Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Generalprøve: Strømsgodset - Vålerenga 16.00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by FrankO View Post

Det er ingen som blir bedre i jobben sin av at en fyr står og slenger dritt til deg gjennom hele arbeidsdagen.
    Poeng. Tror dette har mye med alkohol og frusrasjon å gjøre. Og internjustis. Sistnevnte er desserre borte, ellers kunne slikt vært unngått.

LD.
    Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Originally posted by JorgenH View Post
      Ja, for det som virkelig får deg til å fungere på jobb er at noen står og roper til deg om at du er ræva i 90 minutter. Og det er jo ikke som at kritikken rammer spillerne blindt heller. Spillere som f. Eks Kjetil Wæhler får nok praktisk talt aldri kritikk fra tribunen, mens spillere som f. eks Simon Larsen, Aleksander Mathisen, Niklas Gunnarsson, Tollås Nation får kjeft nesten uavhengig av hvordan de faktisk presterer på banen.
      Du spurte: Hvorfor skal spillerne skal få høre det av suppoerterne?

Hva ønsker du egentlig? 2300 som står og stønner Ære Være? Jeg har ikke sagt noe om å kalle noe ræva eller kjefte på noen. Jeg bare sier at det er vår plikt som supportere å kjefte og å være kritiske når laget underpresterer. Jeg gidder ikke å gå inn på Facebook og se "Vi tapte 3-0, vi vinner kanskje neste gang og skal vi sette rekord i "ære være".

Vi støtter laget som faen, og vi er der hver kamp. Men vi er litt mer opptatt av tre poeng enn verdensrekord i ære være.

LD.
      Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
        Poeng. Tror dette har mye med alkohol og frusrasjon å gjøre. Og internjustis. Sistnevnte er desserre borte, ellers kunne slikt vært unngått.

LD.
        Selv har jeg sett meg drittlei av folk som skriker faenskap til egne spillere og piper på dem etter kampen om det går ræva. Vær indrejustisen du. Så er jeg indrejustisen. Og han ved siden av meg. Vi får begynne et sted, og jeg sa ifra flere ganger forrige sesong til folk på kamp som oppførte seg som idioter ovenfor spillerne, og da holdt de kjeft etterpå. Greit nok å hyle noen dumme ting et par ganger om det skjer noe, men konsekvent pissing på enkelte av våre egne ved for eksempel støttepasninger? Eller buing? Ta dem på det.

Comment

jeg vil hevde at de som nærmest kapper hodet av keeperen er uvitende. For å ta første baklengsmålet: For de enkle så fremstår det som keepertabbe. For keeper må vel ta en ball som kommer i slik bue? Svar: Nei. For det er ikke slik at en keeper på toppnivå skal stå nærmest limt fast på streken. For i moderne forsvar, hvis et forsvar rykker ut, så skal keeperen gjør det samme. Det er ikke tilfeldig at man hører formuleringen: Keeperen kommer ut og gjør målet mindre. Selvfølgelig er det ikke slik at målets størrelse blir mindre av keeperens posisjon, men det handler om tilgjengelighet for å komme utenom keeper som står ute. Det spesielle med godets første mål, er at hvis målscorer hadde truffet ballen rett, så ville ballen flydd opp på tribunen. Han bommer på klinisk treff og får tilnærmet strømpetreff og ballen bevger seg deretter. I denne forbindelse var det i en nærmest kunstnerisk bue over keeper

På godsets andre mål, så står keeper på "feil fot". Men for å tilføye, trolig er det slik at de aller fleste keepere ville ha vært i samme situasjon. For keeper må selvølgelig bevege seg etter ballens posisjon. Og for de spisser som forstår dette, vil ha evnen til å sette ballen tilbake. For de som ikke forstår dette bør egentlig ta på seg treningstøy, legge noe mykt å lande på og prøve scenarioer selv. Det innebærer at man stiller seg slik at man i første omgang tar et skritt til høyre for deretter kaste seg til høyre, Så sammenligner man dette med å ta et skritt til venstre for deretter kaste seg til høyre

Min oppfatning er at man bør ikke nærmest kappe hodet av spillere basert på treningskamper. For endel år siden hadde Enga spissen Bengt Sæternes i stallen. Han gjorde seg bemerket at han knapte scorte mål frem TIL seriestart. Derimot når det var seriestart så var det noe annet. Og det skyldes at det er spillere som ikke klarer å ta ut det beste når det ikke teller.

Min oppfordring til medsupportere er å holde hodet kaldt når det gjelder keeper. For man kan minne om at vi hadde en keeper som slapp inn et mål fra midtbanen i forrige sesong mot laget som spilte kvalik

Det man skal ta fra kampen mot godset er at man klarte å komme tilbake. Man havnet under 2-0 på bortebane, likevel så var det en slags moral i laget til å ta tilbake

Comment

Resultatmessig er dette innafor. Prestasjonen på banen var ikke all verden. Det gjelder begge lag. Ingen vil risikere skader osv nå så det ble noe tamt i mine øyne.
            Men resultat bygger selvtillit. Fokuserer på det positive. Omarsson og Brown scorer igjen. Zahid periodevis bedre og stenger virker ett par hakk bedre.
            Kjøp sesongkort eller billett til seriestarten. Gleder meg 😊

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
              Du spurte: Hvorfor skal spillerne skal få høre det av suppoerterne?

Hva ønsker du egentlig? 2300 som står og stønner Ære Være? Jeg har ikke sagt noe om å kalle noe ræva eller kjefte på noen. Jeg bare sier at det er vår plikt som supportere å kjefte og å være kritiske når laget underpresterer. Jeg gidder ikke å gå inn på Facebook og se "Vi tapte 3-0, vi vinner kanskje neste gang og skal vi sette rekord i "ære være".

Vi støtter laget som faen, og vi er der hver kamp. Men vi er litt mer opptatt av tre poeng enn verdensrekord i ære være.

LD.
              Jeg ønsker meg at vi som supportere tar i et ekstra tak for å skape positivitet rundt klubben, det trengs for tiden. Ingen som sier at vi skal være blinde nikkedukker, men vi bør jobbe litt med å holde tilbake den spontane lysten til å skjelle ut en av våre egne fordi han slår et dårlig innlegg, og heller diskutere ting saklig her inne eller på andre arenaer. Klart det er lov å være sur hvis vi taper 5-0 hjemme mot Mjøndalen, men i fjor opplevde jeg flere ganger å høre supportere som skjelte ut spillerne våre når vi hadde komfortable ledelser på Ullevål. Da er man ikke interessert i å skape god stemning.

Comment

Er du på kamp, så støtter du laget uansett, så enkelt er det.

Comment

Working...
                X