Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Tor Olav Trøim

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nå trenger vel ikke breddeklubben mere inntekter, enn til drift og vedlikehold av stadion. Resten bør tilfalle Elite, noe jeg også tipper er planen. Bredde drar jo i tillegg inn betydelige summer på grasrotandelen, hvert år.

Var vel "loffen" som snakket om konsernbidrag og advokatmat angående dette.

Comment

Originally posted by Brixton View Post
      Det er vel enda ingen ekstern investor eller rik onkel som har tjent penger på sitt engasjement i en norsk Eliteserie klubb. Vi i Vålerenga skal prise oss lykkelige for at vi har Trøim, han har gjentatte ganger gått inn med mere penger og har reddet skinnet vårt ved flere anledninger
      ...

Før Sandnes tok over som daglig leder så var avtalen med investor slik at investor var forpliktet til å dekke alt klubben dro på seg av underskudd Adresen/Breen kom da på slutten av året med 25 mill i underskudd å sa væresgod, denne regningen mårru bare betale.
      ...
      Det er også snakk om at andre investorer står utenfor, har hørt om Nordbrekken m.fl - som sier visstnok sier at de vil bidra, men ikke hvis Trøim er så dominant, og til det vil jeg si at det er kun fordi de har en agenda, de vil ikke investere nå fordi da vil de ikke være mektige ovenfor klubben med et bidrag på 1 mill mot Trøims 43 - men hvis det er klubbens beste de tenker på - hvorfor et makta da viktig?
      Selv om jeg deler ditt positive syn på Trøim, så er det et par ting her verdt å kommentere.

Vålerenga gikk i overskudd i perioden 2010-2012. Underskuddet på 25 mill kom i 2013. Da hadde Sandnes sittet som daglig leder ett år. Han var flink til å få oversikt over utgiftene, men ikke spesielt flink til å skape inntekter. Ikke dermed sagt at det bare er Sandnes sin feil, men virkeligheten er ikke så svart-hvit som du legger frem.

Vålerenga er i dag i praksis eid av en milliardær. Hvis Nordbrekken eller andre har lyst til å drive med filantropi er ikke Vålerenga Fotball stedet å gjøre det. Hvis utgiftene blir for mye for Trøim og han ønsker å selge, er det bra at andre står klar til å ta over. At de ikke bare setter inn millionbeløp på Trøims konto har jeg full forståelse for.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
        Nå trenger vel ikke breddeklubben mere inntekter, enn til drift og vedlikehold av stadion. Resten bør tilfalle Elite, noe jeg også tipper er planen. Bredde drar jo i tillegg inn betydelige summer på grasrotandelen, hvert år.

Var vel "loffen" som snakket om konsernbidrag og advokatmat angående dette.
        Tror ikke vi skal vente på at breddeklubben putter masse penger inn i eliteklubben. Gevinsten for eliteklubben er "billig" (men en fornuftig markedspris så det ikke blir ulovlig statsstøtte indirekte) baneleie, og salget av stadionnavn (og tribunenavn?).

Vi kan ikke forvente at et årsmøte med breddespillere og foreldre kommer til å gi penger til "det sorte hullet" elitesatsingen, i stedet for å bruke dem på å leie Vallhall, kjøpe drakter til alle spillerne på alle lagene, lønne trenere i ungdomsfotballen og arrangere trenerkurs, og alt annet som koster penger for en fotballklubb, så tror jeg vi blir skuffet. Bredden drifter også et toppserielag, og her kan det også brukes mer midler enn i dag. Det er Vålerenga Fotball som eier stadion, og dermed sitter på muligheten. Elitens muligheter ligger i leieavtalen som er blitt inngått.

Og for å gjøre dette relevant. Hvordan blir dette hvis Trøim i tillegg skal ta ut utbytte? Nei, tror ikke ny stadion kommer til å gi Trøim utbytte med det første. Men vi får bedre økonomi, som gir bedre sportslig satsing, som kan gi Champions League-plass, som igjen gir store inntekter, som igjen kan gi muligheter for et utbytte.

Comment

Takk Trøim, du er helten.

Håper bare han legger inn litt mer enn "bare" å ansette tre kompetente topper. Markedsavdelingen trenger penger for å informere og få sparket Oslo folket bak, til å komme til Ullevaal.

Comment

Mere om Trøim, og en haug med provinsfolk i kommentarfeltet. Igjen, tusen takk!

http://www.vg.no/sport/fotball/vaale...el/a/23739291/

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
              Mere om Trøim, og en haug med provinsfolk i kommentarfeltet. Igjen, tusen takk!

http://www.vg.no/sport/fotball/vaale...el/a/23739291/
              Takk Trøim. Det du gjør betyr sp inderlig mye for klubben jeg er så vanvittig glad i!

Jeg håper og tror at vi kan stå på egne ben om noen år, med de grepene du har gjort.

Skulle du noen gang trenge noe fra meg, så vil jeg stille opp; det lover jeg.
              Blått og godt nyttår!

Comment

No Trøim, no party!

Comment

Working...
                X