Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvor er gløden, hvor er entusiasmen? Bryr vi oss lenger?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvor er gløden, hvor er entusiasmen? Bryr vi oss lenger?

Er dette alt vi kan forvente av Vålerenga? Er dette alt vi kan forvente av Klanen? Hvor er vi på vei?

Originally posted by vif-cb View Post
    Er dette alt vi kan forvente av Vålerenga? Er dette alt vi kan forvente av Klanen? Hvor er vi på vei?
    For min del handler det om å ha mistet troen. Rett og slett. Er bare å se på historien de siste 20 årene og til slutt så får man bare nok. Jeg elsker klubben men den lidenskapelige gløden er sloknet. Før var jeg sur, sint og til og med etter enkelte tap sov dårlig. Ja selv etter enkelte seiere sov jeg dårlig fordi jeg var oppspilt. Nå føler jeg mer en tomhet og klarer ikke å engasjere meg på samme måte lenger. Jeg håper at ved å flytte til ny stadion at det kan gjenskape gløden tilbake hos folk og at også resultatene kommer men akkurat nå ser det mørkt ut. Argumentet om at VIF har dårlig tid stemmer men samtidig så fins det grenser for hvor lenge folk også gidder å vente hvis du ser hva jeg mener.

Comment

Du skjønner du er lite interessant når det dukker opp 50-60 personer på ett arrangement(vi har ryggen deres) som før huset 13 000 betalende medlemmer samt haddde snitt på 15 000 på kampene. At man må lyve på seg litt flere i antall og lage sak på vif.no er direkte pinling. Rekdal, styret og klanen burde skamme seg over utviklingen dem har sørget før.

Comment

Originally posted by O.S.L.O. View Post
        Du skjønner du er lite interessant når det dukker opp 50-60 personer på ett arrangement(vi har ryggen deres) som før huset 13 000 betalende medlemmer samt haddde snitt på 15 000 på kampene. At man må lyve på seg litt flere i antall og lage sak på vif.no er direkte pinling. Rekdal, styret og klanen burde skamme seg over utviklingen dem har sørget før.
        Er det kanskje andre som bør se seg i speilet også?
        Var du der foresten? Føle litt stolthet når du sto der for å støtte spillerne og klubben?
        Eller satt du her?
        Hvis du var der var det ikke noe pinlig over det. Det var en god gjeng som støtter laget sitt i tykt og tynt.
        Å sammenligne med topptallene til klubben og Klanen i sesongen vi vant gull blir litt spesielt når så mye har forandret seg siden den gang.
        Klubben er i ferd med å bygge opp et nytt fundament som skal stå fjellstøtt i mange år. De som burde skamme seg er "supportere" som hele tiden skylder på alle andre uavhengig av hvem du står med. Folk må rett og slett skjerpe seg litt.
        Alle er vel enige i at resultatene burde vært bedre, men skittkasting fører oss ingen steder.
        Man må delta for å vinne

Comment

På tide å stikke fingern i jorda og innse at vi er en klubb i en identitetskrise.. Vi har blitt det vi har mobba bønda for i årevis, en kulturløs fotballklubb. Et premier league-lag i miniatyrform. Vi bør ha høyere standarder enn det.

Det som smerter mest er; hvor er alle vålerenggutta? De som skal være kjernen i klubbkulturen og opprettholde den år etter år. Jo, de gjør suksess i andre klubber. Det er noe spesielt med Vålerenga, som har gått helt tapt. Vi trenger de superproffesjonelle fra nffs trauste støpeskje også, men leiesoldater kan ikke bygge kultur.

Jeg tror dette gjenspeiler seg på tribunen også. Hva går man til stadion for å se? Et bra fotballag eller selveste Vålerenga?

Comment

Det er vel kanskje på tide å gjenoppta diskusjonen rundt spillerstilen...? Nå er det vel bevist til gangs at dette systemet ikke fungerer...? For spillermateriellet er jo der. Har aldri og kommer aldri til å være tilhenger av en spiss på topp. Etter min mening er det å dyrke 4-4-2 det klart beste å gjøre.

Comment

Originally posted by Trym View Post
              Det er vel kanskje på tide å gjenoppta diskusjonen rundt spillerstilen...? Nå er det vel bevist til gangs at dette systemet ikke fungerer...? For spillermateriellet er jo der. Har aldri og kommer aldri til å være tilhenger av en spiss på topp. Etter min mening er det å dyrke 4-4-2 det klart beste å gjøre.
              Syntes det så ut som vi spilte 4-4-2 i går. Sander lå veldig høyt i banen.

Comment

Du store, for en tråd! "Alt var bedre før!" er jo et sikkert aldringstegn. Det er kanskje ikke bare gløden som har blitt mindre, men kropp og sinn som har modna litt?

Tips for å trimme motoren og få sitringa i gang igjen inkluderer synging på vei til Ullevål ("hei hå" er en sikker vinner for å trekke smil, men pass deg for å ta det for langt), et par raske pils før kamp - og taktfast hopping på tribunen.
                "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Originally posted by thorstein View Post
                  Er det kanskje andre som bør se seg i speilet også?
                  Var du der foresten? Føle litt stolthet når du sto der for å støtte spillerne og klubben?
                  Eller satt du her?
                  Hvis du var der var det ikke noe pinlig over det. Det var en god gjeng som støtter laget sitt i tykt og tynt.
                  Å sammenligne med topptallene til klubben og Klanen i sesongen vi vant gull blir litt spesielt når så mye har forandret seg siden den gang.
                  Klubben er i ferd med å bygge opp et nytt fundament som skal stå fjellstøtt i mange år. De som burde skamme seg er "supportere" som hele tiden skylder på alle andre uavhengig av hvem du står med. Folk må rett og slett skjerpe seg litt.
                  Alle er vel enige i at resultatene burde vært bedre, men skittkasting fører oss ingen steder.
                  Ræva under Martin, selv om det ble gull. Enda verre nå med Rekdal samtidig som klan og klubb motarbeider alle som ikke tenker likt. Sier seg selv at etter så mange år med dritt vil det bli vrient. Alt dette surret om å bli Oslos klubb etc. Dem oppe på Valle famler totalt i blinde.

Supportere skulle komme tilbake når Martin var ferdig. Så skulle de komme tilbake når disse fæle i svingen var utestengt. Vel, ingen kom tilbake. Tvert imot enda flere ble hjemme. Burde det ikke gå opp ett lys snart?

Comment

Er for at Klanen og klubben skal starte noen "folkefester" i sentrum på kampdager, lage litt show, lage litt stemning, by på oss selv... Tror det er noe av nøkkelen til å rekrutere flere til kamp
                    "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Originally posted by Loke View Post
                      Er for at Klanen og klubben skal starte noen "folkefester" i sentrum på kampdager, lage litt show, lage litt stemning, by på oss selv... Tror det er noe av nøkkelen til å rekrutere flere til kamp
                      Jeg savner også promotering i sentrum i fprkant av kamper, det eneste man kan se er jo stabekkreklame på vei opp med t-banen fra stortinget. Og det er vel vi som skal herje i sentrum, og ikke pappaguttene fra Blærum.
                      Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Originally posted by haraa1 View Post
                        Jeg savner også promotering i sentrum i fprkant av kamper, det eneste man kan se er jo stabekkreklame på vei opp med t-banen fra stortinget. Og det er vel vi som skal herje i sentrum, og ikke pappaguttene fra Blærum.
                        Savner når bussene kjørte med Engaflagg og klubben var mer synlig i bybildet, men hvor har det blitt av alle privatbilene med klubblogoen i bakruta? Knapt å se for tiden. Flagging fra verandaer og vinduer på kampdag er også i ferd med å viskes vekk. At alle småting som dette er borte er trist, men noe alle som bryr seg enkelt kan løfte opp igjen. Det er opp til oss som fortsatt bryt oss å ta tak i dette. Start med deg selv

Comment

Originally posted by Disig View Post
                          Savner når bussene kjørte med Engaflagg og klubben var mer synlig i bybildet, men hvor har det blitt av alle privatbilene med klubblogoen i bakruta? Knapt å se for tiden. Flagging fra verandaer og vinduer på kampdag er også i ferd med å viskes vekk. At alle småting som dette er borte er trist, men noe alle som bryr seg enkelt kan løfte opp igjen. Det er opp til oss som fortsatt bryt oss å ta tak i dette. Start med deg selv
                          Takk for påminning! Flagget er oppe nå

Comment

Start med deg selv 😊
                            Bør være ett nytt slagord for å ta tribunen tilbake.

Comment

Originally posted by Basement View Post
                              Start med deg selv ��
                              Bør være ett nytt slagord for å ta tribunen tilbake.
                              I høyeste grad. Men det bør gjelde gutta på banen også. =)

Men løsningen er enkel, om man vil ha mange på kamp, og mye Enga i bybildet: Spill bra og underholdende fotball over en lengre periode, så blir ullevåll full! (Eller vår nye stadion!)

Husk 2004-2006. Ullevåll var stappa til tider!

Vil vi ha flere mennesker inn i den harde kjerne, må vi først skape engasjement! Uten engasjement blant den "generelle befolkningen" blir det ingen nye medlemmer av den harde kjernen heller

Comment

Working...
                              X