Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Nye takter fra klubben

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by O.S.L.O. View Post
    Det motstrider hva jeg har hørt, men ingen av oss har neppe tilgang til regnskapet direkte.
    Men hva er det du har hørt da? Om det er snakk om ubetalte regninger så får du ikke bøter, men gebyrer. Er det noe annet det er snakk om? Vålerenga har ikke fått andre bøter av NFF enn for blussing. Det kommer ganske klart fram fra sanksjonsoversikten.

Comment

Det motstrider hva jeg har hørt, men ingen av oss har neppe tilgang til regnskapet direkte.
      Og mellom deg og FrankO hvem tror du folk her på forumet stoler mest på? Hvis du skal fremsette slike påstander er du nødt til å komme med en eller annen forklaring på hvor du har informasjonen fra.
      Serimester 2018!

Comment

• Originally posted by Tony2 View Post
        Og mellom deg og FrankO hvem tror du folk her på forumet stoler mest på? Hvis du skal fremsette slike påstander er du nødt til å komme med en eller annen forklaring på hvor du har informasjonen fra.
        Jeg er jo i lomma på klubben må vite

O.S.L.O mener nok ikke bøter, men gebyrer for å betale regninger for sent osv. Og det kan jo ha skjedd, men sånn er det når man er lutfattig. Da hjelper det neppe å få utforutsette bøter fra forbundet heller.

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post
          Men hva er det du har hørt da? Om det er snakk om ubetalte regninger så får du ikke bøter, men gebyrer. Er det noe annet det er snakk om? Vålerenga har ikke fått andre bøter av NFF enn for blussing. Det kommer ganske klart fram fra sanksjonsoversikten.
          Man kan vel kalle det "unødvendige utgifter" enten det er bøter eller begyrer ? OM det stemmer at slike utgifter er på størrelse med bøtenivået til klubben ,bør man da sanksjonere styre , ledelse osv i klubben ?

Jeg mener fortsatt at Norges klubber burde se på regelverket slik det er i dag og spørre seg hvorfor ting/hendelser på tribunen har så voldsomme svingninger?

Hva har klubbledelsen/styre kostet klubben de siste 5-10 årene kontra supportere?

Visste mann det man vet i dag, eller deler av det ?

Hvor kommer utbrytergrupper fra ? Og hvorfor ? Hva er grunnen til ulydigheten ?

Eller som Morten Y sa : dersom noen sparker deg i venstre kne på mandag er det helt greit om noen tar høyrekneet ditt med balltre på torsdag?
          Man blir kanskje ikke en bedre fotballspiller . Men var det en grunn til at noen tok det høyre kneet ?
          Kan jo sammenligne med finans krisa i Island. I Island var det noen som hadde styrt økonomien til landet dårlig . Hva gjorde de i Island ? Jo de fjernet om ikke alle , så noen av de som hadde kjørt Island på ræva. Selv om man kanskje så sivil ulydighet bland folket.

Skal man høre på alt NFF, media og ryktet sier ? Eller skal man tenke selv?

Comment

• Originally posted by zider View Post
            OM det stemmer at slike utgifter er på størrelse med bøtenivået til klubben ,bør man da sanksjonere styre , ledelse osv i klubben ?
            Det har man jo gjort også ved lønnskutt for alle ansatte, samt at administrasjonen er ribba til beinet.

Det jeg ikke forstår er tanken om at fordi andre har gjort noe galt så er det greit å gjøre noe galt selv.

Two wrongs don't make a right.

Comment

Her avslører du vel manglende kompetanse? For norsk fotballs fiender gir ikke klubben bøter, så lenge det ikke er brudd på regler som f.eks enkelte supportere/supportergrupper og deres blussing, samt manglende eller ikke tilfredstillende budsjetter. Det siste blir ofte møtt med poengtrekk.

Derimot gebyrer er noe helt annet og som norsk fotballs fiender ikke driver med. Gebyrer er resultatet av at man trekker ut regninger ørlite utover forfallsdato. For egen regning, bokstavlig talt, vil jeg tilføye at det er kun naive fjols og nyttige idioter som betaler regninger til forfallsdato. De enda større fjols og nyttige idioter er de som betaler regninger i god tid før forfallsdato. For hvorfor i all verden skal man gi noen mulighet for renteinntekter på ens egne kostnader. For meg er forfallsdato på regninger i beste fall veilende og et forhandlingspunkt. Og det at kundeservice hos selskaper er i stor grad dominert av kvinner er særdeles fordelaktig, så lenge man evner å kunne snakke for seg. Det siste skyldes at kvinner, i langt større grad enn menn, lar føleriet i hjerte-smerte ha større beslutningskraft på bekostning av kalkulerende hode. Det er vel bare hos kvinnegruppa Ottar samt Kari "du må suge 10 p****r om dagen"-Jaquesson hvor dette ikke vinner frem. Men det er svært sjeldent disse sitter på kundeservice hos virksomheter. De finner du helst som barnehagetante, gymlærer for sneipen din eller konsulent hos teknisk etat i kommunen

Men det er klart hvis en privatperson eller bedrift konsekvent er ute i "gebyrland" pga regninger, så forteller det om en økonomisk situasjon. For det er forskjell på å være "kontrollert" etterskudd m.t.p regninger i henhold til filosofien om at forfallsdato er veilende/forhandlingspunkt og det å havne i gebyr-land. For gode talegaver eller ikke, det er ikke mulig å snakke for seg betalingsutsettelse på enhver regning som er 1-2 mnd over forfallsdato

Comment

• Med dagens rentenivå tror jeg du taper mer i telefonutgifter enn du tjener på renter ved å utsette betaling av regninger.

Comment

• Kan måtte spille for tomme tribuner

Det har blitt gitt tydelige signaler om at hendelser knyttet til ulovlig bruk av pyroteknikk i 2016 kan føre til spill for tomme tribuner på Ullevaal.

- Det vil være en katastrofe for oss om noe slikt skjer. Spill for tomme tribuner vil være en ekstrem reaksjon, men alt tyder på at en slik reaksjon er høyst aktuell.

Comment

• Har en følelse på at folk kommer til å gi faan og blusse uansett!

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                      Har en følelse på at folk kommer til å gi faan og blusse uansett!
                      Da setter de seg selv forran klubben, noe jeg har på følelsen at mange gjør desverre....
                      Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Working...
                      X