Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rbk - Vålerenga søndag 16.august kl. 18

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by VIFpatriot View Post
    Alle Engasupportere får bare håpe på Steaua mot Rosenborg. 50 millioner til de nå, er det siste vi trenger.
    Tromsø fikk vel 35 mill, men da var de eneste nordiske lag og fikk hele TV-potten selv. Nå er vel Malmö sikra gruppespill så blir ikke like mye for RBK.

Comment

• Originally posted by FrankO View Post
      Tromsø fikk vel 35 mill, men da var de eneste nordiske lag og fikk hele TV-potten selv. Nå er vel Malmö sikra gruppespill så blir ikke like mye for RBK.
      Pengene i EL har økt.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
        Pengene i EL har økt.
        Derfor er det ekstremt viktig for oss å havne på medaljeplass. Med RBK/Stabæk - Viking i cupfinalen blir det i tillegg én ekstra EL-plass i ligaen.

Comment

• Originally posted by way_ View Post

12 poeng opp. Stabæk driter seg ut mot Lillestrøm nå, så da har de 10 poeng opp. Rosenborg har sikra gullet 10 runder før slutt. Er bare å gratulere.
          Jeg trekker tilbake det jeg sa om Stabæk. De har snudd til 3-2 på slutten og sender pippene hjem i skam.

Jeg tar lett Stabæk-gull foran RBK-gull!

Comment

• Hver sin smak, jeg vil mye heller ha RBK-gull enn at møkka fra Bærum skal ta det. Har ikke gitt opp 2. plassen enda.

Comment

• Mange fra Vålerenga var det på tribunene der oppe???? Hørte det skulle bli endel men få møtte visst opp..

Comment

• Originally posted by way_ View Post
                Jeg trekker tilbake det jeg sa om Stabæk. De har snudd til 3-2 på slutten og sender pippene hjem i skam.

Jeg tar lett Stabæk-gull foran RBK-gull!
                Å det sier bare litt om Stabæk og Bradley... De bruker bare noen måneder på å bygge opp et medalje lag, mens vi må bruke noen sesonger...

Comment

• Originally posted by rad11vb View Post
                  Mange fra Vålerenga var det på tribunene der oppe???? Hørte det skulle bli endel men få møtte visst opp..
                  Et par hundre kanskje? Vi brukte litt over halvparten av plassene vi hadde tilgjengelig så det ut som i alle fall fra der jeg stod.
                  God stemning og trykk i første omgang, men Klanen mista like mye moral som gutta på banen etter utvisningen.
                  Klapp på skulderen til AE som holdt motet oppe og sang i fulle 90 minutter.

Comment

• Originally posted by Trym View Post
                    Å det sier bare litt om Stabæk og Bradley... De bruker bare noen måneder på å bygge opp et medalje lag, mens vi må bruke noen sesonger...
                    Tull. Dette er andre sesongen til Bradley. Og å ha en spiss som scorer mål har mye å si. Høsten 2013 var vi på randen av konkurs, henta vrakgods og talenter og traff med spissen og fikk en bra sesong. Er vel litt det Stabæk har gjort også. All honnør til dem for en bra jobb, men det er en del stang inn, lave forventninger og lite skader. De har åtte stykker som har startet samtlige kamper.

Comment

• Søpplakamp og fjerdeplass på tabellen, kjenner det sliter på den mentale biten å være engasupporter. Hater meg selv for å ha forventninger til denne klubben... Hver gang jeg tror jeg ser lyset i enden av tunnelen så viser det seg kun å være en ildflue som fort dør ut... Har nå endret forventninger til at vi ikke rykker ned i år (det tror jeg faktisk ikke vi klarer)
                      "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

• Originally posted by Loke View Post
                        Søpplakamp og fjerdeplass på tabellen, kjenner det sliter på den mentale biten å være engasupporter. Hater meg selv for å ha forventninger til denne klubben... Hver gang jeg tror jeg ser lyset i enden av tunnelen så viser det seg kun å være en ildflue som fort dør ut... Har nå endret forventninger til at vi ikke rykker ned i år (det tror jeg faktisk ikke vi klarer)
                        For å sitere Metallica:

Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel
                        Is just a freight train coming your way

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                          Tull. Dette er andre sesongen til Bradley. Og å ha en spiss som scorer mål har mye å si. Høsten 2013 var vi på randen av konkurs, henta vrakgods og talenter og traff med spissen og fikk en bra sesong. Er vel litt det Stabæk har gjort også. All honnør til dem for en bra jobb, men det er en del stang inn, lave forventninger og lite skader. De har åtte stykker som har startet samtlige kamper.
                          Først starter du referatet ditt med "tull" også beskriver du det jeg sikter til??? Uansett, jeg tror problemet ligger i spillestilen. Vi kan ikke fortsette med å spille med en spiss. Gå over til 2 spisser. Nå har vi faktisk 4 spisser i stallen. Tenk å kunne se Zahid bak Brown og Moa med Omarsson og Braaten som backup...

Comment

Først starter du referatet ditt med "tull" også beskriver du det jeg sikter til??? Uansett, jeg tror problemet ligger i spillestilen. Vi kan ikke fortsette med å spille med en spiss. Gå over til 2 spisser. Nå har vi faktisk 4 spisser i stallen. Tenk å kunne se Zahid bak Brown og Moa med Omarsson og Braaten som backup...
                            Problemet er at det blir en domino-effekt i forhold til resten av laget. Da må DFH skyves dypere, og dermed kaster vi bort mye av potensialet hans.

Men jeg synes det hadde vært interessant å se en slags 4-4-2. Eller en diamant:

Berge

Stengel - Grindheim

Zahid/DFH

Moa - Omarsson

Med svenskene eller Mathiesen som offensive backer.

Comment

Først starter du referatet ditt med "tull" også beskriver du det jeg sikter til???
                              Klart at 18 måneder også er "noen måneder". Bradley er utvilsomt et god trener, men jeg er uenig i "De bruker bare noen måneder på å bygge opp et medalje lag, mens vi må bruke noen sesonger..."

2014 var "år null" for både Rekdal og Bradley. Begge har ligget på medaljeplass stort sett hele sesongen. Stabæk har hatt mye flaks i år, spesielt med skader, uten at det gjør prestasjonen deres dårlig. Ingen har ennå tatt medaljer, men jeg er ganske sikker på at for Stabæk er dette as good as it gets. Stabæk er nok nærmere et nytt Haugesund anno 2013 enn noe stabilt topplag over tid, mens vi bygger en tropp som skal kjempe om gull i flere år.

Derfor mener jeg at sammenlikningen din er litt feil.

Comment

• FORVENTET TAP mot Rbk - de færreste trodde vel på særlig poengfangst i Trondheim, selv om det alltids var lov å håpe.
                                Men nå er det 10 kamper igjen i serien og blikket bør absolutt rettes fremover. For Vålerenga som hittil har ligget på medaljeplass - eller ihvertfall med stor sannsynlighet ligget an til å komme blant topp 4 og Europaspill neste år, kan fort måtte kjempe om en 5te plass. Kamp-programmet viser at klubben ihvertfall IKKE har råd til flere kamper som de mot Ålesund og Stabæk.
                                - Rosenborg tar gullet suverent, Stabæk bør ta en like klar sølvmedalje - mens Viking, hvis de fortsetter i nåværende form, fort kan være de som tar bronsemedaljen.
                                Da vil Vålerenga kjempe om 4de plassen - og spørsmålet vil bli hvilken høstform Molde og Odd kan oppvise - for ihvertfall Odd har muligheten til å ta nok poeng i sine kamper til å kjempe om 4de plassen og evt. henvise Enga til 5te.
                                - Men det er å håpe at Rekdal makter å ta noen grep. En del har han alt gjort, men likevel kjenner jeg igjen Rekdal`s sta kurs.
                                (ikke stø)
                                Som når han i Ålesund sta og stedig brukte Edvard Skagestad som spiss!?
                                Deshorn Brown er Rekdal`s valg - og uansett hvor ineffektiv han er, uansett hvor dårlig han er på ballmottak og avslutning - så settes han opp som spiss. Selv om vi de få gangene Rekdal har satt inn Elias Mar Omarson, har vært adskillig hvassere og mer kreative på topp. Islendingen går etter min mening Brown en høy gang og burde spilt istedenfor.
                                - Omarson sitter på benken og ser det som mange andre ser når det gjelder Brown, mon tro hva han tenker?
                                Zahid har ikke fulgt opp fjorårets lovende takter, at han ble satt på benken mot Rbk kan forstås - men at han ikke ble satt inn i stedenfor Melker Hallberg i fra 2dre omgangs begynnelse er uforståelig.
                                Bortsett fra et par involveringer var Hallberg omtrent "unyttig" i hele første omgang - noe alle eksperter på TV var skjønt enige om. Rekdal på sin side påsto i interjuv at han hadde gjort en god jobb og spilt en bra kamp???
                                Dermed fikk Zahid kun 10 minutters tid helt på tampen.
                                - Hvis dessuten ryktene om at Zahid ble furten over å bli satt ut stemmer, så vitner det om et for stort ego som ikke har forstått at på et lag som Vålerenga kan ingen regne med fast plass om en ikke leverer. Har han proffdrømmer bør han slutte å furte, i utlandet må han regne med mye benkesliting. Skuffet over uttaket har han lov å bli - men furten? - Nei!
                                Imidlertid er jeg skuffet over Rekdal`s coaching og valg av spillere, ryker medaljesjansene og eventuelt også 4de plassen på grunn av stedig stahet og "I vet best" - da hjelper det ikke hvor mye han snakker om "lagbygging" og å bli stadig bedre. Bob Bradley har kun brukt 2 år på å få Stabæk opp i toppen...
                                Rett fra levra! - noe har også vært innom hjernen først...

Comment

Working...
                                X