Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Stig Ove Sandnes trekker seg som VIF-sjef

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stig Ove Sandnes trekker seg som VIF-sjef

Morten Nydal blir ny daglig leder.

Klubbens sider.
    Aperopet.

Sandnes har virkelig gjort en god jobb! Han burde kanskje vært en kandidat til å ta over for Hallén, men er veldig glad for at han blir værende hos oss.

Comment

Applaus for Sandnes, og godt å se at han ikke forsvinner men heller finner på noe annet smart! Interessant med MortenN som ny daglig leder også. Tenker dette blir veldig bra
      "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Blir litt skeptisk kjenner jeg. Har Nydal nok tyngde til å ta en så stor jobb?

Comment

Det hjelper ikke hvor mange verv du har hatt i Klanen; å styre Enga er IKKE det samma som å styre en enkelt Meny-butikk! Sandnes hadde faglig tyngde og erfaring fra å styre en klubb, samt en profesjonell avstand til det følelsesmessige rundt klubben når han ble ansatt. Nå skal den styres av en hardbarka supporter som vil la følelser innvirke på avgjørelsene sine?

Har Enga virkelig råd til å ta sånne risikoer? Har de i det hele tatt leita etter andre kandidater? Når og hvor har det blitt informert om at Sandnes skal over i andre oppgaver og ny daglig leder skal ansettes? Hvor er i så fall informasjonen om denne prosessen? Hvilke andre kandidater har de kontaktet?

Dette er under en hver kritikk! Trodde klubben var blitt mer åpen enn dette nå!

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
            Blir litt skeptisk kjenner jeg. Har Nydal nok tyngde til å ta en så stor jobb?
            Alltid skeptisk når man bytter det kjente med det ukjente. Men tenker det samme. Dette er en jobb der gode intensjoner ikke er nok.

Comment

Må slenge meg på her å si at dette er jeg skeptisk til. Som Hoffa sier, forskjell på å styre Vålerenga ala Meny. Synes også det er meget merkelig hele prosessen med ansettelse, for kan ikke se ei huske at dette har blitt informert om , vært ute i mediene. Kan skjønne at ting holdes hemmelig ang spillere kjøp/salg, men ikke dette. Uansett veldig bra at Sandnes blir i klubben. Dette er vel også et av kriteriene fra Trøim med tanke på bidrag hvis det trengs.

Comment

Oj! Var stillingen som daglig leder utlyst? Det MÅ den. Erfaringsmessig er det sjelden man ved å rekruttere innenfra får de beste ansettelser. Å være inngrodd Vålerenga-patriot gir neppe det friske overblikket en slik stilling burde ha. Man får fort en "husblind" ny daglig leder, når man heller burde hatt inn ny kost, med nye ideer, nye måter å se ting på, nye forbindelser, erfaringer etc. Synes slett ikke dette var noe å juble for.
                Rett fra levra! - noe har også vært innom hjernen først...

Comment

Skjønner innsigelsene. Utfra det jeg har sett på kamp og på nett har likevel Morten levert både innsikt, balanse, nøkternhet og taleførhet. Å styre butikk handler om resultatfokus, personalledelse, forhandlingsevne og kundeorientering. Ingen dårlig CV for Enga tenker jeg? Når han i tillegg har imponert vårt (profesjonelle) styre så tenker jeg dette er rimelig gjennomtenkt.
                  "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Ønsker deg hell og lykke. Men her må man nok holde tunga rett i munnen, for det er jo lett å la hjerte styre når det ikke burde, vil jeg tro.

Comment

Jeg tør minne om at Nydal har sittet i styret for VFE siden opprettelsen av den nye klubben, og bidratt mye innad i denne perioden. Det er faktisk ingen som kjenner klubben bedre.

Jeg ønsker ham lykke til og stiller meg tilgjengelig om han trenger hjelp til noe jeg kan bidra med.

Esp1
                      Ei kasse, er passe!!

Comment

Dette virker totalt useriøst. Innad er han mest kjent som han fra Bohemen med ett glass i hånda og idiot dialekt. Seriøse klubber henter ikke daglig leder fra stampuben sin.

Comment

Vi ønsker Morten lykke til!!! Friskt valg! He's one of our own!

Så vil også jeg legge til at styret her selvfølgelig har lagt hodet sitt klar til hogg. Normalt henter ikke en av Norges største fotballklubber lederne sine verken på Bohemen eller Meny, og normalt henter heller ikke en av Norges største fotballklubber lederne sine uten en omfattende og åpen rekrutteringsprosess for å finne den absolutt beste tilgjengelige kandidaten. Inntil videre satser jeg på at noen har sett at han har et stort ledertalent som gjør ham uovertruffen som kandidat, og at å styre en fotballklubb ikke krever så mye bakgrunn fra bransjen som jeg kanskje har trodd. Antar han i hvert fall har kommet på innsiden av mange saker i sin tid i styret. Imidlertid bekymrer begrunnelsen meg en smule:
                          "Han er med sin ledererfaring fra NorgesGruppen godt rustet til å lede Vålerenga Fotball Elite i tiden fremover." Jeg kan virkelig ikke se at rollen som butikksjef skulle utruste noen som helst til å lede en fotballklubb - heller ikke en klubb i 5. divisjon. Men jeg velger å håpe og tro at Morten - på tross av at bakgrunnen er butikksjef - kommer til å gjøre en kanon jobb. Vi skal heie og støtte!!!

Comment

Morten kommer fra dagligvarekjeden Meny. Det er de som er kjent for å ha litt større utvalg, og litt mer ferske varer så klinker de til med skikkelige stive priser

Det kan komme godt med, hvis vi kommer i den situasjonen og kjøper en spiller som er katta i sekken. For uansett hvor mye katta i sekken spilleren er, så er det fornuftig å ha en daglig leder som har hovedkompetanse på å selge til stiv pris.

Comment

Originally posted by jerusalem View Post
                              og normalt henter heller ikke en av Norges største fotballklubber lederne sine uten en omfattende og åpen rekrutteringsprosess for å finne den absolutt beste tilgjengelige kandidaten.
                              Mulig jeg har gått glipp av noe, men vet vi at det ikke har vært en rekrutteringsprosess?
                              Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Working...
                              X