men offensivt virker jo helt planløst. Hvor mange ganger så vi ballen på siste tredjedelen mot rbk...?
          Som du sier, for at flaks skal bli en faktor, så må man komme til innlegg og for å komme til innlegg, må man angripe... Vi kan jo selvfølgelig spekulere i om hvordan det hadde gått om ikke Lundstrøm hadde blitt utvist. Det er selvfølgelig ingen lov som sier at rbk alltid scorer på lerkendal, men historikken sier at de har kun gått av lerkendalmatta en gang i år uten å ha scoret ( mot Vikingur). Inkl. tl, cup og tr.kamper. Da er man nødt til å prøve å angripe.

Når et lag står å stanger mot en mur i 20-30 min. så skal det andre laget etter hvert benytte muligheten til å gå på overganger, men vi ble nærmest stående i tillegg så syns jeg vi virket mer slitne en rbk. Faktisk så virket det som de hadde enda et gir å gå på. Da syns jeg det blir vanskelig å se progresjonen i det laget holder på med. Selvfølgelig ikke bare ut i fra denne ene kampen.

Comment

• Originally posted by McCabre View Post
            Det har vært diskutert her inne litt tidligere, og konklusjonen er vel muligens at det ikke er Rekas uvilje mot å angripe, men lagets redsel for å gjøre det som er problemet. Altså at det knyter seg når vi skal framover på banen.

Ellers kan vi jo ta en titt på hjemmekampene mot både LSK og TIL for å se hvor lite vi klarer å skape framover for tida, sjøl mot svak motstand.
            Hva kan i så fall være grunnen til det? Er det fordi de ikke forstår opplegget, ikke har trua på seg selv eller redselen for å bli "hengt" av Rekdal...!?

Comment

• Originally posted by _Christian_ View Post
              Problemet er at det blir en domino-effekt i forhold til resten av laget. Da må DFH skyves dypere, og dermed kaster vi bort mye av potensialet hans.

Men jeg synes det hadde vært interessant å se en slags 4-4-2. Eller en diamant:

Berge

Stengel - Grindheim

Zahid/DFH

Moa - Omarsson

Med svenskene eller Mathiesen som offensive backer.
              Jeg er enig hvis du tenker på 4-3-1-2, men det hadde gått an i 4-1-3-2 oppstilling. Selv er jeg mer for den tradisjonelle 4-4-2 oppstilling. Jeg er ganske sikker på at stiller vi med en spiss mot Molde, så taper vi...

Comment

Working...
              X