Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Stig Ove Sandnes trekker seg som VIF-sjef

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Aller først ønsker jeg alt jeg kan å heie på Nydal og Bjørneseth.

Dernest mener jeg det er gode spørsmål som stilles. Utad virker dette usedvanlig uproft. Hvem du ansetter er de viktigste avgjørelser du tar som leder. En feilansettelse koster fort millioner. Det handler ikke bare om å finne en god kandidat, men den absolutt beste tilgjengelige kandidat på markedet. Jeg lurer også på hva slags prosesser vi normalt har hatt for rekruttering i VFE tidligere. Har det aldri vært kultur for å lyse ut eller i hvert fall offentliggjøre ledige stillinger - og gjennomføre normale rekrutteringsprosesser som inkluderer testverktøy for å finne den absolutt beste kandidaten? Jeg har etter hvert (som en del av et ledelsesstudium) fått noen studiepoeng i rekruttering, og mener å huske at vi i time 1 av studiet lærte: "Å ansette kompisen din gjør du bare ikke. Du bare gjør det ikke. Og hvis du allikevel skulle være så dum å gjøre det så hold deg i hvert fall for all del langt unna rekrutteringsprosessen." Når det er sagt: Det er ikke de som blir ansatt som skal lastes for eventuelle mangler i rekrutteringsprosessen og alle skal få en sjanse - og også en raus tabbekvote. Så fortsatt heier jeg på Nydal og Bjørneseth.

For det tredje tror jeg ikke på noen av konspirasjonsteoriene om maktkupp her. Venter spent på at noen konspirasjonsteoretikere påstår at Esp1 ville legge ned forumet mens de planla maktkuppet for å forhindre nettopp denne tråden og alle kritiske spørsmål. Tror vi skal nøye oss med å takke hjerteligst SOS for jobben han har gjort, og (selv om det må være lov å stille et og annet kritisk spørsmål til beste for Vålerenga) mer enn noen gang heie på og støtte vår nye ledelse.

Comment

Synes det er veldig vanskelig å mene noe om de involvertes kompetanse. Sist gang vi vant serien ble vi ledet av en bondesønn fra Romsdal med utdannelse innenfor dukketeater. (Jeg antar Siems formelle kompetansen er mer til nytte for han i NFF, der det å trekke i skjulte tråder faktisk er en viktig del av arbeidsdagen). Det viser i alle fall at man ikke alltid kommer lengst med utdannelse.

Men når man velger leder så bør man velge en som er kvalifisert til å løse oppgavene. Jeg kan bare anta at man har gjort det i dette tilfellet også. Og for meg er denne ansettelsen et signal om at man nå har funnet veien ut av de økonomiske vanskelighetene og at daglig leders oppgave framover mer er å holde kursen enn å finne ut retningen. I en sånn sammenheng kan en mer uerfaren leder faktisk være en fordel. At den samme lederen også kjenner utfordringene organisasjonen han skal lede står overfor er bare bra.

Så forutsatt at Nydal faktisk har et godt hode og de rette personlige egenskapene er det i mine øyne ingenting som skulle tilsi at han er noe dårlig valg. Men det igjen forutsetter at styret har klart å skaffe seg et riktig bilde av utfordringene framover.

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
        Utdrag fra artikkelen: http://www.vpn.no/vpn-spesial/2016/0...tter-stig-ove/

Er HAN ansatt som bindeledd mellom klubben og supportere? Gikk ikke akkurat smertefritt og uten støy sist gang. Håper dette er riktig person og at de har gjort en grundig evaluering.
        Nei, han er ikke ansatt som bindeledd mellom klubb og supportere. Det er det utlyst en stilling som Supporterkoordinator for. Bjørneseth skal jobbe mot andre Osloklubber for å promotere Vålerengas hjemmekamper.
        Vi er Vål'enga!!

Comment

Working...
        X