Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvor er gløden, hvor er entusiasmen? Bryr vi oss lenger?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Det jeg prøvde med mitt innlegg var ikke å si at man ikke skal være breiale og dyrke at man er hele Oslos underdog, tvert i mot, men at man, i all den tid vi har begrensede resurser, kanskje burde vurdere noen fokuserte tiltak for å få flere folk fra typ bydelene i Groruddalen eller Gamle Oslo til å dra på match (dette gjør man kanskje i større grad enn jeg har fått med meg allerede?). Det bor mange mennesker her, fortrinnsvis flest og tettest i Norge, og at man derfor vil nå ut til flest mulig, og at mange som bor på østkanten har en eller annen tilknytning til enga, og derfor er forholdsvis lettere å mobilisere. På lang sikt så burde man selvfølgelig ha en ambisjon om at alle i Oslo skal holde med Enga. Tenker at det da kanskje er smart med noen tiltak retta mot unge. Lavere billettpriser eller evt. gratis inngang for alle under en viss alder?

Comment

Originally posted by Rekaldo View Post
      For på ene siden tilhører jeg dem som hevder at klubben har aldri vært endel av de fisefine på vestkanten. De har hatt deres Liiiiiin.
      Så du tenker alle som er født/ bor/ har bodd/ har vurdert å bo (?) vest for elva er uønsket i klubben og må holde med Lyn?

"Bohem fra Ullevaal Hageby". Nå har jeg hørt det og. Det får meg til å tenke på ei 19 år gammel jente som har slikt ungdomsopprør, men som samtidig har pappas gullkort i lomma. Hvis hun med ungdomsopprør blir tatt inn, så etter en telefonsamtale hjem til pappa om hvor fælt det er, så kontakter han sine gode venner og bekjente og hun med ungdomsopprør står på gata 5 minutter etterpå
      Du har så mye rare fakter og fordommer om folk. Er du ikke vokst opp i Ullevål Hageby eller Vika, Holmenkollen eller Bærum så vet du ingenting om hvordan det er å vokse opp der. Like lite som de vet noe om der du er fra. Punktum. For all del - det kan være artig å leke med fordommer, men du må slutte å forveksle dem med kunnskap.
      "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Østfokuset blir litt tilgjort og kunstig. Og for virkelig klemme til "litt historieløst". For meg så er det veldig spesielt å lese dette. For helt siden jeg begynte å bli glad i denne klubben og man snakker her over 30 år, så har referansene vært at Enga har vært endel av Oslo øst

Jeg er av en oppfatning. Dette misforståtte stuntet med å ville nå ut til hele byen og "hele Oslo's lag" har tæret på klubbens historiske fundament

For å tilføye: Jeg sliter litt med hvordan klubben blir "forstått". For på ene siden tilhører jeg dem som hevder at klubben har aldri vært endel av de fisefine på vestkanten. De har hatt deres Liiiiiin. Men på andre siden ønsker jeg heller ikke klubben bli plassert i definert kontekst til østkanten. Disse er gjerne dem som vil etablere klubben som arbeiderklasse og som vil definere ulike verdier basert på det. For klubben var ikke "arbeiderklasse" de var østkant med alle de referanser det medførte

"Bohem fra Ullevaal Hageby". Nå har jeg hørt det og. Det får meg til å tenke på ei 19 år gammel jente som har slikt ungdomsopprør, men som samtidig har pappas gullkort i lomma. Hvis hun med ungdomsopprør blir tatt inn, så etter en telefonsamtale hjem til pappa om hvor fælt det er, så kontakter han sine gode venner og bekjente og hun med ungdomsopprør står på gata 5 minutter etterpå
        Ah..den generaliseringa altså!

Comment

Det får meg til å tenke på ei 19 år gammel jente som har slikt ungdomsopprør, men som samtidig har pappas gullkort i lomma.
          Du mener en båt uten anker, med hue fult av tanker...

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
            Gjør deg klar for flammene Tror likevel det er snakk om litt mer sånn sterotyp Britisk klassekonflikt.
            "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Du må slutte å fore Daniel37. Blir det samme opp og ned i mente
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Synes klubben skal være tydelig på at røttene ligger hos arbeiderklassen. Men ikke at man er en østkantklubb. Det blir litt rart i 2016 å skille på det geografiske. Dessuten har mye av geografien endret seg. Hipsterne på Løkka drar ikke på kamp bare fordi de tilfeldigvis befinner seg øst i byen. Som et eksempel.

Tror det er kurere å fokusere på verdier i stedet for geografi.
                Helt enig i dette. Synes Besser Wisser også hadde gode poenger.
                Seriemester 2005

Comment

Working...
                X