Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Skremmende å høre Dos Santos igår

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Skremmende å høre Dos Santos igår

Satt å hørte litt på TV2 reportasjen fra studio igår, hvor Freddy hadde forhørt seg med reka ang. angrepsstrategien vår, og om det forelå en direkte plan for hvordan laget skulle agere når vi gikk i angrep. Reka svarte han klart og tydelig at slike strategier og planer forelå. Når Freddy så forhører seg med spillerne om dette så kommer det ymse svar som feks "når vi går i angrep så skal vi sende ballen til ghyas så ordner han resten", og også at enkelte ikke hadde fått med seg at vi hadde en plan engang... For meg som supporter så høres dette på tryne ut, og jeg synes ikke det er rart at vi fremstår som vi gjør hvis dette stemmer
    "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Nå var vell dette det samme problemet i forrige Reka periode, at det var/er litt fritt frem i angrep og at enkeltindivider skal bruke sin kreativitet... Da kan angrepsmønsteret se litt uryddig ut og gjør til at de usikre spiller fra seg ballen til de sikre som er i form..... Nå har jo Gayas vært i urytme ei stønn og angrepsfotballen har ikke gått på skinner , derfor ser det planløst ut..( noe det kansje er også ?)
    Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

Originally posted by Loke View Post
      Satt å hørte litt på TV2 reportasjen fra studio igår, hvor Freddy hadde forhørt seg med reka ang. angrepsstrategien vår, og om det forelå en direkte plan for hvordan laget skulle agere når vi gikk i angrep. Reka svarte han klart og tydelig at slike strategier og planer forelå. Når Freddy så forhører seg med spillerne om dette så kommer det ymse svar som feks "når vi går i angrep så skal vi sende ballen til ghyas så ordner han resten", og også at enkelte ikke hadde fått med seg at vi hadde en plan engang... For meg som supporter så høres dette på tryne ut, og jeg synes ikke det er rart at vi fremstår som vi gjør hvis dette stemmer
      Hvis dette stemmer, er det rett og slett pinlig og amatørmessig. Mye bra å si om Reka sjølsagt også, men dette burde ikke være mulig i 2015.

Comment

Det som er mest skremmende av alt er at dette vel egentlig ikke overrasker noen oss...

Comment

Originally posted by Loke View Post
          Hvem er så disse som ikke hadde fått med seg at det var en plan? Det må du jo vite?

Høres for dumt ut til at det kan stemme, og jeg kjenner jeg helst ville sett hele greia selv for å få et inntrykk.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
            Hvem er så disse som ikke hadde fått med seg at det var en plan? Det må du jo vite?

Høres for dumt ut til at det kan stemme, og jeg kjenner jeg helst ville sett hele greia selv for å få et inntrykk.
            Freddy utdypet ikke hvem av spillerne han hadde pratet med, med er bare å sjekke studioopptaket fra kampen igår så vil du høre det samme som meg
            "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post

det stemmer som han påstår, at Freddy sa dette. " det må du jo vite"? Hvorfor det? Freddy var ikke ute etter å henge ut noen, så han nevnte ingen ved navn, poenget var at Vålerenga fort blir veldig avhengig av enkeltspillere i form når man ikke har en godt innarbeidet angrepsmønster.
              Sendingen går sikkert an å se i reprise på nett et sted.

Comment

Er det ikke folk her på forumet, bla. Frank O, som følger treningene ganske tett, og som kan svare på dette ? Trener de på spesifike angrepsmønstre /kombinasjoner, eller er det bare trekanter og firkanter som gjelder på trening ?

Comment

Originally posted by Sosua View Post
                  Er det ikke folk her på forumet, bla. Frank O, som følger treningene ganske tett, og som kan svare på dette ? Trener de på spesifike angrepsmønstre /kombinasjoner, eller er det bare trekanter og firkanter som gjelder på trening ?
                  Med kveldes kamp imot Start friskt i minne, tror jeg at jeg kan garantere deg at det gjør vi ikke!!!!!!!!!!!!!!!!
                  Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post
                    Med kveldes kamp imot Start friskt i minne, tror jeg at jeg kan garantere deg at det gjør vi ikke!!!!!!!!!!!!!!!!
                    De har trent på spill mot etablert forsvar på trening denne uka hørte jeg. Den perioden her minner meg litt om høstsesongen I 2005 . virker litt planløst! Veldig synd at Moa ble skada. Med han hadde vi vunnet greit idag!

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                      De har trent på spill mot etablert forsvar på trening denne uka hørte jeg. Den perioden her minner meg litt om høstsesongen I 2005 . virker litt planløst! Veldig synd at Moa ble skada. Med han hadde vi vunnet greit idag!
                      Moa, hvor lenge er han ute? Noen som vet?

Comment

Originally posted by patriot View Post
                        Moa, hvor lenge er han ute? Noen som vet?
                        Ute mot Glimt, muligens tilbake etter landslagspausen, men man regner ikke med han for fullt før til neste sesong. Mindre alvorlig skade enn først antatt, men det er vanskelig å sette en dato for når han er tilbake.

Comment

Originally posted by Sosua View Post
                          Jeg synes det er vanskelig å svare på dette, spesielt etter den dårlige tida vi har vært inne i. De fleste her inne har spilt barnefotball og husker treneren løp rundt på treningene med fløyta i hånda og dirigerte spillerne sine. Sånn ser vi sjeldent i dag. I stedet tar man de instruksjonene individuelt og i plenum i forbindelse med videogjennomgang av kampene. Fordi mange har andre opplevelser som barn så tror man at det er det samme i Tippeligaen og reagerer negativt på at det ikke gjøres på samme måte der.

Hvis man trener på én spesifikk ting så er det også veldig lett for motstanderne å finne mottrekk til. Se bare på United under Moyes. Han mente at innlegg var nøkkelen til suksess, så motstanderne som hadde gode hodespillere i forsvar (stort sett alle i England) lot United slå innlegg fordi dem visste at dem kunne håndtere dem. Var vel en kamp hvor United hadde over 70 innlegg i en kamp, men bare fire traff medspillere. Lag som ikke hadde god hode-/duellstyrke var flinke til å ta ut kantspillerne så dem ikke fikk slå innlegg. Det var ingen Plan B og det gikk som det gikk.

Rekdal har alltid hatt en fri angrepsfotball som taktikk. Det vil si at de offensive spillerne skal selv vurdere hva som fungerer best til enhver tid. Noen ganger spiller man ut mot kant og slår innlegg, andre ganger skal man spille seg gjennom midten. Det er også dette man trener på når man spiller mot mål. Samhandling mellom de offensive spillerne. Det å kunne variere på denne måten gjør oss mer uforutsigbare og vanskeligere å spille mot. Men det krever også at de offensive spillerne ikke har en dårlig dag. Da kan det se ganske planløst ut. Dessverre har dette vært tilfellet i høst, men i første halvdel scora vi jo en haug med mål.

I går så vi at da Start fikk sin første corner så lot Vålerenga tre mann stå igjen på midtstreken. Dette for å unngå at det blir mange folk innafor 16 og dermed større sjanse for at en av deres gode hodespillere skulle stå umarkert. Det fungerte. Nå trakk Vålerenga imidlertid flere folk ned i feltet utover i kampen, men det viser uansett at dem har en kampplan.

I går fungerte taktikken også egentlig som den skulle. Start kom til noen sjanser, men det var ikke mange. Kontringer, som vi trodde ville bli en problem, klarte vi å løse opp. Vi kom til mange digre sjanser og burde egentlig ha vunnet kampen med flere mål. Men uansett hvor mye man trener, kan man ikke forsikre seg mot at det blir stang ut bokstavelig talt.

Comment

Working...
                          X