Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Aafk - Vålerenga

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Askeladden View Post
    Ser mange skriver om farta til Brown, men han er også en habil hodespiller. Han vinner mange dueller, men dessverre er det lite bevegelse rundt ham til å plukke opp nedfallet. Fungerte bedre når DFH kunne ta hodeduellen, og Brown kunne plukke opp.
    Jeg mener han er en dårlig hodespiller, og taper de aller fleste dueller i lufta. At han panna inn en bra en mot storlaget Vidar er heller unntaket.
    Når ballen spilles mot Brown, er det svært sjelden det blir noe ut av det.
    Han har enkelte gode berøringer, men igjen, det er så sjelden at man ser medspillere blir oppgitte gang på gang.
    Så får de som mener han er en god spiss få lov til å mene det. Jeg forholder meg til statistikk over flere år som viser noe helt annet.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Her er VGs spillerbørs fra kampen igår:
      30 A. Falch 5
      5 R. Lundström 6
      4 J. Tollås Nation 5
      24 K. Wæhler 5
      6 S. Larsen 5
      23 S. Berge 5
      19 C. Grindheim 4
      22 E. Ómarsson 4
      14 H. Stengel 5
      10 G. Zahid 6
      26 D. Brown 5

Zahid og Lundstrøm var altså våre beste igår, ifølge VG.
      Rakk kun å se 2 omgang desverre, men Omarsson sleit fryktelig mot han Kirkeskov igår..
      Vil påstå at Ghayas hadde en langt bedre kamp enn Omarsson utifra det jeg så..
      Skal se 1 omgang idag!

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
        Her er VGs spillerbørs fra kampen igår:
        30 A. Falch 5
        5 R. Lundström 6
        4 J. Tollås Nation 5
        24 K. Wæhler 5
        6 S. Larsen 5
        23 S. Berge 5
        19 C. Grindheim 4
        22 E. Ómarsson 4
        14 H. Stengel 5
        10 G. Zahid 6
        26 D. Brown 5

Zahid og Lundstrøm var altså våre beste igår, ifølge VG.
        Rakk kun å se 2 omgang desverre, men Omarsson sleit fryktelig mot han Kirkeskov igår..
        Vil påstå at Ghayas hadde en langt bedre kamp enn Omarsson utifra det jeg så..
        Skal se 1 omgang idag!
        I motsetning til veldig mange, synes jeg Zahid var god igår. Omstendelig ja, men det har han alltid vært. I går forsøkte å han skyte gang på gang, og var veldig nær et par ganger.
        At han tryna var jo noe alle gjorde, spesielt våre spillere. Vanne på kunstgress er ikke alltid heldig, det har vi sett før og vil garantert se det igjen. Berge falt 2-3 ganger, Brown falt, Zahid, Lundstrøm og Wæhler var også nede.
        Slik jeg så det, gjaldt dette stort sett kun våre folk. Skor vi oss feil på kunstgress? Eller er det dårlige sko vi har rett og slett?
        "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Comment

• Originally posted by Flem View Post
          Skor vi oss feil på kunstgress? Eller er det dårlige sko vi har rett og slett?
          Tror det er en anderledes kunstgress type på CLS en det vi er vandt med, typen med uten de gummi kulene i.

Uansett er det en tynn forklaring.

Comment

Skal se 1 omgang idag!
            Gled deg.....
            Vi er Vål'enga!!

Comment

• Originally posted by maestro View Post
              Gled deg.....
              Gleder meg alltid til å se Enga! Vålenga i mitt hjerte!

Comment

• Originally posted by Flem View Post
                I motsetning til veldig mange, synes jeg Zahid var god igår.
                Helt enig. Han var bedre venn med ballen i går enn han har vært nesten hele sesongen og det var tidvis glimt av den spilleren han vist han var da han slo gjennnom. Det som ev kan invendes er at han kanskje driller litt mye noen ganger men det kan nok ha med å gjøre at det ofte er dårlige pasningsalternativer. For meg har det største problemet med spillet vårt i år vært mangel på initiativ. Folk står og ser på uten å ta løp og da er det vanskelig å få opp tempoen på spillet nok til at motstanderen havner i ubalanse eller at vi kommer gjennom midtbaneleddet. Når Berge eller Grindheim får ballen må det komme samtidige løp fra vinger på kantene og midtbanespiller og spiss sentralt for da vil det nesten alltid være noen som kommer fri, men istedet blir de ofte speidene etter alternativer før de blir presset og dytter ballen tilbake til stopperne.
                Serimester 2018!

Comment

Hmm..Vi vinner sjansestatistikken 27-2, også mener du at vi bør parkere bussen og satse på kontringer? Hvordan tror du sjansestatistikken hadde sett ut, dersom vi hadde ligget lavt? Av en eller annen grunn, så ser jeg for meg at Ålesund og andre lag hadde fått langt flere sjanser, jo nærmere de får nærme seg boksen vår. Er enig at vi i perioder triller for mye, men når vi kommer til å så mange sjanser og motstanderen ikke gjør det, så er det andre årsaker. Sjøl er jeg glad i possesion,men det er smak og behag..noen liker spansk fotball og noen liker engelsk! Tror det er noen små justeringer til samt få tilbake viktige spillere fra skader.. er enig med Nils og jeg har skrevet det sjøl før,og det er at vi trenger en annen spisstype enn Brown i sånne typer kamper. Brown har overrasket meg egentlig ganske positivt i år, men han kommer ikke helt til sin rett når motstanderen blir presset bakover som igår. Skal sies at Brown var veldig nære igår, og hadde den ballen gått i tverrliggeren og inn, så hadde vi kanskje ikke diskutert dette nå. Men vi har 3 spisser nå, som er best i bakrommet.
                  Du har svaret der selv, vi har èn spiss, og han fungerer best i bakrom og på overgangen / kontringer. Vi får ikke dette, når vi skal ligge og trille ball midt inne på motstanderens banehalvdel. I tillegg, så slepper vi inn mål med en gang vi er bittelitt på hæla defensivt. Derfor mener jeg vi bør parkere bussen slik at vi har kontroll bakover, og så satse på overganger og kjapt spill frem og opp på brown. Zahid var flink i går til å passere ett ledd, men mot en motstander som alltid ligger lavt (slik de fleste gjør mot oss) må han snu og spille bakover. En Zahid som passer ett ledd på overgang med Brown fremme, er mye farligere.

Comment

• Originally posted by Gluecoma View Post
                    Du har svaret der selv, vi har èn spiss, og han fungerer best i bakrom og på overgangen / kontringer. Vi får ikke dette, når vi skal ligge og trille ball midt inne på motstanderens banehalvdel. I tillegg, så slepper vi inn mål med en gang vi er bittelitt på hæla defensivt. Derfor mener jeg vi bør parkere bussen slik at vi har kontroll bakover, og så satse på overganger og kjapt spill frem og opp på brown. Zahid var flink i går til å passere ett ledd, men mot en motstander som alltid ligger lavt (slik de fleste gjør mot oss) må han snu og spille bakover. En Zahid som passer ett ledd på overgang med Brown fremme, er mye farligere.
                    Ja, men nå er ikke problemet vårt at Brown ikke scorer. Problemet er at de andre ikke gjør det! Med så mange sjanser/avslutninger, så bør dette normalt holde til en komfertabel borteseier. La oss si da, at vi når vi møter Odd etter ferien, så kommer vi til å bli slakta om vi parkerer bussen. Odd legger inn i 16 metern, fra alle mulige hold, og de har gode folk i boksen. Jeg vil helst ikke sette oss i en sånn situasjon, da vil jeg heller at vi tar kontroll på kampen, og nekter dem å legge inn for ofte.. Så får vi sette dobbelt frimerke på Zekhnini, når de kontrer på oss.

Comment

• Originally posted by Tony2 View Post
                      Helt enig. Han var bedre venn med ballen i går enn han har vært nesten hele sesongen og det var tidvis glimt av den spilleren han vist han var da han slo gjennnom. Det som ev kan invendes er at han kanskje driller litt mye noen ganger men det kan nok ha med å gjøre at det ofte er dårlige pasningsalternativer. For meg har det største problemet med spillet vårt i år vært mangel på initiativ. Folk står og ser på uten å ta løp og da er det vanskelig å få opp tempoen på spillet nok til at motstanderen havner i ubalanse eller at vi kommer gjennom midtbaneleddet. Når Berge eller Grindheim får ballen må det komme samtidige løp fra vinger på kantene og midtbanespiller og spiss sentralt for da vil det nesten alltid være noen som kommer fri, men istedet blir de ofte speidene etter alternativer før de blir presset og dytter ballen tilbake til stopperne.
                      enig i at Zahid var god offensivt, men hva med 1-0 scoringen til Ålesund? den får Zahid ta på sin kappe. makan til dårlig press på ballfører og hvor lett det var for Ålesundspilleren å passere Zahid. det holder ganske enkelt ikke.

Comment

• Originally posted by peder View Post
                        enig i at Zahid var god offensivt, men hva med 1-0 scoringen til Ålesund? den får Zahid ta på sin kappe. makan til dårlig press på ballfører og hvor lett det var for Ålesundspilleren å passere Zahid. det holder ganske enkelt ikke.
                        Om jeg husker riktig - så satt han rumpa til spilleren.

Comment

• Originally posted by peder View Post
                          Hadde skuddet gått 3 meter over mål, ville det vært et ikke-tema.

Husk at vi også hadde 3 spillere bak Zahid som alle hadde muligheten til å blokkere skuddet. Men det var godt plassert

Comment

• Originally posted by maestro View Post
                            Gled deg.....
                            Har sett 1 omgang nå, og jeg synes Ghayas var vår klart beste i 1 omgang. Dårlig forsvarsarbeid på scoringa til Ålesund, men Ghayas har aldri vært god på den delen av spillet. Han er en lettbeint playmaker, og har styrkene sine helt andre steder. Det jeg legger merke til når vi kontrer, så er det altfor få klare initiativ,og altfor få spurter og da er det vanskelig å slå den forløsende pasningen. I tillegg, så er det rart at når vi har ballen så mye på Ålesunds banehalvdel, hvorfor er det ikke fylt opp med nok folk i boksen, når vi først skal legge inn? Ellers, klasseforskjell på lagene! Vi var MYE bedre enn Ålesund!

Comment

• Glemte faktisk å nevne at jeg synes Tollås var meget god igår. Det er jo hans klart beste kamp for oss, uten at det betyr så mye. Jeg synes han hadde veldig god kontroll bak der, og han er en spillende stopper. Flere av de crossera han "tupper" avgårde er ganske imponerende til stopper å være.
                              Så ja, Tollås var god igår, og det synes jeg fortjener å bli nevnt.

Comment

• Ja, vi var det beste laget, men det var ikke enveiskjøring som mange vil ha det til. Selv om vi får til mange avslutninger er jo de fleste av dem helt ufarlige. Da var det annerledes med Aafk, de få gangene de var på visitt ble det ofte farlig. Og dette ser vi jo gang på gang og er selvfølgelig ikke tilfeldig. Motstanderen vår legger seg bakpå fordi de vet at det er bedre å vente på at vi til slutt mister ballen i en farlig posisjon. Synes derfor at altfor mange lar seg blende av antall avslutninger og ballinehav. Dette er selvfølgelig en helt bervist strategi av mange av våre motstandere.

Når det er sagt, burde vi ha vunnet på søndag, men vi mangler igjen kynisme/ro/ferdigheter/flaks (vet ikke hva som er riktig, sannsynligvis litt av alt) i de viktigste situasjonene som avgjør kampen.

Comment

Working...
                                X