Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga – Molde søndag 23.august kl. 15:30

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga – Molde søndag 23.august kl. 15:30

Vi kjemper om medalje og gutta trenger massiv støtte på søndag.
    Også et kamptidspunkt som er perfekt for familier.

Robert Lundstrøm har karantene.
    Håper på følgende lag:
    Burchert,
    Mathisen,Nation,Wæhler,Jääger,
    Stengel,Grindheim,Zahid
    Fredheim,Moa,Lindkvist

Rekdal: Kampen mot Molde blir ekstremt viktig.

Les deg opp før kampen her:
    http://www.vif-fotball.no/news/artic...r-molde-kampen
    Kom igjen, Enga!
    EVIG VIF

Molde imponerte stort mot Standard Liège i går, og fikk seg nok en selvtillitsboost. Her må vi opp på vårt beste, og smelle til fra start. Moa må vel starte denne?

Comment

Litt merkelig egentlig, men alle våre oppgjør i Tippeligaen , kan karakteriseres som åpne oppgjør. Og dermed er også spenningen stor hver gang.

Molde blir ingen enkel motstander og de har sannsynligvis den beste troppen av samtlige på papiret. De har underprestert i forhold til forventningene og det har vært litt turbulens i rekkene og et trenerbytte. Bra resultat i kvalifiseringen i går og det gir dem naturligvis en positiv inngang til denne kampen. Med den bredden de har i troppen, kan de enkelt rullere.

Første oppgjør (runde 13) endte 0 - 0 og jeg husker faktisk ikke stort av denne kampen - kamptråden må kanskje sjekkes, men jeg er rimelig sikker på at søndagens oppgjør ikke ender målløs. Jeg håper Reka og teamet gjør noen endringer i taktikken som gjør at vi kan overraske Molde og da snakker vi om offensive grep. 2 spisser hadde ikke vært så dumt, selv om jeg tviler på at det blir en realitet (Reka er vel ikke kjent for 4-4-2 akkurat).

Stengel er tilbake og jeg regner med at han foretrekkes foran f.eks. Berge, selv om sistnevnte har imponert stort spesielt mot Rbk. Men noe av nøkkelen ligger i at Grindheim og Stengel må finne en bedre balanse seg i mellom, og ikke være så flate samtidig som vi har sett dem i mange kamper. Begge er ofte på linje på egen banehalvdel i det oppbyggende spillet og da mister vi mye fremdrift på midten.

Ønsker også at Tollås tar ansvar fra sin posisjon og evner å avansere mer med ballen, slik at midtbanen kan komme høyere i overgangsspillet. Dette skal være en av styrkene hans og det vil jeg gjerne se mer av fremover. Klarer vi å være litt uforutsigbare, er altså mye gjort og det er kanskje vår hovedutfordring i år (ikke vanskelig å forberede seg for motstanderen slik vi har spilt det meste av sesongen).

Hvem som bekler spissplassen, er jeg veldig usikker på, men jeg regner med at Brown eller Omarsson starter og at Moa kommer inn. Kanskje også en mulighet for Zahid på topp. Uansett for tidlig med Moa fra start, hvis de ikke vurderer det som best å starte med Moa for å gjøre et bytte ved pause eller rett etter pause.

Og Jääger bekler helt sikkert venstre backen i Lundströms fravær.

Gleder meg som vanlig til kamp og tar naturligvis turen inn på søndag.
      \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

Originally posted by Kroken6 View Post
        Litt merkelig egentlig, men alle våre oppgjør i Tippeligaen , kan karakteriseres som åpne oppgjør. Og dermed er også spenningen stor hver gang.

Molde blir ingen enkel motstander og de har sannsynligvis den beste troppen av samtlige på papiret. De har underprestert i forhold til forventningene og det har vært litt turbulens i rekkene og et trenerbytte. Bra resultat i kvalifiseringen i går og det gir dem naturligvis en positiv inngang til denne kampen. Med den bredden de har i troppen, kan de enkelt rullere.

Første oppgjør (runde 13) endte 0 - 0 og jeg husker faktisk ikke stort av denne kampen - kamptråden må kanskje sjekkes, men jeg er rimelig sikker på at søndagens oppgjør ikke ender målløs. Jeg håper Reka og teamet gjør noen endringer i taktikken som gjør at vi kan overraske Molde og da snakker vi om offensive grep. 2 spisser hadde ikke vært så dumt, selv om jeg tviler på at det blir en realitet (Reka er vel ikke kjent for 4-4-2 akkurat).

Stengel er tilbake og jeg regner med at han foretrekkes foran f.eks. Berge, selv om sistnevnte har imponert stort spesielt mot Rbk. Men noe av nøkkelen ligger i at Grindheim og Stengel må finne en bedre balanse seg i mellom, og ikke være så flate samtidig som vi har sett dem i mange kamper. Begge er ofte på linje på egen banehalvdel i det oppbyggende spillet og da mister vi mye fremdrift på midten.

Ønsker også at Tollås tar ansvar fra sin posisjon og evner å avansere mer med ballen, slik at midtbanen kan komme høyere i overgangsspillet. Dette skal være en av styrkene hans og det vil jeg gjerne se mer av fremover. Klarer vi å være litt uforutsigbare, er altså mye gjort og det er kanskje vår hovedutfordring i år (ikke vanskelig å forberede seg for motstanderen slik vi har spilt det meste av sesongen).

Hvem som bekler spissplassen, er jeg veldig usikker på, men jeg regner med at Brown eller Omarsson starter og at Moa kommer inn. Kanskje også en mulighet for Zahid på topp. Uansett for tidlig med Moa fra start, hvis de ikke vurderer det som best å starte med Moa for å gjøre et bytte ved pause eller rett etter pause.

Og Jääger bekler helt sikkert venstre backen i Lundströms fravær.

Gleder meg som vanlig til kamp og tar naturligvis turen inn på søndag.
        Lundström er jo høyre back. Jääger tar kanskje høyrebacken og Ivan venstre i denne kampen.
        Vi er Vål'enga!!

Comment

Er ganske spent på denne matchen. Helt åpen, men jeg blir veldig fornøyd om vi vinner. Gråter ikke om det blir uavgjort heller.
          Skulle vi vinne er vi fortsatt godt med i medaljekampen, og kampen om Europa. Vi trenger virkelig et nytt Europa-eventyr nå. Da kan vi kanskje lokke til oss hakket hvassere spillere til vinteren også.

Kom igjen Enga!

Comment

Originally posted by maestro View Post
            Lundström er jo høyre back. Jääger tar kanskje høyrebacken og Ivan venstre i denne kampen.
            He, he - det er han jo (ikke bare han som ble forvirret mot Rbk)...
            \Kroken6

Comment

Blir meget spennende! Håper på dette laget;
              Sascha
              Mathisen - Wæhler - Nation - Jaager
              Grindheim - Stengel
              DFH - Zahid - Lindkvist
              Moa

Comment

Sitter med en følelse om at vi er på vei mot en dalende formkurve hvor ting stagnerer litt, men håper inderlig jeg tar feil. Håper Alex starter som høyreback. Vil nå ha Omarsson som spiss, Fredheim høyre og Rasmus venstre. Zahid i 10'r rollen. Stengel inn med Grindheim. Føler virkelig vi trenger en boost og seier vil gi det

Comment

Jeg sier som g-maza over her: Vinner vi denne er vi virkelig med i medaljekampen! Jeg tror til og med sølv er mulig (der forutsetter selvf. at Stabek stagnerer litt). Har trua på denne kampen. Vil gjerne se Omarson også i denne kampen, er litt uenig i Rekas filosofi der. Spill ham god!!
                  Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Originally posted by nico70 View Post
                    Sitter med en følelse om at vi er på vei mot en dalende formkurve hvor ting stagnerer litt, men håper inderlig jeg tar feil. Håper Alex starter som høyreback. Vil nå ha Omarsson som spiss, Fredheim høyre og Rasmus venstre. Zahid i 10'r rollen. Stengel inn med Grindheim. Føler virkelig vi trenger en boost og seier vil gi det
                    Formsvikten kan skyldes en del skader itilegg til utskiftninger i troppen. Vi har hentet gode spillere som forsterker laget men både Moa og Hallberg er langt unna kampform. Skjønner lite av Hallberg signeringen, ser at han har mye fotball i seg, men vi burde hentet inn en som var i kampform.. håper jeg tar feil og at han kommer seg fort opp, men tror desverre at både han og Moa trenger noen kamper til for å komme igang, det er bare 10 igjen... Moa trenger kanskje en god treningsvinter også men han skal få tid, er deilig at han er tilbake.

Vi raknet vel ganske greit i fjor høst også på samme tid, håper ikke det blir et mønster, men med wæhler bak der er det tvilsomt at vi rakner på samme måte, håper bare vi får igang det offensive igjen da kan det bli en morsom høst med medaljekamp. Molde har vært langt unna pari i år og de skal få slite, går for 3 poeng imorra!

Comment

Hvor lang karantene fikk Lundström?

Comment

Originally posted by anderan View Post
                        Hvor lang karantene fikk Lundström?
                        Er jo ikke direkte rødt, så én kamp altså.

Comment

Troppen (med de jeg tipper starter med uthevet skrift):
                          Sascha Burchert (k), Michael Langer, Ivan Näsberg, Markus Nakkim, Kjetil Wæhler (mf), Jonatan Tollås Nation (mf), Enar Jääger (hb), Christian Grindheim (sm), Herman Stengel (sm), Melker Hallberg, Ghayas Zahid (om), Daniel Fredheim Holm (hk), Sander Berge, Rasmus Lindkvist (vk), Mohammed Abdellaoue, Deshorn Brown (ms), Elias Mar Omarsson, Alexander Mathisen (vb).

Larsen ute av troppen - usikker på årsak, men han sleit vel litt mot Rbk...

Ikke noe klokere nå enn tidligere - dette er en dønn åpen match som kan tippe begge veier...
                          \Kroken6

Comment

Kampdag. Og vi den sterkeste troppen på flere år. Vi vinner i dag! ⚽️💙

Comment

Denne kampen føler jeg kan gå i alle retninger. Litt usikker på formen til både Enga og Molde. Håper bare stemningen på tribunen blir som mot Tromsø!!

Comment

Working...
                              X