Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd:Bodø/Glimt - Vålerenga 2.oktober

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Harald H View Post
    Interessant kommentar på Aperopet i dag. Enig i mye av det som står der.

Forferdelig mye syting blant folk. Vi er ikke Real Madrid, vi er Vålerenga som per dags dato er i ganske dårlig form og som i går møtte et hjemmesterkt lag i form. Ingen nevner at vi nærmest nøytraliserer kontringene til Glimt, seff med unntak av målet. Ingen roser Larsen for nærmest prikkfri kamp. Ingen roser Brown for sin klart beste kamp på flere måneder. Vi har spilt mange dårlige kamper i år, gårsdagens var ikke blant disse.
    Nei, hvorfor skal vi rose en U i Bodø? Brown var i offside og har ikke puttet siden Juni. Gang på gang har han vært helt ubrukelig. Så bra var ikke ett poeng i Bodø at vi skal fremheve noen. Ihvertfall ikke Larsen som ble totalt fraløpt uten ball på baklengs. Larsen har vært dritt siden han kom til klubben gjennom andre kanaler enn fotballen.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
      Uansett hvordan vi slipper inn mål og hvordan han spiller, så er Larsen for dårlig på dette forumet. I denne kampen var Larsen bedre enn Wæhler. Likevel er det få som prater om Wæhler, men en haug som kjefter på Larsen. Det er ulogisk, usympatisk og irrasjonelt. Som sagt er du ikke aleine om dette, og kanskje heller ikke verst, men det var altså det jeg påpekte.

Sjøl etter en kamp der han spilte godt, får Larsen kjeft, mens Wæhler som gjør en blemme blir forbigått i stillhet. Hvis Larsen får med seg denne stemninga er det helt sikkert med på å gjøre han dårligere enn han ellers ville ha vært.

Dette er forøvrig ikke uvanlig, og det hender hele tida med forskjellige spillere at folk bare bestemmer seg for at spiller x er dårlig og at spiller y er god. Og så følger kommentarene bare denne malen, ganske uavhengig av prestasjonene.
      Dette fenomenet er ganske teit, og jeg ønsker meg at folk i stedet gidder å gå litt dypere å se på hva spillerne faktisk gjør fra kamp til kamp. Da er det ganske mange her inne som vil få seg noen overraskelser, og debatten vil dreie seg om den kampen vi nettopp har sett, i stedet for hvordan spillerne spilte for 10-20 kamper siden.
      Enig!
      Synes Simon Larsen spilte en svært god kamp. Selv om Bodø Glimt kom til to muligheter og Simon Larsen var involvert i begge.

1. Når han blir fraløpt av Sørloth på første burde han latt være å ofre fart for å heade ballen. Feilberegning, enkelt og greit. På den annen side forstyrrer han Sørloth og får han ut av balanse i skuddøyeblikket. Om ballen hadde gått innafor eller ikke, uten at Larsen hadde forstyrra, er umulig å si.

2. Wæhler kløner det til. Larsen havner i løpeduell med Trond Olsen.

Bortsett fra disse sjansene kom ikke Bodø Glimt til en dritt. At det er Larsen som skal brennes på bålet må henge sammen med at folk har bestemt seg på forhånd, eller at de rett og slett ikke så kampen tenker jeg..
      In the beginning the Universe was created.
      This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
      - Douglas Adams

Comment

Originally posted by O.S.L.O. View Post
        Nei, hvorfor skal vi rose en U i Bodø? Brown var i offside og har ikke puttet siden Juni. Gang på gang har han vært helt ubrukelig. Så bra var ikke ett poeng i Bodø at vi skal fremheve noen. Ihvertfall ikke Larsen som ble totalt fraløpt uten ball på baklengs. Larsen har vært dritt siden han kom til klubben gjennom andre kanaler enn fotballen.
        Heihei! Hvis du ikke gir Brown cred for hans godkjente mål mot Glimt pga offsiden, så må du (om du hadde vært litt konsekvent) gi han cred for målet som ble feilaktig annulert borte mot Odd i juli!

Shit, for en negativ kommentar "Larsen har vært dritt".... Han blør for klubben i mitt hjerte hver match han spiller, og det gjør alle de andre også. Resultatene har da ikke vært på topp i høst, men hva skjedde med å stå sammen og kjempe og vinne til slutt???

Comment

. Så bra var ikke ett poeng i Bodø at vi skal fremheve noen. Ihvertfall ikke Larsen som ble totalt fraløpt uten ball på baklengs. Larsen har vært dritt siden han kom til klubben gjennom andre kanaler enn fotballen.
          Så du situasjonen? Hvilken vei hadde Larsen nesa når Wæhler gikk på et fullstendig unødvendig balltap? Og hvor tror du Trond Olsen hadde fokuset sitt? Yepp, 180 grader motsatt av Larsen. Olsen på medløp, Larsen på vei framover må snu, 2-3 meter tapt allerede (gitt at Olsen er rimelig kjapp). Du skal være ganske forutinntatt for å legge skylda på Larsen i den situasjonen. Nei, han er ingen Carles Puyol eller Kompany, men han er den stopperen Rekdal mente (i en kamp der skadene gjorde sitt til at alternativene var, om ikke fraværende, så i hvert fall få) ville være det beste for laget. Hvilket han også var...
          Vi er Vål'enga!!

Comment

Dette er illustrerende. Siden en spiller har spilt mange dårlige kamper tidligere, så kan han aldri spille bra. Det er faktisk mulig å mene, samtidig, at en spiller er for dårlig for laget, samtidig som man påpeker at vedkommende gjorde en god kamp og til og med var bedre enn makkeren i midtforsvaret.

Brown har vært fryktelig svak i mange kamper. Sist mot Glimt var han mye vassere enn det jeg har sett av han på lenge. Personlig har jeg gitt han opp, men likefullt synes jeg han gjorde mye bra mot Glimt. Hvis det ikke var Brown som scora mot Glimt, hvem var det da O.S.L.O.?

Comment

Working...
            X