Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga – Molde søndag 23.august kl. 15:30

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Wild Touch View Post
    Det er en del av feilen, pluss at man må tørre å forsere med ball, for på den måten å skape overtall. Vi så det når Sander og Melker kom inn, dem turde å finte bort en spiller. På slutten blir det desverre bare måking, helt nyttestløst!
    Ja, men for å dra noe fordel av at en spiller passerer ett ledd så må vi ikke spille mot etablert forsvar. Det nytter ikke å spasere fram, man må komme framover i fart. Det er ikke noe vits for våre å starte framover når forsvaret vinner ballen, for det kommer ingen pasning Den trilles opp til Grindheim, men da har all bevegelse stanset opp for lenge siden.

Comment

La meg være litt sofamanager.

Vi må lære oss å styre kamper. Når lag møter oss (spesielt på tullevål) er det en cupfinale for dem hver jævla kamp. De trenger nesten ikke teamtalk.

Hva trenger man for å styre kamper?

* Pasningskvalitet.
      * Evne til gjennombrudd mot etablert
      * Individuelle kvaliteter.
      * Høyt press.

Pasningskvaliteten vår er ok, sett bort i fra et par tåpelige balltap hver kamp. Vi har vel ballbesittelse på 51+% i hver eneste kamp. Det er på de neste punktene at det skurrer veldig.

Vi har til tider fryktelig lite å spille på offensivt. Føler at det hører til sjeldenhetene at vi ser effektive gjennombrudd og forseringer, uten at jeg har noen statistikk for å underbygge denne påstanden. Denne sesongen har riktignok DFH vært svært god til å gjøre det jeg etterlyser, dra av en eller flere motstandere og true mellomrom/bakrom. Zahid har vist kvaliteter bare glimtvis mens Rasmus og Elias har lignende kvaliteter som de må vise frem oftere.

"Tyvtrikset" som vi brukte tidligere, da en midtstopper (Muri eller Strandberg) alltid ble med opp i angrep, er nå borte. Konsekvensene er store. Hvor mange angrep har vel ikke stoppet opp på midtbanen i år?

Det neste problemet er presshøyden vår, som er altfor svak i forhold til å bryte opp motstanderen i en sårbar fase, på vei ut av etablert forsvar. Det krever en veldig aktiv "tier", og her er det et par spørsmålstegn rundt Zahid.

Den raskeste løsningen på våre nåværende problemer tror jeg er å bruke en tankspiss, type Ivers. Tankspisser binder opp forsvar og åpner for enda større rom for overnevnte spillere. Jeg håper Moa er typen vi ser etter, selv om han kanskje ikke er noen typisk tankspiss. Han vil i det minste binde opp forsvarere, når han er på sitt beste.

Taktisk (og mentalt?) er vi fortsatt en middelhavsfarer. Kanskje fremstår vi mer som et topplag i 2016.

Comment

Vålerenga klarer seg kun med 2 type pasninger; støttepasninger og feilpasninger.

Comment

Working...
        X