Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Viking. Søndag 13 September klokka 20.00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Keyser View Post
    Jeg synes han gjør en del gode innsinativ for og motta ball tidlig i angrepene, men der stopper opp på grunn av vi bruker all for lang tid med støtte og tvers over pasninger i angrepene og noen møtende spiss er han ikke. Men han har blitt betraktelig bedre på den defensive delen i det siste og uttellingen vil nok bedre seg med økt selvtillit.
    Brown jobber bra det er det ikke tvil om, men han virker rett og slett for lite smart.
    Løpene han går på er feil, enten så starter han får tidlig eller så starter han for sent, han går på løp når han burde møte og vica verca.

Har også forøvrig til gode å se han faktisk løpe ifra noen.

Comment

Originally posted by Trym View Post
      Jeg syns Rekdal bytter alt for mye og alt for ofte på laget. Den får jo aldri sjansen til å "sette seg"...
      Never change a winning team. I går startet fem mann vi hentet i sommer. Det er halve laget det.

Comment

Originally posted by oPsL View Post
        Løpene han går på er feil, enten så starter han får tidlig eller så starter han for sent, han går på løp når han burde møte og vica verca
        Ok. Så du tror ikke at det kan ha noe med at hver gang han faktisk er i posisjon, og venter på ball på offsidegrensa, med 40 meters bakrom, blir den spilt på tvers eller bakover? Sett det flere ganger. Han er ingen Bolt, men han er rask. Det blir ikke utnytta.

Comment

Originally posted by Knuts View Post
          Jepp! Jeg tror det er en mulighet for det, dersom han får muligheten til å bli en stund til (noe jeg tror han får). Dvs, fart mener jeg allerede at han har. Problemet per nå er ballbehandlingen, men om man jobber for å forbedre den kan det gi bra resultater.
          Jeg tenker han særlig bør jobbe med å utvikle bevegelsesmønsteret (først) og dernest ballbehandling og smartness i oppspillsfasen.
          Ang. bevegelse: Synes han gjør veldig mange merkelige løp som er lite effektive og gjør at han ikke kommer i gode nok posisjoner. Og bør lære seg å bli smartere i boksen. Han gjør også en del underlige valg (som f.eks. å være alene igjennom med keeper, men finte hjemover i stedet for å gå på mål) (når jeg først er inne på det synes jeg også bevegelsesmønsteret til EMO er litt rart når han spiller på kant - er imidlertid veldig mye bedre i boksen, der beveger han seg ofte klokt).
          Ang. oppspillspunkt: Er usedvanlig dårlig i timing på mottak og har hatt en tendens til å forsøke å stusse videre i stedet for å ta ned ballen (og det er jo lite hensiktsmessig når det aldri kommer noen på løp bak ham).
          Men jeg tipper dette fort sitter bedre med litt selvtillit - og han har åpenbart både fart og fysikk. Så jeg har trua!
          Hvis han utvikler et par finter til kan han kanskje (som Shelton) også få et gjennombrudd som kantspiller.

Comment

Tror vi bør finne tilbake til det vinnende laget fra tidligere i år.

Jeg mener Grindheim og Stengel bør spille sentralt på midtbanen.
            Det fungerte strålende i sommer.

Ser for meg noe sånt mot Mjøndalen:

Langer
            Lundstrøm Wæhler Nation Jääger
            Grindheim Stengel
            -----Zahid-----
            Fredheim Braaten Omarsson
            EVIG VIF

Comment

Har personlig gitt opp tanken om Europa, hadde håpet og forventningene frem til sommeren, men etter den forferdelige sensommeren/høsten vi har hatt så tar jeg til takke med alt over 7ende plass. Har vel maks 1 hjemmekamp igjen i meg denne sesongen før jeg inntar sofa posisjon frem til neste sesong, gidder ikke reise meg opp fra sofa'n for å bli pissa på både på Ullevål og bortebane
              "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Originally posted by Oslo-ess View Post

Langer
                Grindheim Stengel
                -----Zahid-----

Ikke helt enig i dette laget.
                Mener Sascha er en bedre keeper en Langer
                Nakkim (sekundært Larsen) bør spille fremfor Nation
                Er enig i at Braaten bør starte gitt at han er kampklar. Mjøndalen vil sannsynligvis ligge lavt og nekte oss bakrom. Ikke akkurat kampen for Brown med andre ord.

Hvor langt unna er Lindkvist?

Comment

Originally posted by Daniel View Post
                  Hvor langt unna er Lindkvist?
                  Han spilte for VIF2 igår, men vet ikke om han starta eller ikke.
                  Hvis han starta igår, så kan han vel ikke starte for a-laget.

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                    Han spilte for VIF2 igår, men vet ikke om han starta eller ikke.
                    Hvis han starta igår, så kan han vel ikke starte for a-laget.
                    Start for 2.laget påvirker ikke om han kan starte for a-laget i neste kamp.
                    § 2-8 1. ledd i kampreglementet sier:
                    Stiller en klubb med flere lag i samme aldersklasse, og det høyere rangerte laget spiller i en serie hvor det er tillatt med maks 3 innbyttere, må en spiller for å være spilleberettiget i obligatorisk kamp for andrelaget eller lavere rangert lag, ikke ha spilt fra start av i et høyere rangert lags siste obligatoriske kamp, uavhengig av om kampen ble spilt i serie eller NM. Dette gjelder selv om kampen ble avbrutt eller senere kjent ugyldig. Spiller det lavere rangerte laget ved seriestart før det høyere rangerte laget, er det kun spillere som ikke spilte fra start for det lavere rangerte laget som kan starte sesongens første obligatoriske kamp for det høyere rangerte laget.

Altså: dersom seriestart i 2. div er før seriestart i TL kan ikke de som starter den 1. kampen i 2. div starte 1. kamp i TL. Etter dette gjelder kun reglen om start-11 dersom man startet i TL eller annen obligatorisk kamp for a-laget.

Comment

• Originally posted by Oslo-ess View Post

Langer
                      Grindheim Stengel
                      -----Zahid-----
                      Hvorfor Braaten? Hva har han egentlig levert for oss i år?

Han er et beist når han trår til, det så vi mot Start var det vel. Men bortsett fra herjinga mot Start og et mål litt senere, så har han ikke akkurat levert. Nå har han vært småskada også, kanskje ikke så heldig å ha han fra start.

Heller Brown på topp, Zahid på kanten, Stengel i 10'ern og Berge sammen med Grindheim. Men det er da bare min mening

Comment

• Originally posted by Oslo-ess View Post

Langer
                        Grindheim Stengel
                        -----Zahid-----
                        Jeg ser tankegangen din, men jeg er litt uenig på er par posisjoner. Forutsatt at alle er friske og ingen karantene mener jeg vi bør stille følgende lag:

Buchert
                        Lundstrøm Wæhler Nakkim Jääger
                        Grindheim Stengel
                        Fredheim
                        Mathisen Moa Lindkvist

Dette mener jeg at er vår sterkeste ellever per dags dato. Nation har ikke gjort det spesielt bra denne sesongen, og jeg mener han, Larsen og Nakkim er omtrent på samme nivå, og da faller valget på Nakkim pga alder og potensiale. Og jeg vil ha Fredheim i 10'er rollen rett og slett fordi jeg syns Zahid er for langt i fra toppformen og gjør veldig mange rare valg og er altfor ego. Når Zahid kommer tilbake til formen han har vist tidligere, når han spiller ballen til riktig tidspunkt og åpner forsvaret med smarte stikkere, så kommer han tilbake på laget. Jeg vil ha Mathisen på vingen fordi han rett og slett er den som har spilt best der denne sesongen, selvom han ikke gjør så mye spetakulært. Moa på topp sier seg sjæl. Venstrevingen er jeg derimot mer i tvil om, da jeg ikke syns det er noen som har overbevist mer enn glimtvis der denne sesongen. Valget mitt falt på Lindkvist pga farta, men der kan godt Omarsson og Braaten spille isteden.

Siden Moa da er skada så putter man inn den av Brown, Omarsson og Braaten som gjør det best på trening fram mot neste match. Og hvis vi eventuelt vil gi Berge startplass for å utvikle han, vil jeg flytte Stengel opp i 10ern og Fredheim ut på kanten. Som dette:
                        Berge Grindheim
                        Stengel
                        Fredheim Moa Mathisen

Jeg ønsker ikke å sette Stengel ut av laget rett og slett fordi han har vært veldig god denne sesongen med unntak av kampen etter karantenen hans, og mener at det bør mer til enn en svak kamp før han må ut av laget.
                        Alt dette er selvfølgelig bare min personlige mening.

Comment

• Originally posted by Barry90 View Post
                          Hvorfor Braaten? Hva har han egentlig levert for oss i år?

Han er et beist når han trår til, det så vi mot Start var det vel. Men bortsett fra herjinga mot Start og et mål litt senere, så har han ikke akkurat levert. Nå har han vært småskada også, kanskje ikke så heldig å ha han fra start.
                          Du svarer jo på spørsmålet selv. Men for å levere så må han jo få sjansen. Jeg ser ikke gutta på trening hver dag, men mener Braaten, med sin fysikk, er et bedre alternativ for oss på topp når Moa er ute. Han har aldri vært noen målmaskin, men han kan definitivt skape mer problemer enn hva Brown er i stand til.

Brown har dessverre vært en stor skuffelse og det er vanskelig å skjønne hvorfor vi hentet han. Han er ikke i stand til å bruke sine sterke sider, er lite fotballklok og lite effektiv i avslutningene. Her må vi trå til med det vi har av spillerutviklere i vinter for å få han i gang i 2016. Hvis det i det hele tatt er mulig.

En ting er om det bor en god fotballspiller i han eller ikke, men selv om svaret er "ja" på det spørsmålet, så mener jeg han ikke passer inn i måten vi ønsker å spille på. Tror han hadde passet bedre på et lag som ligger lavt, satser på kontringer og spiller ballen en del over midtbanen. Tror han er mye bedre på å vinne dueller og sette fart mot mål fra ca 30-35 meter.

Comment

• Originally posted by Loke View Post
                            Har personlig gitt opp tanken om Europa, hadde håpet og forventningene frem til sommeren, men etter den forferdelige sensommeren/høsten vi har hatt så tar jeg til takke med alt over 7ende plass. Har vel maks 1 hjemmekamp igjen i meg denne sesongen før jeg inntar sofa posisjon frem til neste sesong, gidder ikke reise meg opp fra sofa'n for å bli pissa på både på Ullevål og bortebane
                            Får litt Déjà vu. Har ikke du ganske ofte innlegg som dette?

Noen legger seg ned og dauer ved motgang, andre bretter opp ermene.

Comment

Working...
                            X