Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga møter fansen onsdag 11/11

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bohem33
    replied
    Originally posted by FrankO View Post
    Trøim flesker til, han, men det går til å dekke underskuddet i klubben. Men kan jo skje at han gjør det på spillersida inn mot neste sesong også.
    Sant. All mulig ære til han for det. Godt vi har litt mer kontroll nå og at utgiftene er kraftig redusert. De sa jo på møte at nå handler det om å øke inntekter framfor å redusere utgifter. Så da er det vel ikke annet å gjøre enn å kjøpe seg sesongkort.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by bohem33 View Post
    Takk igjen FrankO, du kan alltid svare. Hadde et lite håp om at Trøim skulle fleske til selv om man ikke klarte medaljen det var snakk om, men da høres det ut som han har vært mer moderat. Får satse på at de vi har leverer da, ingenting hadde vært bedre enn det.
    Trøim flesker til, han, men det går til å dekke underskuddet i klubben. Men kan jo skje at han gjør det på spillersida inn mot neste sesong også.

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Informasjon om sesongkort 2016 kommer på fredag. Følg med på bloggene og vif-fotball.no.

Når det gjelder den øvrige økonomiske delen så er ikke dette noe man går ut med offentlig, men kassa er tom, og vi kan ikke forvente store investeringer på spillersiden.
    Takk igjen FrankO, du kan alltid svare. Hadde et lite håp om at Trøim skulle fleske til selv om man ikke klarte medaljen det var snakk om, men da høres det ut som han har vært mer moderat. Får satse på at de vi har leverer da, ingenting hadde vært bedre enn det.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by bohem33 View Post
    Sånn jeg forstod det på møte (11.11) så skulle det være styremøte neste dag der en del av det økonomiske skulle avklares. Både priser på sesongkort og hvor mye vi har å rutte med til spillerkjøp/kontrakter skulle avklares her. Vet noen noe om hvordan dette møtet gikk? Jeg har ikke klart å finne noe informasjon om det. Tidligere har det jo vært raust med informasjon fra styremøtene. På forhånd takk.
    Informasjon om sesongkort 2016 kommer på fredag. Følg med på bloggene og vif-fotball.no.

Når det gjelder den øvrige økonomiske delen så er ikke dette noe man går ut med offentlig, men kassa er tom, og vi kan ikke forvente store investeringer på spillersiden.

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Sånn jeg forstod det på møte (11.11) så skulle det være styremøte neste dag der en del av det økonomiske skulle avklares. Både priser på sesongkort og hvor mye vi har å rutte med til spillerkjøp/kontrakter skulle avklares her. Vet noen noe om hvordan dette møtet gikk? Jeg har ikke klart å finne noe informasjon om det. Tidligere har det jo vært raust med informasjon fra styremøtene. På forhånd takk.

Leave a comment:

• McCabre
    replied
    Det er et stort problem på bredden.
    At det er et problem er jeg enig i, men hvor stort er det egentlig?

Jeg har stått på bredden noen sesonger nå, og hvis jeg skal forsøke å vurdere meg sjøl om min del av tribunen så blir det omtrent sånn, basert på det jeg har opplevd der:

- Det synges tidvis for lite etter min smak akkurat der jeg står, og jeg synes nok flere av de jeg står sammen med kunne syngi mer og høyere.
    - Jeg har ofte med meg sønnen min på 11 og jeg er veldig glad for at det er mulig. Det er tvilsomt om han hadde vært såpass ivrig for Enga og det å synge på kamp om vi hade sitti på en av familietribunene.
    - Noen ganger er det en del enkeltpersoner som roper usaklig dritt til egne spillere. Om det er mange eller ikke blir jo veldig subjektivt, men at det er et mindretall er helt opplagt ut fra det jeg kan høre der jeg står litt unna sangsentrum. At det noen ganger, fra noen få, skrikes høye bannord og negativ dritt til egne spillere er ikke bra.
    - Noen ganger går det et kollektivt sukk og rop av "nei" fra bredden. Disse har som regel sammenheng i at spilerne gjør relativt åpenbare feilvalg. For eksempel skjer dette gjerne hvis vi ligger under eller har andre grunner til å satse på å kjøre på offensivt for å gå for seier, men en eller annen spiller gjør et feil valg og spiller støtte eller tversover når det finnes alternativer framover på banen.
    - En gang iblant synes jeg synginga er skikkelig bra, for eksempel de siste minuttene mot TIL i år eller når det synges på skift med miniklanen eller AE borte i svingen, og vi på bredden tar i litt. Dette kunne gjerne vært oftere, men helt svart synes jeg altså ikke det er.

Dette er kort oppsummert mine erfaringer med å stå på bredden. Så til noen tanker rundt disse tinga:

- Mer synging er ønska på bredden.
    Jeg trur det hadde vært fint om noen som har sjøltillit på sang og kjenner miljøet godt, kunne ta mer initiativ, også litt utafor det som i dag er sangsentrum. Sjøl har jeg ikke sjøltillit til dette, sjøl om det hender jeg og et par andre prøver å dra ting igang. Kanskje kunne et opplegg med Capo(er) hjulpet?
    Det gjør det også vanskeligere at feltet er stort og sangerne litt spredt. Sangmessig ville det helt klart fungert bedre om man sto i et hjørne eller i det minste i en sving som flere andre har vært inne på. Så blir det en avveing for oss om det er viktigst å se detaljer av fotballen som spilles, eller å høre hva sangkompisene synger. Det er vel neppe noen fasit her, men et morsomt, velfungerende sangfelt trekker åpenbart flere folk til seg enn et dårlig et. Dette vises jo for eksempel tydelig på flere av de som har valgt å stå sammen med bl.a. noen få idioter i svingen, fordi det er bedre sangstemning der. Til tross for disse idiotenes oppførsel.

- Barn på klanstribunen.
    Jeg synes altså det er flott at sønnen min kan være med. Dette tar jeg sjølsagt fullt ansvar for, og skulle det bli sånn at det ikke er fysisk plass til andre enn folk som ville gjort det utrygt for han å være med (som for eksempel med veiving med flagg og voldsom hopping), så ville jeg måtte revurdere det. Jeg kan imidlerid ikke i utgangspunktet se noe som helst problem i at folk har med barna sine der det er trygt for dem, sjøl om det er på supportertribunene. Det kan jo føyes til at han nå etter å ha blitt litt tørr bak øra og kan mange av sangene godt, definitivt ikke er blant dem som synger minst der vi står.
    Jeg klarer ikke å se på barn på sangtribunen som noe annet enn positivt for Enga, Klanen og andre supportere for å være ærlig. Hvis man har med unga der det bør påregnes at det kan bli litt voldsomt for en liten kropp, og det finnes andre alternativer, så må man jo vurdere om man bør plassere seg andre steder. Men om mulig, så bør det legges tilrette for at barn og andre som vil være med men som ikke hopper hele tida kan stå i utkanten av sangsentrum. Så må jo alle foreldre sjøl vurdere om de vil ha med seg unga. Selvfølgelig.

- Drittslenging til egne spillere.
    Jeg er trener for sønnens lag og det er ikke sånn at jeg er blotta for verken vinnervilje eller engasjement under kamp. Det betyr ikke at jeg synes det er lurt å hyle ut frustrasjon over prestasjonene på banen likevel.
    Det er sjølsagt en annen terskel for hva man kan si til voksne proffer enn til unger, men det spørs vel om usaklig skriking til egne spillere hjelper så veldig på voksne proffer heller. Siden det er rimelig sikkert at de utpå matta prøver så godt de kan, er det dessuten mer fornuftig å kritisere de feilaktige valga som tas, og ikke evnen til å gjennomføre dem. Sjølsagt ikke alltid like enkelt å etterleve dette, men jeg mener jo man bør prøve å gjøre det som hjelper laget mest.
    Den eneste løsninga jeg kan se på dette er internjustis; at de som står sammen med og kjenner vedkommende litt tar tak i det på en ok måte. Det samme gjelder vel fyll, og disse tinga henger kanskje også sammen. For at dette skal fungere må man kjenne folk litt. Det er ikke mange som vil tørre å konfrontere folk de aldri har snakka med. Jeg står sammen med en gjeng av folk. Rundt oss står 5-6 andre gjenger. Såvidt jeg kan skjønne er det få eller ingen av disse gruppene som kjenner hverandre noe særlig.
    Kanskje kan Klanen bidra til at folk blir bedre kjent ?

- Kollektive sukk o.l.
    Jeg synes disse stort sett er ok, og ikke mer enn hva man må forvente av et engasjert publikum. Når det for noen få deretter utarter til drittslenging blir det for dumt, men det må være lov å komme med reint automatiske stønn når det gjøres dårlige valg, og særlig når man får følelsen av å ha sett det samme flere ganger før.

- Tidvis bra sangtrøkk.
    Dette er sjølsagt moro, og om ikke annet viser det jo tydelig at potensialet er tilstede.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by O.S.L.O. View Post
    Så får bredden også følge opp om det er så stort problem langs kanten, men dette er ikke noe kultur på 227 feltet. Det kan jeg GARANTERE.
    Det er et stort problem på bredden.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Tandberg sier dette ikke gjelder en spiller, men at vi avslutter med åtte spillere pga drittslenging slik at tre mann er nede for telling. Herregud, skulle jo tro det var den heksegryta her. Nå får dem ta seg sammen. Finn noe grunner til hvorfor dem ikke er bedre sportslig. Så får bredden også følge opp om det er så stort problem langs kanten, men dette er ikke noe kultur på 227 feltet. Det kan jeg GARANTERE.
    Med alle forbehold om hva som faktisk ble sagt tatt, siden jeg ikke var på møtet, så synes jeg dette er en ganske merkelig påstand fra trenerteamet. Hvis man har noen ambisjoner på fotballbanen utover spill i Norge, så må man takle tøffere situasjoner enn at en håndfull på ganske glisne tribuner kommer med negative kommentarer.

Leave a comment:

• O.S.L.O.
    replied
    Tandberg sier dette ikke gjelder en spiller, men at vi avslutter med åtte spillere pga drittslenging slik at tre mann er nede for telling. Herregud, skulle jo tro det var den heksegryta her. Nå får dem ta seg sammen. Finn noe grunner til hvorfor dem ikke er bedre sportslig. Så får bredden også følge opp om det er så stort problem langs kanten, men dette er ikke noe kultur på 227 feltet. Det kan jeg GARANTERE.

Leave a comment:

• O.S.L.O.
    replied
    Originally posted by anderan View Post
    Der fikk vi i hvert fall bekreftet at trenernes beskrivelse av situasjonen stemmer. Så kan vi heller diskutere hvor stor del av ansvaret for endring skal legges på sender og hvor mye på mottaker
    Sitter ikke på sosiale medier knyttet til VIF eller roper fra en tribune de hører meg på. Men jeg og kan bli flinkere til å støtte opp, men da må man innimellom føle at dem faktisk prøver. Slik så det ikke ofte ut i år.

Leave a comment:

• O.S.L.O.
    replied
    Originally posted by ziggy75 View Post
    Men hvordan kan vi supportere bidra til å heve laget på best mulig måte?
    Vi er jo supportere! Vi skal hjelpe laget fremover, og sørge for trøkk og gire opp spillerne våre, ikke bue og hetse våre egne spillere.

Der vil jeg rose Ikaros! Sjelden jeg hører de buer på egne spillere.
    Folk får gå i seg selv. Støtte fremfor bue. Så får spillerene løpe mye mer samt ta dette seriøst.

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Ser VPN har referat fra møte. At de i det hele tatt prøvde å skylde på egen fans for dårlige hjemmekamper er utrolig. Dette får dem ta på egen kappe. Om folk får dritt slengt til seg på sosiale medier så får dem holde seg unna det. Klarer man ikke løpe forran 1500 på bredden eller 200 i svingen så mener jeg du må finne på noe annet. Sikkert kjipt å få noen meldinger etter seg når man suser på ræva for endte gang, men kom igjen a. Våkn opp å stå på enda hardere! Vis dem at du kan! Så får vel fansen også se på seg selv, men er ikke mange tusen som piper så lurer på hvordan det da er på Old Trafford eller San Siro. Dette blir syltynt argument altså. Fy faen og flaut å høre på. RBK har snitt på 18 000. Hva faen skal dem gjøre den dagen det skjer igjen på Ullevaal eller nye stadion. Skal dem få sammenbrudd og bli lagt inn da eller?
    Men hvordan kan vi supportere bidra til å heve laget på best mulig måte?
    Vi er jo supportere! Vi skal hjelpe laget fremover, og sørge for trøkk og gire opp spillerne våre, ikke bue og hetse våre egne spillere.

Der vil jeg rose Ikaros! Sjelden jeg hører de buer på egne spillere.

Leave a comment:

• anderan
    replied
    ...
    Der fikk vi i hvert fall bekreftet at trenernes beskrivelse av situasjonen stemmer. Så kan vi heller diskutere hvor stor del av ansvaret for endring skal legges på sender og hvor mye på mottaker

Leave a comment:

• nada
    replied
    Ser VPN har referat fra møte. At de i det hele tatt prøvde å skylde på egen fans for dårlige hjemmekamper er utrolig. Dette får dem ta på egen kappe........Skal dem få sammenbrudd og bli lagt inn da eller?
    Det kunne jo vært en ide å ha vært på møte før man slenger ut all mulig piss om hva som ble sagt av unnskyldninger. Referatet til VPN er på ingen måte altinkluderende, jamfør det FrankO sier. Jeg foreslår at det IKKE blir gjort referat fra slik møter i framtida da det blir sagt mye mer på 2 timer (!) enn det som blir referert på supporterblogger over 3 paragrafer...

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Ser VPN har referat fra møte. At de i det hele tatt prøvde å skylde på egen fans for dårlige hjemmekamper er utrolig. Dette får dem ta på egen kappe.
    For ordens skyld så sa dem at det var en medvirkende årsak til svikten på Ullevaal denne sesongen, men at hovedgrunnen for manglende poengfangst har vært for dårlig ferdigheter. De har rett og slett ikke vært gode nok.

Leave a comment:

Working...
X