Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Tid for å levere..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by OShanter View Post
    Da kaller man ikke folk som ikke er like nesegrus positive og optimistiske som en selv for "brønnpissere" (Nils de Noia)
    Nå var jo ikke det ordet brukt i en kommentar til deg, men det kunne det godt ha vært.

Eller som du selv gjør, kaller mine kommentarer for "negativt piss" - det gir da vitterlig inntrykk av at bare du og likesinnede har de riktige spørsmål og kommentarer angående klubben.
    Tullprat. Det er lov å være uenig og alt er ikke bare fryd og gammen. Men skal man være kritisk, så må man i alle fall være saklig kritisk. Det er mye å kritisere trener og ledelse for, men først og fremst 2013-sesongen mener nå jeg.

2014 leverte vi over evne, da konkurs var en reell trussel. 2015 var vår nest beste sesong poengmessig siden 16-lags serien startet, Hvis man ser poengsnitt pr spilte kamp så var det vårt 5. høyeste snitt siden 1992. Kun 2004-2006 og i 2010 klarte vi å ta flere poeng pr spilte kamp. Ja, det kan fortsatt bli bedre. Men når vi bruker så lite på spillere som vi gjør så er det ingen dårlig prestasjon.

Jeg mener at andre klubber med minst like store problemer som Vålerenga, har klart å reise seg på mindre enn 4 sesonger.
    Javel. Hvem da?

Jeg kan ikke se at spillestil, spillere eller laget som helhet har tatt noen store steg fremad på de siste 3 sesongene.
    Da må du nesten se en gang til. Som sagt....vi har hatt en jevn stigning under Rekdal. 2014 var bedre enn 2013 og 2015 var bedre enn 2014. Fjoråret var bare slått av 2010 og 2004-2006 på poengsnitt. Hadde vi svidd av 50 millioner på å kjøpe nye spillere så må man forvente det, men foran denne sesongen har vi ikke engang brukt 50 kroner.

Rekdal sa når han tiltrådte at det ville ta 2 år - nå er han i sitt 4de.
    Men rammebetingelsene er vesentlig endret fra hvordan ting var i januar 2013. Rekdal har da sagt ting også etter januar 2013 for å korrigere dette, men det har du tydeligvis ikke registrert...?

Men igjen hører vi bortforklaringer om unge spillere (det er flere lag i Tippeligaen som har en adskillig yngre og mindre rutinert spillestall enn VIF) om tynn og skadeutsatt stall, utskiftninger etc.
    Alt også andre lag sliter med og må forholde seg til.
    Kan ikke huske at unge spillere har blitt brukt som bortforklaring. At bredden i troppen ikke er all verden er vel en ganske akseptert påstand.

Comment

Det var da svært FrankO!
      Hvis du synes at forumet er åpent og mottagelig for kritiske kommentarer, så synes jeg du bør lese gjennom utvalget en gang til. Da kaller man ikke folk som ikke er like nesegrus positive og optimistiske som en selv for "brønnpissere" (Nils de Noia)
      - Eller som du selv gjør, kaller mine kommentarer for "negativt piss" - det gir da vitterlig inntrykk av at bare du og likesinnede har de riktige spørsmål og kommentarer angående klubben.

Men bortsett fra et voldsomt angrep på det du mener er uriktig - tar du ikke fatt i det vesentlige. Og et godt råd - når man skriver "hvis man" eller "hvis noen" - så er ikke det å lese som direkte henvisning til et sitat.
      Så når jeg skriver "Hvis man er fornøyd med å havne midt på tabellen og ryke ut tidlig i cupen - hvis man stadig mener at det betyr at man er på rett vei og har den riktige trener og ledelse - så ok for meg!"
      Så henviser jeg til at mange av innleggene her inne (inkludert ditt flammende forsvar av det bestående) KAN få en til å få det inntrykket.

Jeg mener at andre klubber med minst like store problemer som Vålerenga, har klart å reise seg på mindre enn 4 sesonger.

Jeg kan ikke se at spillestil, spillere eller laget som helhet har tatt noen store steg fremad på de siste 3 sesongene.
      Det synes øyensynlig heller ikke publikum.

De kan heller ikke se konturene av et nytt topplag på trappene.
      Tvertimot har vi et lag fullt av spørsmålstegn og usikre kort.
      ALT kan en ikke skylde på økonomien.

Like lite som en kan tro at bare vi får ny stadion så strømmer publikum til.
      Publikum vil se god, underholdende og spennende fotball.
      Er det det Vålerenga har levert de siste sesongene?

Nå er sikkert både Drillo og jeg på bærtur etter din mening.
      Men ja, i likhet med Drillo mener jeg at det er opp til treneren å levere!!

Rekdal sa når han tiltrådte at det ville ta 2 år - nå er han i sitt 4de.
      Men igjen hører vi bortforklaringer om unge spillere (det er flere lag i Tippeligaen som har en adskillig yngre og mindre rutinert spillestall enn VIF) om tynn og skadeutsatt stall, utskiftninger etc.
      Alt også andre lag sliter med og må forholde seg til.

Selv her på forumet har det blitt reagert på antallet tversoverpasninger, tilbakespill og lite hurtig eller offensivt angrepsspill.
      Kan ikke se at det har bedret seg i de kampene vi har spilt iår.

Ja, vi har budsjett som Aafk og Sarpsborg - og jeg våger å påstå at de får mer ut av laget enn det Vålerenga får etter forutsetningene.
      De lå ikke langt bak oss på tabellen, begge kom lengre i cupen - Sarpsborg helt til finalen. Aafk med en helt blodfersk trener som snudde en dårlig trend på femøren.

Vålerenga har en høyt profilert og betalt trener - og verken klubb eller trener har lagt skjul på at de skal bygge et topplag.
      Da er det jammen på tide de begynner å levere!
      Eller kan vi få et tidsperspektiv å forholde oss til?
      Hvor lang tid tar det før vi er rimelig sikre på å være med i medaljekampen helt inn?
      4-6-8 år?

Alt kan forsvares med statistikk.
      Jeg synes det er morsomt når man argumenterer for at om vi hadde hatt like mange poeng da og da som vi hadde ifjor - så hadde vi tatt medalje og blitt det og det.
      - Det er som om Petter Northug skulle sagt at om jeg hadde gått like fort på den og den distansen som jeg gjorde ifjor så hadde jeg vunnet!
      Idrett er ikke statisk.
      Klubbene får sin plass på tabellen etter de resultater de presterer.

Men jeg kan jo spørre; hvis Vålerenga i år blir nr.7 eller 8 - og slått ut i 3dje eller 4de runde av cupen - er man stadig overbevist om at man er på rett vei?

(Bort)forklaringer kan man alltid finne frem, men for meg er det utrolig hvis man etter 4 sesonger uten sportslig fremgang fremdeles skal messe videre på visen om at man "bygger et topplag"

Men igjen - jeg har vært Vålerenga supporter hele mitt liv - og har faktisk ambisjoner på lagets vegne, men når man ikke ser fremgang eller utvikling må det være lov å kreve at de som er sportslig ansvarlige begynner å levere.

Jeg lover å vente til etter 7 kamper før neste kommentar, da bør man ha en pekepinn om hvor Vålerenga står - men inntil da og på bakgrunn av det presterte er jeg skeptisk og kritisk. Lik det eller ei.

Ivar Hoff er ihvertfall enig med deg

http://www.dagbladet.no/2016/03/10/s...hoff/43470594/

Comment

Originally posted by christer1913 View Post
        Ivar Hoff er ihvertfall enig med deg

http://www.dagbladet.no/2016/03/10/s...hoff/43470594/
        Ivar Hoff ja... Da snakker vi nisse! Mannen liker å alltid snakke i store ord. Han liker overskrifter!

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
          Ivar Hoff ja... Da snakker vi nisse! Mannen liker å alltid snakke i store ord. Han liker overskrifter!
          Vi for jo håpe at han fortsatt har "ekspertisen" i seg... For han tar jo som kjent "aldri feil"...

Comment

Tar den tufsen der med klype salt. En mann som elsker å høre seg selv prate.

Comment

Originally posted by MadsAndre View Post
              Tar den tufsen der med klype salt. En mann som elsker å høre seg selv prate.
              Husker når han var sentral i Tippeligasendingene til TV2, da han omtrent alltid var på jakt etter syndebukker.
              Kan det ha noe med hans egen mislykkede trenerkarriere å gjøre tro?

Comment

Husker når han var sentral i Tippeligasendingene til TV2, da han omtrent alltid var på jakt etter syndebukker.
                Kan det ha noe med hans egen mislykkede trenerkarriere å gjøre tro?
                Jeg er egentlig I mot I å slakte ditt og datt en uke før seriestart.
                La alle få en sjanse til å prøve seg I år uten å høre hvor dårlig alt er før vi starter.

Hvis alle syntes vi var så rævva ifjor, skulle I alle ha slaktet treneren spillerene osv. da.
                Nå får vi gjøre vårt beste til å støtte mest mulig før alvoret er I gang.

Man ser også at alle er på at det har blitt så store utskiftninger gjennom årene til Reka, se I år, det er mer eller mindre samme stall som ifjor. Hvorfor skal vi syte over utskiftninger som har skjedd før?

Vi har entropp/stall som kan kjempe om de 5 beste plassene I tippeligaen, og det kommer til å bli jevnt I år som de 2 siste foregående sesongene.

Gi laget/ Spillerne / støtteapparat før vi er I gang. Gi dem litt pusterom før sesongen har startet. Når vi kommer til juli/august kan vi kanskje diskutere hvordan ting har gått I år,

Comment

Working...
                X