Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: Stabæk - Vålerenga. Lørdag 9. April, 18.00

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• http://www.nettavisen.no/sport/fotba...423211792.html

Når jeg leser kommentarene under denne artikkelen, er jeg så glad for å være Oslogutt. Ingenting om kampen hvor Enga var klart best, men rent provinsrall. De fremstår liksom så ekstremt små og bondske. Lykkes ikke Oslos største klubb, så leker livet. Store i ord, små på jord.

Comment

• Tromme skulle vært innført for flere år siden.

Comment

• Bilder fra kampen er lagt ut her
        www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
        Glemmer passordet mitt...

Comment

• Denne kampen taper vi på to ting. Det aller mest opplagte. Sløsing med målsjanser. Skal nesten ikke være mulig å tape denne kampen. Den andre grunnen er at vi i situasjonen i forkant av 2-1 målet har spillere som ikke ofrer seg nok. Det hadde vært null problem å stoppe Asante i forkant. Hold han igjen i trøya og ta ett gult kort for laget. Slike kort er helt greie å pådra seg i en slik situasjon. I stedet får vi idiotiske kort som å sparke bort ballen og krangle med dommeren. Sånne kort er totalt unødvendig og bare ødelegger.

Comment

• Originally posted by Calven View Post
            Det som er viktig er at vi viser vi er mye bedre enn Stabæk. Bare utur at vi taper, men sånn er det et par ganger i året, og noen kamper vinner du som du burde tape. Det er fotballens lover.
            For meg var det så mye positivt, at jeg ser på denne kampen, som da det snudde.
            Sakor ser lovende ut og Castro hadde en positiv debut.
            Er enig i at det alltid kommer minst en sånn kamp i løpet av sesongen. Både Grindheim, Zahid og Brown hadde noen feite sjanser de burde ha skåret på. Sånn sett så var det noe positivt å ta med seg, men det skal jo også sies at Stabæk er en av de svakeste lagene i tl pdd. Vi for håpe at gutta tar med seg dette inn i kampen mot Tromsø. Også for vi håpe at vi ikke stiller med et b lag mot Løten... Grøsser bare ved tanken...

Comment

• Fremdeles langt nede etter igår, sykt deprimerende tapet igår, skjønner fremdeles ikke at vi skal klare å dra i land en seier når vi er såpass mye bedre enn Stabæk, kjenner en dalende interesse for å fortsette å engasjere meg i norsk fotball, blir bare mer og mer likegyldig til hvordan dette går, kan ikke fortsette å la vif tapene ødelegge humøret for resten av ukene, det er ikke bra kjenner jeg.

Comment

• Originally posted by Trym View Post
                Også for vi håpe at vi ikke stiller med et b lag mot Løten... Grøsser bare ved tanken...
                Mot Løten forventer jeg at VIF stiller med best mulig lag fra start og peiser på 100%. Jeg vil ha 5-0 til pause så nervene kan roes litt, også kan noen unggutter få prøve seg i 2. omgang. Orker ikke en kamp med 0-0 til pause og nerver i høyspenn. Forventer at VIF dreper denne kampen tidlig som mulig.

Comment

• Originally posted by Cyrus View Post
                  Mot Løten forventer jeg at VIF stiller med best mulig lag fra start og peiser på 100%. Jeg vil ha 5-0 til pause så nervene kan roes litt, også kan noen unggutter få prøve seg i 2. omgang. Orker ikke en kamp med 0-0 til pause og nerver i høyspenn. Forventer at VIF dreper denne kampen tidlig som mulig.
                  Kanskje b-laget vårt er mer kapabelt til å slå Løten?

Min diagnose er at spillerne på A-laget er mer enn gode nok til å være i toppen av tippeligaen, så det er enten innsatsen eller strategien det er noe galt med.
                  Det er et lite tankekors at så mange gode spillere klarer å få til såpass lite poeng og mål.

Litt forunderlig at VIF-vrakgods som Daneil Braathen, Sivert Heltne Nilsen, Amin Nouri og Ruben Kristiansen topper tippeligaen for Brann.

Comment

• Originally posted by astoman View Post

Litt forunderlig at VIF-vrakgods som Daneil Braathen, Sivert Heltne Nilsen, Amin Nouri og Ruben Kristiansen topper tippeligaen for Brann.
                    Hvor mange av disse savner du, egentlig?

Comment

Min diagnose er at spillerne på A-laget er mer enn gode nok til å være i toppen av tippeligaen, så det er enten innsatsen eller strategien det er noe galt med.
                      Det er et lite tankekors at så mange gode spillere klarer å få til såpass lite poeng og mål.

Hadde vi slått viking så hadde det mest sannsynlig ballet på seg og vi hadde stått med 9-10 poeng nå. Det skjedde dessverre ikke, atpåtil spilte gutta en begredelig kamp i Sogndal, noe som medførte at presset rundt klubben steg veldig og vi kom inn i en negativ spiral. Par gode opplevelser og gutta vil få trua slik at poenga ruller inn, er kun psykologisk om dagen
                      "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Kanskje du har rett, i allefall hvis vi ser på hva de utrettet mot Vard i dag. Må si jeg ikke er veldig optimistisk med tanke på de 2 neste seriekampene mot Tromsø og Molde. 2 lag som pdd ikke har tapt enda. Jeg skal ikke ta opp igjen diskusjonen om spillerstilen vår, men når det ikke fungerer så må jo noe gjøres snart...

Comment

• Originally posted by Flem View Post
                          Hands i straffefeltet som forhindrer motstander i en klar scoringsposisjon, er 100% straffe.
                          Trur det er mange forskjellige teorier rundt omkring på dette med hands. De gjeldende reglene finnes her (hands på side 89).
                          De sier følgende: "Hands innebærer en bevisst handling fra en spiller som tar ballen med hånd eller
                          arm.
                          Det er dette som er forsett. I jussen betyr forsett at man forsto eller burde forstått at handlingen ville kunne få ureglementerte konsekvenser. Det er altså ikke et absolutt krav at man skal ha handset med vilje, men nesten; at man forsto eller burde forstått at plasseringa av hånda kunne føre til at den traff hånda. Dette er alt reglene sier om hva som skal til for at det skal dømmes hands i fotball, men siden om og i hvilken grad hånda traff ballen med forsett/vilje ofte er veldig vanskelig å vurdere i praksis kommer reglene også med et sett råd til dommeren for å kunne vurdere dette. Det er her håpnd søker ball eller omvendt og håndas (u)naturlige posisjon kommer inn. Dette er altså ikke selve regelen, men hjelpemidler for dommerne for å vurdere om selve regelen kommer til anvendelse. I tillegg utgir NFF rett som det er presiseringer av hvordan enkelte regler skal forstås, herunder også handsregelen. Så tolkes dette igjen ut fra forskjellige situasjoner av forskjellige dommere. Uansett er altså regelen at spilleren forsto eller burde ha forstått at ved å gjøre som han/hun gjorde, så ville ballen kunne treffe hånda. Hvis ikke, så skal det ikke dømmes hands. Det er altså ikke riktig det du jeg siterer over.

Det vi kan lese ut av dette er at regelen er komplisert i teorien, og at i praksis i stor hastighet og andre forhold gjør at denne regelen praktiseres forskjellig fra situasjon til situasjon. Personlig synes jeg handsregelen bør endres til noe som er lettere å håndheve konsekvent, for eksempel i tråd med det du skreiv over her.

Når det gjelder Stabæks håndball rett før Browns heading, så trur jeg dommeren ville dømt straffe om han hadde sett at den traff hånda. Men i dette tilfellet gikk det altfor fort til at det er rimelig at dommeren fikk det med seg. På TV trengte vi 5-6 repriser for å bli noenlunde sikre på at ballen faktisk traff hånda. Under sånne forhold blir det derfor helt urimelig å henge ut dommeren for at han ikke så det under kampen.

Comment

• Det blir lett å vinne mot Tromsø ja 😱😱

Comment

• Synes synd på gutta etter denne kampen her. Livet er ikke alltid rettferdig!
                              Hadde fortjent alle 3 poenga i den kampen her.

Comment

Working...
                              X