Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Tor Olav Trøim

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tor Olav Trøim

http://www.vif-fotball.no/news/artic...administrasjon
    Virker som han er på vei til å sikre oss en meget viktig del av overgangen til ny stadion med (forhåpentligvis) en solid administrasjon. Veldig spent på å se hva som skjer framover.

Er sikkert nevnt i en annen tråd, men jeg synes mannen fortjener oppmerksomhet for det han gjør atter en gang for Vålerenga. Klart vi er sårbare når vi avhenger oss i så stor grad av en person, men det virker som han genuint ønsker at denne vi skal lykkes. For meg har han klart å snudd fortvilelse til lykke på veldig kort tid!
    Last edited by Nesrene; 25.05.2016, 07:33.

Kan jo slenge med denne fra VG også.

http://www.vg.no/sport/fotball/vaale...ga/a/23691249/

Var viktig for engasjementet at dette kom nå, med litt over ett år til ny stadion. Stoler på at han finner skikkelig kompetente folk, til de ulike rollene. Bare å takke.

Comment

Jeg har aldri skjønt de som har så mye imot våre rike onkler.
      Uten dem, hovedsaklig Fredriksen og Trøim, hadde vi vært konk mange ganger om.
      Ja, det hadde selvfølgelig vært best om klubben hadde solid økonomi og klarte seg selv. Og det er også målet.
      Men det har vi ikke.

Jeg for en vil bare si at jeg er jævla takknemlig for at Trøim fortsetter å backe oss med spenn.
      Tusen takk Trøim!

Comment

Originally posted by g-maZta View Post
        Jeg har aldri skjønt de som har så mye imot våre rike onkler.
        Jeg har ikke noe i mot Trøim, jeg har noe i mot hele systemet med "rike onkler". Når vi først trenger en, eller fler, er det veldig vanskelig å komme utenom at Trøim er en veldig grei fyr

Nåt det gjelder veien videre ..... kjenner at jeg ikke kjenner den helt store entusiasmen komme, ikke fordi jeg mener det er ikke er en god ide, tvert i mot det er akkurat det vi trenger, men fordi jeg synes jeg har hørt det så mange ganger før. Om jeg ikke husker feil var det f.eks derfor Hafslund i sin tid fikk inn Breen. Det skulle bli slutt på det økonomiske rotet etc ....

Idrettsforeninger er ikke helt som vanlige selskaper i forretningsverdenen og virkelig dyktige fotballedere er det langt mellom.

Men jeg er ikke negativ , jeg velger å kalle det avmålt optimistisk med lave forventninger og jeg er 100% for at vi gjør nok et forsøk på dette og kudos til dem som tar regninga og og legger ned innsatsen for at det skal bli bedre
        "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

Originally posted by Sofasupporter View Post
          Men jeg er ikke negativ , jeg velger å kalle det avmålt optimistisk med lave forventninger og jeg er 100% for at vi gjør nok et forsøk på dette og kudos til dem som tar regninga og og legger ned innsatsen for at det skal bli bedre
          Enig! Og siden dette er en Trøim-tråd: Takk - og Heia Trøim!
          "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

In Trøim we trust !
            Takk for all moroa !
            Første møte med Enga var i lekegrinda mot Nottingham Forest

Comment

Har sagt det før og sier det igjen, Trøim er viktig for oss og vi skal være evig takknemlig for det han har bidratt med.
              Skjønner at enkelte misliker modellen med investorer, men vi er nå ikke i den posisjonen at vi kan velge vekk investorer og samtidig satse. Trøim har jo en langsiktig plan med dette, og ønsker nok at vi skal gjøre oss uavhengige av han i framtiden - spesielt på driftssiden.
              Husk at han gjør dette grunnet hans kjærlighet til klubben, ikke fordi han må.
              Hipp Hipp!
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

For ordens skyld, trådstarter, han heter ikke Triøm

Comment

Originally posted by Juro View Post
                  For ordens skyld, trådstarter, han heter ikke Triøm
                  Syns vi bør være rause nok til å hedre både Trøim og Tirøm.

Comment

Originally posted by Flem View Post
                    Husk at han gjør dette grunnet hans kjærlighet til klubben, ikke fordi han må.
                    Hipp Hipp!
                    Han MÅ ingenting. Han kunne trukket seg ut for lengst, så en viss kjærlighet må ligge i bunn. Norsk fotball er ikke noe man går inn i for å tjene penger, såpass trenger man ikke være businessmann for å skjønne. Det sagt: jeg håper han får på plass en administrasjon som duger, at vi holder plassen i Tippeligaen (ingen er "for gode til å rykke ned") og at fokuset er på å bygge klubb, ikke kjøpe inn et halvt lag i sommer. Når vi fra august neste år får vår egen staadion og faktisk kan tjene penger på egne hjemmekamper, bør det ikke gå altfor lenge til at avhengigheten til Trøim er mindre prekær.
                    Vi er Vål'enga!!

Comment

Det beste er naturligvis en klubbkasse som bugner. Der har vel enga aldri vært.
                      Håpet er at stadion skal hjelpe oss å bygge et fundament som gjør at vi klarer oss uten eksterne investorer. På sikt.
                      Så er selvfølgelig Trøim velkommen til å kjøpe en spiller til oss i ny og ne, skulle kontoen bli for full.😉

Comment

Trøim er en helt!

Men mtp at han er en investor med 99% av aksjene i klubben, må han vel kalles en eier av klubben? Det at han har en plan for fremtiden og ønsker å bygge opp klubben, mener jeg burde forventes av han.
                        Nå er jeg litt usikker på organisasjonstrukturen i Tippeligaen kontra PL. Men har forstått det slik at det er ulovlig å eie en klubb, slik som i England? Dette må vel i så fall være grunnen til at han ikke har 100% av aksjene.
                        Han har vel ymtet om at han vil trappe ned og selge mange av aksjene til andre investorer, NÅR vi blir økonomisk uavhengige. Det er veldig positivt for alle parter.

Med med tanke på Trøims prosentandel og nåværende situasjon, mener jeg at han har et spesielt ansvar ovenfor klubben ved å forvalte den på best mulig måte - til han får muligheten til å trekke seg tilbake.

Comment

Originally posted by EngaForAlltid View Post
                          Trøim er en helt!

Men mtp at han er en investor med 99% av aksjene i klubben, må han vel kalles en eier av klubben? Det at han har en plan for fremtiden og ønsker å bygge opp klubben, mener jeg burde forventes av han.
                          Nå er jeg litt usikker på organisasjonstrukturen i Tippeligaen kontra PL. Men har forstått det slik at det er ulovlig å eie en klubb, slik som i England? Dette må vel i så fall være grunnen til at han ikke har 100% av aksjene.
                          Han har vel ymtet om at han vil trappe ned og selge mange av aksjene til andre investorer, NÅR vi blir økonomisk uavhengige. Det er veldig positivt for alle parter.

Med med tanke på Trøims prosentandel og nåværende situasjon, mener jeg at han har et spesielt ansvar ovenfor klubben ved å forvalte den på best mulig måte - til han får muligheten til å trekke seg tilbake.
                          Ansvar og ansvar... jeg ser hva du mener, men grunnem til at han sitter der han gjør er jo at han har reddet skinnet vårt gang på gang.
                          Han har ikke noe ansvar mer enn han velger selv.
                          Og vi skal være jævlig takknemlige for at han gidder.
                          Hadde jeg vært søkkrik ville jeg også vært inne på eiersiden. Men det er klart at skulle jeg gitt klubben x-antall millioner, ville jeg hatt et ord med i laget vedrørende hvordan klubben drives.

Jeg håper som nevnt allikevel at vi bygger klubben opp til ikke lenger å vøre avhengig av økonomiske redningspakker.
                          Det er ikke en heldig situasjon.

Comment

Det er vel enda ingen ekstern investor eller rik onkel som har tjent penger på sitt engasjement i en norsk Eliteserie klubb. Vi i Vålerenga skal prise oss lykkelige for at vi har Trøim, han har gjentatte ganger gått inn med mere penger og har reddet skinnet vårt ved flere anledninger

Trøim har et stort ønske - det er å være investor - og ikke sponsor, han jobber derfor for at klubben skal drives etter sunne økonomiske retningslinjer - slik at driften av Eliteklubben skal betale for seg selv - dette skjer med mediepenger, sponsorpenger, og selvsagt publikum. Jeg er stor tilhenger av dette, utgifter og inntekter må stå i stil til hverandre, og fotball ledere kan ikke opptre som fulle sjømenn og bruke penger de ikke har. De siste 3 årene så har Vålerenga sin økonomiske situasjon handlet om å komme til et sted hvor vi har denne balansen - dette er ofte en vond prosess og det er veldig tøft når det står på. Vi er enda ikke i mål med denne prosessen - men vi er mye nærmere nå - enn hva vi har vært på mange år

Fremtidshåpet er jo for oss alle at den nye stadion vil hjelpe oss og skape enda mere inntekter, kiosksalg, reklame på stadion, stadionnavn, utleie av forretningslokaler, festivitas, utleie av arena og ikke minst et VIP konsept som både skaper inntekter og som igjen tiltrekker flere sponsorer. Det er litt slik at penger til fotballklubber som Vålerenga de løper i flokk - Etter skandalen med Gunnarson/Stengel/Stabæk/Rettsak så løp pengene i flokk bort fra oss, sponsorene ville ikke sponse noen som ble assosiert med juks - dette gjorde igjen at investoren ble sittende med større regning, fordi pengene løp raskere fra oss enn forpliktelsene vi kunne kvitte oss med gjorde. Dette igjen tvinger frem en prosess hvor vi kutter kostander

Nå kan vi se at det nærmere seg et nytt krysningspunkt - hvis vi skal "raskt" skal få pengene til å løpe i flokk mot Vålerenga igjen så må vi gjøre noen investeringer i det som skal komme. Stadion må stå klar, det må jobbes mot sponsorer før stadion står klar og dette krever en ny giv - og dette ser også Trøim så han er nå villig til å gi gass igjen, for å få disse tingene på plass

Før Sandnes tok over som daglig leder så var avtalen med investor slik at investor var forpliktet til å dekke alt klubben dro på seg av underskudd Adresen/Breen kom da på slutten av året med 25 mill i underskudd å sa væresgod, denne regningen mårru bare betale. Den avtalen vi har med investor nå er at investor bare må dekke et eventuelt underskudd som er avtalt og budsjettert på forhånd - et tenkt tilfelle er da at siden det kommer færre på kamp så blir underskuddet i år 10 mill og ikke 5 som var avtalt og budsjettert - da må klubben finne en måte og dekke inn de siste 5 mill på

Jeg vil også si at Sandnes har gjort en fantastisk jobb med å få økonomien under kontroll - og jeg tror at dette har kostet han så mye at han rett og slett har møtt litt veggen, han har jobben dag og natt i flere år med å få dette til

Så hva ønsker Trøim for fremtiden?
                            1. En klubb i økonomisk balanse - som tjener like mye som de bruker
                            2. Slippe å kaste penger ut vinduet på å dekke underskudd
                            3. Muligheten til å investere - og med det mener jeg at han vil investere mere penger i det som gir bedre resultater, f.eks så kan vi være i en situasjon hvor vi til sommeren et år konkurrerer om seriegullet - da vil han kunne bidra ekstra med å kjøpe en klassespiller som gjør at resultatene tipper vår vei og vi tar mesterskapet

Jeg synes Trøim fortjener en hyllest og hadde jeg vært skulptør så skulle jeg bygget en statue av han og plantet utenfor det nye stadion.

Det er også snakk om at andre investorer står utenfor, har hørt om Nordbrekken m.fl - som sier visstnok sier at de vil bidra, men ikke hvis Trøim er så dominant, og til det vil jeg si at det er kun fordi de har en agenda, de vil ikke investere nå fordi da vil de ikke være mektige ovenfor klubben med et bidrag på 1 mill mot Trøims 43 - men hvis det er klubbens beste de tenker på - hvorfor et makta da viktig?
                            BrIxToN

Tier der alle andre snakker :-D

Comment

Originally posted by Brixton View Post
                              Fremtidshåpet er jo for oss alle at den nye stadion vil hjelpe oss og skape enda mere inntekter, kiosksalg, reklame på stadion, stadionnavn, utleie av forretningslokaler, festivitas, utleie av arena og ikke minst et VIP konsept som både skaper inntekter og som igjen tiltrekker flere sponsorer. Det er litt slik at penger til fotballklubber som Vålerenga de løper i flokk
                              Vil bare igjen minne om at det IKKE er Vålerenga Fotball Elite (eller AS-et) som bygger og eier stadion. Det er Vålerenga Fotball (breddeklubben). Dette var et absolutt krav fra ESA for at klubben skulle få tomta til en krone, siden toppidrett regnes som komersiell virksomhet, og derfor ville en slik avtale vært ulovlig statsstøtte.

Klubbene (Vålerenga Fotball og Vålerenga Fotball Elite) har signert en leieavtale, der stadionnavnet er inkludert. Dvs at eliteklubben får rettighetene å selge stadionnavnet. Dette er fornuftlig siden det er eliteklubben som gjør at stadionnavnet er attraktivt å kjøpe. Hvordan inntektene er tenkt fordelt på VIP-plasser vet jeg ikke, men inntektene fra ev. utleie av arenaen vil nok tilfalle breddeklubben.

Jeg vil tro at leieavtalen for bruken av den nye stadion er vesentlig bedre enn leieavtalen på Ullevål. Dette betyr at elitesatsningen tjener penger på stadionnavn (og muligens tribunenavn - det vet jeg ikke), billigere stadionleie og sikkert også salg av VIP-konsepter. I tillegg vil nok en ny stadion generere en del entusiasme som nok tiltrekker seg sponsorer. (Lov å håpe i alle fall).

Uansett ser jeg ikke for meg at det blir noe stort overskudd i nærmeste fremtid, så Trøim vil nok neppe få pengene sine igjen. Og det er nok ikke derfor han gjør det heller.

Comment

Working...
                              X