Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - hvor havner vi og hvorfor?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by dalagubbe View Post
    Jeg tror mye handler om en god start,7-9 poeng på dei første tre matchene, spillerne hadde fått selvtillit, reka hadde blitt enklere å jobbe med og publikum hadde kommet,det tror jeg hadde betydd veldig mye.
    En god start er aldri dumt, sjølsagt, men det skal nok mere til før hordene av folk igjen inntar Ullevål. Vi har jo hatt gode starter de siste to sesongene, og det gode formen har vart fram til sommeren. Når vi så har kollapsa, så mister folk optimismen igjen. Det må holdes et mer stabilt nivå over hele sesonger før vi kan forvente at antall publikummere tar seg opp.

Og så er det jo andre ting som også betyr noe, som f.eks mer moro og mindre andre ting på tribunen, morsom fotball, mindre maskering og negative oppslag. Alle disse tinga betyr noe, og uansett er det ikke så enkelt at hvis vi bare får noen gode kamper i starten så kommer folk. En god trend både sportslig og ellers må holdes over tid før det får merkbare konsekvenser for publikumstallet.

Comment

Knappe 4 uker igjen til seriestart! - og Rekdal sier i intervjuvet at alle ikke holder 90 min ennå???...
      Har lest litt på andre klubbsider - og finner ingen andre trenere som har det problemet. (Bortsett fra med skadde spillere)
      Alle idretter som krever et minimum av kondisjon, har vel kondisjonen på plass i god tid før sesongstart. Noe annet er "toppformen".
      Finner det merkelig at en klubb som Vålerenga har problemer med å trene spillerne opp til å tåle både 90 og 120 minutter.
      Dette har Rekdal sagt "hver" vår - og jeg synes det høres helt tullete ut.
      At kondisen til enkelte Enga-spillere ikke holder mer enn 45-60 min.
      4 uker før seriestart!

Rekdal er også avslappet til balltap og lite snert i angrepene. Vi har vel bare scoret 2 mål i treningskampene og sluppet inn 6 (?)
      Har vondt for å tro at treningskamper IKKE betyr noe.
      Hvorfor skal alt plutselig fungere ved seriestart når det mangler så mye nå?
      - Klart at ytterligere 4 uker til med trening hjelper noe, men synes det mangler en god del på kollektive ferdigheter.
      At troppen sliter med småskader, hemmer vel også oppkjøringen, samspillet og muligheten til å spille en første-11er på plass.
      Det kan bli en tøff start.
      Rett fra levra! - noe har også vært innom hjernen først...

Comment

Originally posted by OShanter View Post
        Knappe 4 uker igjen til seriestart! - og Rekdal sier i intervjuvet at alle ikke holder 90 min ennå???...
        Det er harde treninger i januar og februar etter flere måneder med pause. At ikke alle holder 90 minutter nå er vanlig, og slettes ikke alarmerende. Majoriteten av spillerne holder faktisk 90 minutter allerede nå. Vi skal spille fire treningskamper til før seriestart inkludert to kamper på treningsleir i Marbella.

Nå har alle fått spille litt, men fra og med Marbella vil vi spille inn en slags førsteellever hvor formen skal prikkes inn mot Viking.

Alle som kjenner Rekdal vet at han bryr seg om resultatene i alle kamper. At han er avslappet til balltap og lite snert i angrepene, er din oppfatning. Det stemmer ikke.

Vi har for øvrig scoret tre mål på fire kamper (2x Kongsvinger, Litex). Vi har, som du sier, sluppet inn seks og alle seks kom etter personlige feil hos oss.

Ser man på resultatene i treningskampene gir det veldig dårlig innsikt i hvordan faktisk sesongen ender for vår del. Noen år har vi vunnet alt, men endt langt nede, mens noen ganger har vi vunnet få og endt relativt høyt oppe.

Det BLIR en tøff start med mange gode lag tidlig i sesongen, men jeg tror ikke vi er dårligere stilt nå enn de siste par sesongene hvor vi jo tross alt har startet bra.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
          Vi har for øvrig scoret tre mål på fire kamper (2x Kongsvinger, Litex). Vi har, som du sier, sluppet inn seks og alle seks kom etter personlige feil hos oss.
          Jeg pynter på resultatet og sier vi har scort 4 med den ene i CSKA kampen

Som sagt blir det en knall tøff start med kamper mot Viking,Rbk, Stabæk, Molde de første 6 kampene. Så er verken Sogndal eller Tromsø noen kasteballer, men lag vi bør slå. I de flørste 6 kampene kan fort bli veldig avgjørende for å få et bildet hvor dette går mot. Og det er 6 kamper hvor alt kan skje. Vi bør ha 10-12 poeng i de kampene for å "kjempe" i toppen

Comment

Working...
          X